مقالات

آزمون های آزمایشی حرف آخر

آزمون های آزمایشی حرف آخر

آزمون های آزمایشی حرف آخر به منظور افزایش آمادگی علمی داوطلبان آزمون سراسری طراحی شده است. در سالهای اخیر با توجه به تسلط اساتید حرف آخر در طراحی این آزمون ها و تطبیق بالای آن با کنکور بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شناخت کافی راجب ادبیات تست های کنکوری در آزمون های آزمایشی حرف آخر توانسته در ماههای پایانی آزمون سراسری، از ابعاد تست زدن، مرور، جمعبندی و آشنایی با تست های مختلف، سطح دانش آموزان را افزایش دهد.

در سالهای اخیر در کشور آزمون های آزمایشی متعددی به منظور سنجش علمی دانش آموزان ایجاد شده است. اما این آزمون ها چقدر توانسته به افزایش آمادگی دانش آموزان کمک کند؟ روایی این آزمون ها چقدر است؟ در این مقاله علاوه بر معرفی آزمون های آزمایشی حرف آخر به این سوالات و پرسش ها خواهیم پرداخت.

آزمون های آزمایشی حرف آخر

یکی از مسائل کنکوری که مدام ذهن دانش آموزان و داوطلبان کنکوری را درگیر می کند آزمون های آزمایشی است. شرکت در آزمون ها در کنار منابع خوب، برنامه ریزی مدون و مناسب و تلاش داوطلب کنکوری از ارکان اصلی و مهم موفقیت در کنکور محسوب می شود.

اهمیت و نقش آزمون های آزمایشی به عنوان وسیله ای جهت محرک آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف داوطلبان کنکوری باعث شده، که بسیاری از دوستان کنکوری حتی قبل از شروع برنامه مطالعاتی خود به فکر شرکت در آزمون های آزمایشی و مدام با این مساله درگیر باشند که کدام آزمون را شرکت کنند؟؟ کدام بهتراست؟

این عوامل باعث شده که هر کدام از داوطلبان برای خود ملاک و معیارهای را مشخص کنند، برخی از دوستان جامعه آماری آزمون و عده ای نیز کیفیت سطح سوالات و برنامه مرتبط با آزمون را ملاک انتخاب خود قرار می دهند.اما حساسیت زیاد به این مساله باعث شده که متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکوری قبل از کسب آمادگی لازم جهت محک دانستنی ها و معلومات خود سرجلسات آزمون های آزمایشی حاضر شوند.

از سوی دیگر حساسیت والدین برای قبولی فرزندان خود در کنکور سراسری سبب هجوم یک باره به سمت کنکورهای آزمایشی می شود و این امر به صورت غیر متعارف باعث جا انداختن راه های غیر صحیح و اشتباه در فرآیند آمادگی قبل از کنکور می شود. بنابراین قبل از هر گونه اقدام و برنامه ای در این زمینه لازم است معیارهای یک آزمون خوب روشن گردد و چشم بسته قدم در این راه نگذاریم چون کنکور برخلاف خیلی از کارهای روزمره و زندگی ما دارای تاریخ انقضاست و اگر داوطلب راه را اشتباه برود و زمان را ازدست بدهد، قطع یقین برنده این عرصه نخواهد شد.

آزمون های آزمایشی حرف آخر

آزمون های آزمایشی باید چه معیار داشته باشند؟

تست های استاندارد

اولین معیار سنجش یک آزمون آزمایشی، سطح استاندارد تست هاست. بین سطح تست های آزمایشی و کنکور فاصله زیادی وجود دارد. تا به امروز هیچکدام از موسسات برگزار کننده آزمون های آزمایشی نتوانسته اند سطح استانداری از آزمونهای را ارائه کنند. گاها آزمون ها باعث ایجاد غرور کاذب در داوطلب و برخی مواقع نیز به کلی از او سلب امید میکند. دانش آموزان و داوطلبانی زیادی وجود دارند که به رغم تراز و درصد بالا در آزمون های آزمایشی، در کنکور نتواسنته اند رتبه 5 رقمی هم کسب کنند.

این موضوع بیان کننده عدم سطح استاندارد آزمون های آزمایشی است که باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند. بسیاری از طراحان آزمون های آزمایشی، تست ها را بر اساس جزوه و منابع خود طراحی میکنند تا داوطلب را مجاب به تهیه منابع کنکوری خاصی کنند.

هدف و برنامه ریزی آزمون

هدف آزمون آزمایشی باید حرکت رو به جلو و صعودی باشد. برنامه ریزی موجود در آزمون های آزمایشی به دام انداختن داوطلبان در رقابت برای تراز است. داوطلب بعد از کسب تراز پایین بدون توجه به ضعف و کاستی در آزمون قبل و تلاش برای رفع آن، مدام در تلاش برای افزایش تراز خود در آزمون آینده است. به مرور فرصت طلایی کنکور از بین میرود و نتیجه آن حضور در جلسه کنکور با کلی مشکلات درسی است.

امکان رفع اشکال بعد از آزمون

در آزمون های آزمایشی موجود، بعد از برگزاری آزمون کلید تست ها و گاها پاسخنامه در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد. این سبک از رفع اشکال نمیتواند مسائلی آموزشی دانش آموزان را رفع کنند به همین دلیل به مرور نقاط ضعف داوطلب افزایش پیدا میکندو نتیجه آن به رغم هزینه و صرف زمان برای آزمون های آزمایشی، شکست در کنکور است.

 موسسات برگزار کننده آزمون های آزمایشی باید بعد از انتشار کلید آزمون با توجه به فناوری های آموزش آنلاین، اقدام به تشریحی تصویری تست ها و رفع اشکال دانش آموزان کنند.

امنیت آزمون

پدیده جدیدی که باعث کاهش کیفیت آزمون های آزمایشی در سطح کشور شده، فروش کلید آزمون، یک روز قبل از برگزاری آزمون میباشد. متاسفانه موسسات آموزشی علاوه بر دریافت هزینه ثبت نام آزمون، از طریق فروش غیر قانونی و غیر رسمی اقدام به پخش کلید آزمون ها میکنند. بسیاری از داوطلبان که قبلا در دام افزایش تراز افتاده اند با خرید و پرداخت هزینه اقدام به خرید پاسخ تست ها میکنند.

هدف نهایی داوطلبان از شرکت در آزمون های آزمایشی، افزایش سطح علمی خود، شناسایی نقاط ضعف،آشنایی با جو برگزاری آزمون، مدیریت زمان و آشنایی با ادبیات تست ها میباشد. اما این موارد در آزمون های آزمایشی رایج کشور در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد و به همین جهت به رغم شرکت در آزمون ها نتیجه مطلوب را کسب نمیکنند.

آزمون های حرف آخر

آزمون های آزمایشی حرف آخر با رویکردی متفاوت نسبت به آزمون های رایج در کشور طراحی شده است. شروع این آزمون ها تحت عنوان سوالات احتمالی از سال 1396 بود که نتیجه عالی و خوب داوطلبان در کنکور با توجه به استفاده از سوالات احتمالی حرف آخر باعث انتشار مجدد آن و رفع اشکلات آن در سالهای بعد شد. به طوری که در کنکور 1399 به بعد دارای حداقل 80 درصد تطبیق با کنکور بوده است. مهترین ویژگی های آن عبارتند از

استفاده از فناوری جدید در آموزش

حرف آخر در تدریس بسته های آموزشی از جمله آزمون های آزمایشی از فناوری های جدید آموزشی استفاده کرده است. این روش برخلاف پاسخنامه های تشریحی، باعث تقویت درک بصری و شهودی در داوطلبان میشود. تشریح تست ها با فناوری پویانمایی انجم میشود که این فناوری میتواند زمینه یادگیری سریع را تسریع بخشد.

مرور درسنامه تست

علاوه بر حل تست، درسنامه آن جهت مرور مجدد تشریح میشود و دانش آموزان میتوانند مروری روی درسنامه همه تست ها داشته باشند.

اشکال مختلف تست در هر مبحث

یکی از نقاط قوت آزمون های آزمایشی حرف آخر، طراحی تست به اشکال مختلف از یک مبحث است. این موضوع باعث میشود که داوطلبان ادبیات مختلف هر سوال را تجربه کنند و بتوانند به سادگی هر تست را حل کنند.

استاندارد بودن تست ها

تطبیق بالای آزمون های آزمایشی حرف آخر با کنکور در سالهای اخیر ثابت کرده که این آزمون ها از سطح استاندارد بالای نسبت ما موارد مشابه برخوردار است.

توجه به پایه آموزش

کیفیت آزمون ها بیشتر از جامعه آمار برای حرف آخر اهمیت دارد. بر همین اساس شروع آزمون های آزمایشی از پایه و پایین ترین سطح ممکن شروع و به سمت پیشرفته میرود.این سیر صعودی در طراحی تست ها باعث میشود دانش آموزان با یادگیری پیش نیاز هر مبحث به صورت استاندارد مشکلات آموزشی را رفع کنند.

سفارش آزمون های حرف آخر

برای سفارش آزمون های آزمایشی حرف آخر میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرماید.

09106620394

09120085450

02166094258

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *