نکات مهم در موفقیت کنکور

کنکور برای همه دانش آموزان در هر سطحی که باشند چالش برانگیز و پر از استرس است. بیان نکات مهم در موفقیت کنکور می تواند هر چند اندک اما در موفقیت داوطلبان کنکوری مثمر ثمر باشد. چرا که کنکور نیز مانند سایر فعالیت های انسان نیازمند پیش نیازهای است که بدون شک باید این پیش نیازها مهیا باشد تا داوطلب کنکوری بتوانند با جدیت و با آمادگی کافی از این مسیر عبور کند و رتبه برتر را کسب کنند. این نکات شامل

  1. داشتن هدف
  2. برنامه ریزی
  3. تلاش و پشتکار
  4. استراحت کافی
  5. مکان مطالعه
  6. تغذیه مناسب

 

نکات مهم در موفقیت کنکور

نکات مهم در موفقیت کنکور

برای کسب رتبه برتر و موفقیت در کنکور الزاماتی وجود دارد که داوطلبان کنکوری باید آنها را رعایت کنند و مقدمات برتر شدن در کنکور سراسری را مهیا کنند قصد داریم بطور خلاصه به نکات مهم در موفقیت کنکور بپردازیم.

داشتن هدف

سنگ بنا و اولین قدم برای موفقیت در کنکور داشتن هدف است. داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که برای چه هدفی میخواهند بجنگند و میخواهند چی را بدست بیاورند. عدم داشتن هدف در کنکور بعد از یک مدت کوتاه باعث بی انگیزه گی و عدم تلاش میشود. که  یکی از بزرگترین آفت های کنکور محسوب میشود. عدم داشتن هدف سبب عدم تحرک، تلاش و پشتکار برای موفقیت میشود. بنابراین لازم است که در قدم اول برای موفقیت هدف شما داوطلبان عزیز مشخص، واضح و روشن باشد.

برنامه ریزی

قدم دوم در کسب رتبه برتر  بعد از انتخاب هدف، داشتن برنامه و برنامه ریزی است. داوطلب کنکوری بعد از اینکه قدم اول را برداشت و هدف را تعیین کرد، باید برای رسیدن به هدف برنامه ریزی مدون را انجام بدهد. چون فقط انتخاب هدف کافی نیست و باید در مسیر رسیدن به آن برنامه ریزی صورت بگیرد. داشتن برنامه باعث روشن شدن مسیر حرکت و حذف حاشیه های خسته کننده کنکور میشود.

تلاش و پشتکار

قدم سوم تلاش و پشتکار مستمر و مداوم برای موفقیت است.  نکته ای که لازم است به آن اشاره شود این است که مقدمات کنکور ملزوم هم دیگر هستند و باید از پایه و اساس همه الزامات را مهیا کرد. تلاش بدون برنامه ریزی بی معنی است. بدون هدف برنامه ریزی ای نمی تواند صورت بگیرد. بنابراین باید قدم به قدم همه پیش نیازها و نکات مهم در موفقیت کنکور مهیا باشد. یکی دیگر از آفت های کنکور عدم تلاش و پشتکار مستمر است. گاها بسیاری از داوطلبان چند ماه اول شروع کنکور را با جدیت شروع میکنند و در ماههای پایانی به دلیل عدم تلاش از خط رقابت دور میشوند. تلاش و پشتکار مستمر را براساس برنامه ریزی مدون به هدفتان گره بزنید و  تا روز آخر کنکور با جدیت ادامه بدهید.

استراحت کافی

یکی دیگر از نکات مهم در موفقیت کنکور  استراحت به موقع و کافی است. خیلی از داوطلبان به دلایل غیر علمی مطالعه تا دیر هنگام را به مطالعه روزانه ترجیح می دهند. بهترین موقع برای استراحت و تجدید قوا و انرژی شب هنگام است. داوطلبان عزیز سعی کنند ساعت 12 شب تا 7 صبح خواب کافی داشته باشند. بیدار شدن های زود هنگام صبگاهی باعث تجدید خواب آلودگی و خستگی میشود و هیچ گونه تاثیر مثبتی در پیشبرد برنامه کنکوری شما ندارد. بنابراین سعی کنید خواب منظم و شبانگاهی داشته باشید تا روز را با انرژی و قوت شروع کنید.

مکان مطالعه

یکی از پارامتر های مهم و تاثیر گذار در پیشرفت درسی برای کنکور مکان مطالعه است و این امر دغدغه خیلی از دانش آموزان است که کجا مطالعه کنند. اما بسیار واضح است. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که در سالن مطالعه، کتابخانه و یا منزل در هر کجا که راندمان و بازدهی بیشتری داشته باشند اینجا را برای مطالعه انتخاب کنند. از طرفی دیگر آیتم های مانند سکوت، آرامش و تمرکز بیشتر از ویژگی های مکان مطالعه مناسب است که باید به آن توجه داشته باشید.

تغذیه مناسب

بی شک کار و فعالیت فکری بیشتر از فعالیت یدی انرژی و توان میگیرد. برای تجدید قوا و انرژی تغذیه مناسب ضروری و لازم است. عدم انرژی باعث کسالت و خستگی زود هنگام میشود. همچنین کمبود ویتامین های مختلف باعث خسگی زود رس روزانه میشود. داوطلبان کنکوری حتما آجیل های مغز دار و میوه جات را در برنامه تغذیه خود بگنجانند.

مشاوره دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای مشاوره رایگان کنکوری با مشاوریت ارشد دپارتمان رتبه برتر حرف آخر می توانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • جزوات رتبه برترهای حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر حرف آخر
  • پشتیبانی

نکات مهم در موفقیت کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *