معرفی دانشگاه تهران – علوم پزشکی دانشگاه تهران

معرفی دانشگاه تهران

در معرفی دانشگاه تهران و شناخت این ابر دانشگاه بهتر است که بدانید با 25 دانشکده و 9 مرکز پردیس خودگردان و همچنین با وجود 16 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه مادر در ایران می باشد که رتبه عالی را برای نماد آموزش دارا می باشد. دانشگاه تهران در شهر تهران قرار دارد.  در خیابان 16 آذر واقع در میدان انقلاب سازمان مرکزی دانشگاه قرار دارد. این دانشگاه دارای رتبه ی دوم کشوری در بین تمامی دانشگاه های کشور می باشد.
مساحت دانشگاه تهران بالغ بر 210 هزار مترمربع می باشد که در سال 1313 هجری شمسی بعنوان برترین دانشگاه دولتی کشور تاسیس شده است. هم اکنون ریاست دانشگاه تهران از سال 93 بر عهده محمود نیلی احمدآبادی می باشد و همچنان ادامه دار می باشد.

 

معرفی دانشگاه تهران

همانگونه که برای شما مطرح کردیم این دانشگاه از برترین دانشگاه های دولتی در کشور می باشد. تمامی رشته های علوم تجربی، انسانی، هنر، مهندسی را دارا می باشد. دانشگاه تهران در عرصه های مختلف، شخصیت های برتر و افراد صاحب نامی داشته است که تنها به چندین مورد از گذشتگان اکتفا می کنیم.
دکتر عبدالعظیم قریب، پروفسور محمود حسابی، استاد گرانقدر علی اکبر دهخدا، استاد مصطفی چمران، شهید دکتر مفتح، استاد دکتر محمد معین، شهید دکتر مرتضی مطهری، دکتر عبدالحسین زرین کوب، دکتر احمد حامی و بسیاری دیگر از افراد بنام در این دانشگاه حضور داشته اند.

 

 

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگا علوم پزشکی کشور محسوب میشود. بزرگترین دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، توان بخشی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی در کشور، زیر مجموعه علوم پزشکی تهران محسوب میشود. علوم پزشکی تهران با 1170 عضو هیئت علمی و ظرفیت پذیرش 13 هزار دانشجو، رتبه 128 جهان را دارد که در رشته های مختلف پزشکی، وامدار بزرگترین و معتبرترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

 

 

 دانشکده پزشکی دانشگاه تهران

سالانه علوم پزشکی تهران در دو نیمسال اول و دوم بالغ بر 200 نفر در رشته پزشکی پذیرش دارد. اخرین رتبه های قبولی در منطقه یک 245، برای منطقه دو 350 و برای منطقه سه 380 است. میانگین درصد برای داوطلبان منطقه 1 میانگین عمومی ها بالغ بر 60 و تخصصی ها بالغ بر 80 بوده است. میانگین درصد برای داوطلبان منطقه 2 به طور متوسط برای دروس عمومی بالغ بر 70 و تخصصی ها نیز بالغ بر 80 بوده است. همچنین میانگین درصد قبولی برای داوطلبان منطقه 3 برای دروس عمومی بالغ بر 75 درصد میباشد و برای دروس تخصصی نیز بالغ بر 70 میباشد.

 

منطقه تحصیلی   میانگین درصد عمومی میانگین درصد تخصصی حداکثر رتبه
منطقه 1 60 درصد 80 درصد 245
منطقه 2 70 درصد   80 درصد 350
منطقه 3 75 درصد 80 درصد 380

 

دندانپزشکی دانشگاه تهران

رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه در دو نیمسال اول و دوم جمعا 50 نفر دانشجو پذیرش میکند. رتبه برای قبولی در منطقه یک حداکثر 95، برای منطقه دو 340 و برای منطقه سه 30 میباشد.

منطقه تحصیلی میانگین درصد عمومی میانگین درصد تخصصی حداکثر رتبه
منطقه 1 70 درصد 80 درصد 95
منطقه 2 75 درصد 80 درصد 340
منطقه 3 85 درصد 85 درصد 30

 

جاذبه‌های دانشگاه تهران

در معرفی دانشگاه تهران بهتر است با ساختمان های این دانشگاه و قدمت و ارزشی که دارند آشنا شویم. چون وجود این بناها بر جذابیت دانشگاه نیز افزوده خواهد کرد. هرچند به ثبت رسیدن ساختمان های دانشگاه تهران موجب شده است تا در گروه آثار ملی قرار گیرند اما از بین این بناها مراکزی وجود دارند که جذابیت خاصی به آن داده اند.

 

 

باغ نگارستان

باغ نگارستان در سال ۱۳۰۷ به زمان فتحعلی شاده قاجار ساخته شده است و با عنوان مجموعه دارالمعلمین نمونه استفاده داشته است. در حال حاضر این باغ از آثار ملی ایران به حساب می آید.

 

 

موزه مقدم

موزه مقدم دانشگاه تهران شامل تمامی دستاوردهای ارزشمند دکتر محسن مقدم می باشد. ایشان استاد دانشکده های هنرهای زیبا بوده اند و این گنجینه های ارزشمند را این دکتر هنرمند در منزل خود گردآوری نموده و به موزه دانشگاه تهران اهدا کرده اند.

 

مسجد دانشگاه تهران

از معماری های زیبای اسلامی در ایران برای مسجد دانشگاه تهران می باشد که در سال 1345 هجری شمسی به بهره برداری رسیده است. برای مراسم های مذهبی، اقامه نماز و سایر فعالیت های دینی استفاده می شود.

 

 

رتبه  دانشگاه تهران

در رتبه بندی که در گانگاهی سال 2020 صورت گرفت دانشگاه تهران در بین 400 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت و در سطح ملی دارای رتبه ی یک ملی می باشد.
تراز و رتبه ی قبولی در این دانشگاه دولتی نمونه برای هر رشته و گروه جداگانه می باشد که قطعا برای قبولی و پذیرش در چنین دانشگاهی نیاز به تلاش و همت زیادی می باشد که دانش آموزان برای قبولی آن نیاز خواهند داشت و تنها توصیه ای که می توانیم برای شما داشته باشیم این است که حتما با مشاور تحصیلی خود در این مورد پیگیر باشید تا رتبه ی مورد نیاز در رشته ی دلخواه تان را در دانشگاه تهران جویا شوید و بتوانید در این دانشگاه کسب علم نمایید.

 

 

دانشکده های دانشگاه تهران

همانطور که در ابتدای معرفی دانشگاه تهران مطرح شد این دانشگاه با رتبه برتر علمی دارای 25 دانشکده می باشد که این دانشکده ها عبارتند از : دانشکده‌ ادبیات، اقتصاد، الهیات، تربیت بدنی، جغرافیا، حقوق، دامپزشکی، زبانهای خارجی، علوم، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، دانشکده‌ فنی، محیط زیست،‌ مدیریت، منابع طبیعی ،هنرهای زیبا، کشاورزی .

 

 

نتیجه 

با معرفی دانشگاه تهران نظر بر این داشتیم تا دانش آموزان با وسعت این دانشگاه از نظر مساحت، امکانات، رشته های تحصیلی و به جهت رتبه ای که در کشور و دنیا دارد چقدر می تواند برای ادامه تحصیل مناسب و عالی باشد و همچنین با معرفی این دانشگاه دولتی مزایای که از آن برخوردار خواهید بود را در زمان تحصیل عنوان کردیم.  تاثیر دانشگاه در فراگیری دانش و اینکه چه شخصیت های برتری که چه در گذشته و چه در حال در آن به کسب علم و نشر علم پرداخته می تواند در پیشرفت و موفقیت تاثیر داشته باشد و نتیجه ی نهایی و خروجی آنهای کار تربیت افراد فرهیخه برای پیشرفت جامعه و دنیا می شود.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و سفارش پکیج های حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *