عربی دهم حرف آخر – عربی نظام جدید – عربی استاد واعظی

عربی دهم حرف آخر دوره نظام جدید یکی از بهترین پکیج های دروس عمومی موسسه حرف آخر است. که با شیوه جذاب و با استفاده از نقشه راه، الگو و انیمیشن توسط استاد واعظی مدرس برتر عربی کشور تدریس شده است. پوشش کامل و جامع تمام دروس، تاکید رو نکات مهم و کلیدی، راه حل های آسان برای ترجمه و قواعد، آموزش مفهومی و شهودی و حل سوالات کنکوری و تالیفی از ویژگی های بارز عربی دهم حرف آخر است.

کتاب عربی دهم

براساس تغییر و تحول در ساختار نظام آموزشی کشور، دروس عمومی، از جمله درس عربی نیز دستخوش تغییر محتوای شده است. عربی دهم دوره نظام جدید بعنوان یکی از دروس عمومی برای تمام رشته های تجربی، ریاضی و فیزیک، فنی و حرفه ای و کارو دانش مشترک است. که شامل 8 درس می باشد.  در کتاب عربی دهم  دوره نظام جدید 363 کلمه پرکاربرد به کار رفته است که سعی شده با استفاده از نقشه راه و الگو در عربی دهم حرف آخر به نیاز آموزشی دانش آموزان دهم و داوطلبان کنکور نظام جدید پاسخ داده شود.

ویژگی عربی دهم حرف آخر

عربی دهم حرف آخر به صورت جامع و کامل تمام درس های عربی دهم را پوشش می دهد. شیوه تدریس به کار گرفته شده در عربی دهم حرف آخر براساس نقشه راه و الگو می باشد. این شیوه تدریس در عربی باعث جذابیت مباحث درس عربی برای دانش آموزان دوره نظام جدید شده است. چون بیشتر دانش آموزان به دلیل عدم آموزش جذاب و خوب تمایل چندانی به خواندن درس عربی ندارند همین عامل باعث می شود که برای کنکور نیز رغبتی نشان ندهند و درصد بسیار پایین در درس عربی کنکور کسب کنند. اما ترکیب نقشه راه با الگو و انیمیشن باعث جذابیت درس عربی برای دانش آموزان شده است و می توانند با اختصاص زمان بسیار کم از برنامه خود یکبار برای همیشه درس عربی دهم را یاد بگیرند و درصد بالای در کنکور نیز بزنند.

استاد عربی دهم حرف آخر

عربی دهم حرف آخر توسط استاد واعظی تدریس شده است. به جرات می توان گفت که استاد واعظی یکی از بهترین مدرسان عربی کشور است. استفاده از تکنیک های بسیار عالی، نقشه راه، الگو، روش های تست زنی و نکته یابی از ویژگی های تدریس عربی استاد واعظی است.

رزومه استاد محمد واعظی مدرس عربی دهم حرف آخر

  • فارغ التحصیل کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب از دانشگاه علامه طباطبایی
  • مدرس عربی دبیرستانهای تهران(بهار –  فرهنگ علم آوران و…)
  • مدرس عربی دبیرستاهای کرج
  • استاد پروازی به خیلی از استان های کشور
  • مدرس عربی برنامه فرصت برابر
  • مدرس عربی در شبکه یک، سه و آموزش
  • مولف کتاب شبیه ساز کنکور( پرفروش ترین کتاب در بین تالیفاتی کنکوری در کشور)
  • مبدع نقشه راه در تدریس عربی
  • مبدع استفاده از الگوهای کاربردی تدریس عربی
  • همکارهای با آموزشگاه های ماهان، راه اندیشه و پرستو.

عربی دهم حرف آخر نظام جدید

اهمیت درس عربی در کنکور

بررسی کارنامه های کنکوری داوطلبان کنکور نشان می دهد که درس شیرین عربی، به جزء در بین رتبه های برتر، زیاد مورد استقبال و اقبال واقع نشده و با کم لطفی و کم توجهی دوستان کنکوری مواجه بوده است. سالانه در بین سیل شرکت کنندگان کنکور سراسری در حد 2 درصد از شرکت کنندگان گروه تجربی و ریاضی می توانند عربی را بالای 50 درصد بزنند. این درس بر خلاف دروس تخصصی و عمومی دیگر بیشتر ماهیت مهارتی دارد. اما به دلیل عدم آموزش صحیح، بیشتر دانش آموزان و داوطلبان قادر به خواندن و زدن تست های کنکوری آن نیستند.

ضریب پایین درس عربی در کنکور بسیار فریبنده است و بنا بر ضریب آن داوطلبان زیاد خود را برای کسب درصد بالا در عربی به زحمت نمی اندازند. اما کسب درصد خوب در این درس باعث افزایش تراز کارناهه داوطلبان می شود. میتوان گفت که عربی یک درس رتبه آور است. داوطلبان نباید ریسک فقط خواندن ادبیات و دین و زندگی را قبول کنند. چون گاها سرجلسه کنکور نمی توانند به درصد ایده آل در این دو درس نیز برسند. بنابراین خواندن و کسب درصد خوب در درس عربی به معنی استفاده از ضعیف سایر رقیبان کنکور و ارتقاء رتبه برتر است.

تقسیم بندی و بودجه بندی عربی در کنکور سراسری

  • ترجمه( 5 تست)
  • مفهوم( 1 تست)
  • تعریب (2 تست)
  • درک مطلب (4 تست)
  • اعراب گذاری (2 تست)
  • تحلیل صرفی (3 تست)
  • قواعد (8 تست)

بررسی و تحلیل بخش های عربی برای کنکور

بخش ترجمه

راحت ترین بخش عربی در کنکور، بخش ترجمه است. سوالات قسمت ترجمه عربی در کنکور زیاد سخت و مشکل نیست. دانش آموزانی که تست های اختصاص داده شده به ترجمه را جواب بدهند براحتی میتوانند 25 تا 30 درصد عربی کنکور را کسب کنند.

بخش مفهوم

از این بخش عموما یک تست می آید و بعضا بسیار سخت و بعضی سالها راحت طرح می گردد.

بخش درک مطلب

بخش درک مطلب سر جلسه کنکور بسیار زمان بر است و این باعث می شود که داوطلبانی که تست کمی دارند خیلی خوب نتوانند تست های درک مطلب را بزنند. بنابراین باید برای زدن تست های این بخش به اندازه کافی آمادگی داشته باشید تا مدیریت زمان از دست شما خارج نشود.

بخش اعراب گذاری

برای این بخش 2 تست طرح می شود که نسبتا راحت است و با کمی تمرین می توانید جواب درست دهید.

بخش تحلیل صرفی

این بخش نیز دارای یک سری نکات مهم و ریز است که با دانستن این نکات میتوانید به تست های آن پاسخ درست بدهید. حتما روی این بخش وقت کافی بگذارید و سعی کنید تست های آن را از دست ندهید.

بخش قواعد

مهمترین بخش عربی در کنکور، بخش قواعد است. برای زدن تست های قواعد لازم است که حتما روی درسنامه به اندازه کافی کار کرده باشید و به تسلط رسیده باشید.

نکته پایانی:

عربی درس مهارتی و تاثیر گذار در کسب رتبه است و در عین حال بسیار آسان و جذاب است. شاید به دلایلی متعددی شما نتوانسته باشید با درس عربی ارتباط خوب برقرار کنید و از همین الان به فکر حذف آن در کنکور باشید. اما قبل از این تصمیم سعی کنید که حتما عربی دهم حرف آخر، عربی یازدهم حرف آخر و عربی دوازدهم حرف آخر را ببینید.

آموزش تصویری، مفهومی و شهودی با استفاده از نقشه راه و الگو در عربی دهم حرف آخر به شما کمک خواهد کرد که ارتباط خوب با این درس برقرار کنید و درصد بالای در کنکور کسب کنید.

 مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید محصولات کنکوری حرف آخر با ما مشاورین رتبه برتر ما به شماره های 09120085450 و 09106620394 در ارتباط باشید. مزایایی ارتباط با مشاورین رتبه برتر

  • برنامه ریزی درسی و کنکوری
  • ایجاد لینک بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور با رتبه های برتر سالهای قبل
  • انتقال تجربه رتبه های برتر به دانش آموزان
  • چک کردن برنامه هفتگی و کارنامه کنکورهای آزمایشی
  • مشاوره تخصصی
  • مشاوره انگیزشی

 

سوالات احتمالی حرف آخر

محصولات نظام جدید حرف آخر

 

10 نظر در “عربی دهم حرف آخر – عربی نظام جدید – عربی استاد واعظی

  1. khanom گفت:

    چطورمیتونم بااستادواعظی درارتباط باشم سوالی دارن که فقط ایشون که تخصص عربی دارن میتونن جواب بدن؟؟

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      با سلام

      متاسفانه به دلیل مشغله کاری امکان ارتباط با استاد واعظی مقدور نیست

  2. Zeinab گفت:

    سلام چطور میتونم عربی دهم استاد واعضی رو بخرم؟

    1. فواد شهسواری گفت:

      سلام
      با شماره های 09106620394- 09120085450 تماس حاصل فرماید

  3. نیکا گفت:

    سلام خسته نباشید
    چه قیمته؟

    1. فواد شهسواری گفت:

      سلام
      عربی جامع میباشد

  4. ساحل گفت:

    ببخشید قیمت پکیج عربی دهم چنده؟ و برای تجربی است؟

    1. دپارتمان رتبه برتر گفت:

      سلام
      عربی طبق آخرین آپدیت جامع است

      1. Abolfazl گفت:

        سلام .
        پکیج عربی طبق اخرین اپدیت فقط به صورت جامع در دسترس است؟
        به صورت دهم . یازدهم جداگانه نمیشه خریداری کرد؟

        1. دپارتمان رتبه برتر گفت:

          سلام
          عربی به صورت جامع تدریس شده و به تفکیک سال تحصیلی متاسفانه دسترس نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *