قبولی تضمینی پزشکی

قبولی تضمینی پزشکی

حساسیت کنکور در سالهای اخیر برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری قبولی تضمینی پزشکی را به هر قیمتی دست مایه سوء استفاده خیلی از افراد و موسسات کرده است، به گونه ای که در روز روشن  قبولی تضمینی پزشکی را جار میزنند و متاسفانه خیلی از دانش آموزان و خانواده نیز بنابر اهمیت رشته برتر و رقابت سخت و نفس گیر کنکور به راحتی فریب این افراد را میخورند.

قبولی در رشته پزشکی و کسب رتبه برتر اما و اگرهای دارد که باید رعایت و انجام شود تا قبولی تضمینی کلید بخورد و بتوانید به رویا و آرزوی خود برسید. در حرف آخر میخواهیم به مهمترین این عوامل بپردازیم و بررسی کنیم که چگونه میتوان رتبه برتر را کسب کرد.

برای دریافت مشاوره رایگان، نکات کنکوری و ارتباط با رتبه های برتر حرف آخر میتوانید روی گروه تلگرامی حرف آخر کلیک کنید و به جمع رتبه برترها اضافه شوید.

قبولی تضمینی پزشکی

انسان آمیال متنهی زیاد دارد. آرزو و اهداف انسانها بسته به موقعیت جغرافیایی، شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی متفاوت است. در چارچوب جغرافیایی کشورمان و در مقطع سنی کنکوری ها مهمترین آرزو و خواسته قبولی در رشته پزشکی، دارو و دندان پزشکی است. خانواده های زیادی هستند که به نگرانی و هزینه های مادی زیادی موفقیت دانش آموزشان را دنبال میکنند. اما خیلی از این زحمات متاسفانه به هدف نمیرسد و با شکست مواجه میشود. 

بخش بزرگی از فضای ایجاد شده، نتیجه سیاست های غلط و اشتباه نظام آموزشی کشور است. بازار کار خیلی از رشته های دانشگاهی اشباع و فاقد زمینه جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی است و به همین دلیل در چند سال اخیر سیل عظیمی از کنکوری ها در رشته تجربی برای دستیبابی به موقعیت شغلی و کاری بهتر به رقابت پر از استرس و اضطراب می پردازند. 

عوامل زیادی در کسب رتبه دخیل است که این عوامل باید به صورت موازی در کنار هم قرار گیرد تا منجر به نتیجه مطلوب شود که همان قبولی تضمینی پزشکی است. نکته بسیار مهم در این ارتباط، نقش موثر داوطلب و به کارگیری این عوامل است. بنابراین با اتکا به یک موسسه با ارائه قول رتبه شدن نمی توان خود را در لباس پزشکی، دندانپزشک یا دارو ساز دید. پزشکی بهتر است یا دندانپزشکی به عواملی بستگی دارد که ما در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

شروع به موقع

اکثریت داوطلبان کنکوری، حرکت و تلاش برای رتبه برتر شدن را به سال آخر موکول میکنند که همرمان به رفتن به مدرسه و امتحانات متعددی است. عدم تمرکز و مشغله زیاد درسی و مدرسه باعث خستگی و آشفتگی روحی و روانی داوطلب میشود. به طور دقیق نمیداند که کدام درس را مطالعه کند؟ کدام آزمون را شرکت کند و خیلی موارد دیگر. تجربه رتبه برتهای کنکوری نشان میدهد که همه رتبه برترها دو الی سه سال زود تر استارت حرکت به سمت موفقیت را میزنند و سال آخر که همزمان با مدرسه است فقط مرور و تست را انجام میدهند.

بهترین زمان برای شروع قبولی تضمینی پزشکی یا رتبه برتر شدن، سال دهم وهمزمان با ورود به متوسطه دوم میباشد. اختلاف آموزشی و محتوایی شدیدی بین متوسطه اول و دوم وجود دارد. اکثریت دانش آموزان با معدل عالی متوسطه اول را به اتمام میرسند و با پیش فرض اینکه میتوانند با این پیشنیه از عهده دروس متوسطه دوم بربیایند، در مواجه با سطح پیشرفته ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی زمین گیر میشوند.

بیشترین افت تحصیلی در سال دهم اتفاق می افتد. این موضوع باعث میشود که به دلیل پیش نیاز بودن دروس، سال یازدهم نیز با مشکلات آموزشی سپری شود. دانش آموزان در سال دوازدهم با توجه به حجم زیاد مشکلات درسی و مسائل آموزشی، دیگر قادر به رفع مشکل نیستند. متاسفانه 90 درصد دانش آموزان در سال دوازدهم با کلی مسائل آموزشی قصد شروع و کسب رتبه را دارند. اولین قدم برای کسب رتبه برتر، شروع به موقع است. 

غلبه بر ضعف خود

بسیاری از داوطلبان از روبرو شدن با ترس خود واهمه دارند و به مرور زمان و پشت گوش انداختن ضعف خود، بعد از یک مدتی با کابوس کنکور مواجه میشوند چرا که زمان محدود و محدود تر شده و دیگر وقت کافی برای رفع مشکل یا نقاط ضعف باقی نمانده است. هنگام شروع سعی کنید به سوی نقاط ضعفتان بروید. مثلا اگر در درس ریاضی مشکل دارید حتما اول از ریاضی شروع کنید. رفع ضعف ها باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه میشود و میتوانید بقیه راه را به خوبی طی کنید.

اکثریت داوطلبان برای فریب خود و در عالم خوش خیالی، به سراغ دروسی میروند که در آن نقطه قوت دارند و با ذهنیت کسب درس بالا در فلان درس میتوان ضعف دیگری را پوشش داد، باعث اتلاف زمان طلایی خود میشوند. قبولی تضمینی در کنکور زمانی اتفاق میفتد که شما بتوانید سد مسیر خود را بشناسید و آن را بردارید. چنانچه در ریاضی مشکل آموزشی دارید همین موضوع باعث میشود شما نتوانید رتبه کسب کنید و از سوی دیگر میتواند به کسب رتبه شما کمک زیادی بکند. پس از ضعف خود نترسید و شروع کنید. 

استفاده از منابع معتدد

به یمن حساسیت کنکور موسسات و انتشارات متعددی تاسیس شده است. داوطلب بین انتخاب بهترین کمک کنکور هزاران راه را انتخاب میکند. متاسفانه خیلی از موسسات کنکوری هنوز روش و متد آموزش دهه های گذشته را تحویل داوطلب میدهند این در حالیست که کنکور هر سال مفهومی و سخت تر طراحی میشود. منبعی را انتخاب کنید که آموزش مفهومی و شهودی را در اختیار شما قرار بدهد.

حداقل 12 سال در نظام آموزش رسمی کشور مشغول تحصیل و یادگیری بوده اید، اگر روش های به کار گرفته شده کمک کننده و موثر بود شما این همه مشکل آموزشی نداشتید. بنابراین دنبال رو منابع سطح پایین نباشد چون نتیجه آن از قبل مشخص است.

عدم اختصاص زمان کافی برای مطالعه

حجم زیاد مطالب درسی و فراموشی بعضی مطالب زمان کافی برای مطالعه را می طلبد. اختصاص 4 الی 5 ساعت مطالعه در روز شما را به رتبه برتر نمیرساند چون نهایتا در پایان مسیر زمان کافی برای مرور و تست را از دست داده اید و نمیتوانید مرور حرفه ای داشته باشید. سعی کنید روزانه حداقل 10 ساعت مطالعه داشته باشید.

منتظر معجزه از طرف سایرین

خیلی از داوطلبان هنوز نقاط ضعف، قوت، مشکلات درسی، شیوه مطالعه، تعداد تست زدن، مهمترین مطالب کنکوری و … را نمیدانند و از دیگران(مشاور) انتظار برنامه ریزی و معجزه دارند. دوست کنکوری توجه داشته باش که بتهرین برنامه ریزی خودت هستی و فقط میتوانید جهت پاره ای نکات از تجربه مشاور و دیگران استفاده کنید. پس به خودت متکی باش و منتظر معجزه دیگران نباش.

عدم پشتکار مداوم

نبود پشتکار و تلاش مداوم آفت اصلی و همیشگی داوطلبان کنکور است. وقفه های هفته ای و ماهانه باعث تنبلی، عدم انگیزه و عدم انرژی داوطلب میشود و به کلی از کار و برنامه خود ناامید میشود. حرکت آهسته ولی پیوسته همیشه به مقصد میرسد. تلاش و پشتکارتان در سرنوشت ساز ترین سال زندگیتان پایدار و مداوم باشد تا قبولی تضمین پزشکی برای شما با اتکا بر توانایی خودتان اتفاق بیفتد.

ارتباط با ما

برای مشاوره رایگان و استفاده از تجربه مشاورین ارشد دپارتمان رتبه برتر حرف آخر در ارتباط با کنکور میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات کنکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *