کنکور- وابستگی آینده شغلی و موقعیت اجتماعی دانش آموزان به کنکور

سال کنکوری سرنوشت ساز ترین برهه زندگی دانش آموزان محسوب میشود و همه زندگی آنها از نتیجه کنکور رقم میخورد. زندگی آینده، موقعیت شغلی و اجتماعی دانش آموزان در آینده نه چندان دور به کنکور بستگی شدید دارد. در واقع آزمون سراسری سکوی پرتاب به آینده و رسیدن به آرزوهاست که خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکور این موقعیت را بخوبی درک میکنند و از آن به نحوه احسن استفاده میکنند. احتساب موقعیت پزشک، دندانپژشک، دارو ساز، پرستار، فیزیوتراپ، مهندس برق، مهندس مکانیک، حقوق و خیلی دیگر از رشته برتر و تثبیت موقعیت شغلی و اجتماعی در آینده نه چندان دور به کنکور بستگی دارد. متاسفانه به دلایلی از قبیل عدم انگیزه، عدم داشتن هدف، کمیود امکانات آموزشی و سایر مشکلات دیگر، خیلی از دانش آموزان به عمد یا سهوا از کنار این موقعیت برتر میگذرند.

کنکور

کنکور

کنکور سراسری پر چالش ترین آزمون زندگی دانش آموزان است مطمئنا قبل از آن همچین تجربه بزرگی نداشته اند و بعدا نیز کمتر آن را تجربه میکنند. میتوان گفت آن دسته از داوطلبان که بتوانند با رتبه و رشته عالی از این فیلتر استرس زا عبور کنند از سایر فیلتر های دیگر نیز عبور خواهند کرد. اما برای اینکه داوطلبان بتوانند این مرحله به نحو احسن عبور کنند مستلزم شرایط و بسترهای است که باید فراهم شود و زمینه موفقیت آماده شود. که به مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

داشتن هدف

مهمترین قدم و سنگ بنای موفقیت در هر عملی داشتن هدف است. هیچ عمل انسانی به داشتن هدف به سرانجام نمیرسد. در واقع هدف نقطه کانونی تمرکز و فکر انسان برای انجام عمل در نظر گرفته شده است. کنکور که مهمترین آزمون زندگی دانش آموزان است بدون هدف نتیجه مطلوب را به دست نمیدهد. دانش آموز و داوطلب عزیز قبل از شروع و برنامه ریزی برای آزمون سراسری هدفت را مشخص کن. به صورت سوری و یا فقط برای رفع تکلیف کنکور را شروع نکن چون منجر به شکست و عدم انگیزه در کوتاه ترین زمان میشود. رتبه، رشته، دانشگاه، موقعیت شغلی آینده و … را به روشنی مشخص به سویش حرکت کن.

برنامه ریزی

دومین قدم بعد از انتخاب هدف، برنامه ریزی است.  رسیدن به هدف فقط با فکر کردن و فرو رفتن در خیالات و آرزوها بدست نمی آید. باید برای آن نقشه و برنامه ریزی طراحی شود. اگر پزشکی هدف شماست در راس هرم خواسته شما قرار دارد برای رسیدن بر هرم خواسته هایتان باید نقشه و برنامه طرح کنید و قدم قدم جلو بروید. در این راه ضعف و نقاط قوت را باید بشناسید، برای رفع و تقویت ضعف ها باید تاکتیک ریخت و پیش رفت.

پشتکار و تلاش مستمر

رسیدن به هدف و خواسته های شما یک شبه محقق نمیشود، یک ضرب المثل معروف میگوید کوهنوردی که اورست را فتح کرد از یک قدم شروع کرد. شما هم باید از یک قدم شروع کنید و قدم های بعدیتان باید مستمر و پایدار باشد. نباید شکست، ضعف و سایر عوامل بیرونی و محیطی باعث سد راه شما شود. تلاش های وقفه ای بزرگترین آفت کنکور محسوب میشود و نتیجه ای جز شکست ندارد. پشتکار و تلاش مستمر یعنی مبارزه برای خواسته و هدفتان. 

بنابراین تا رسیدن به خواسته قلبیتان مبارزه کنید و دست از تلاش برندارید.

 

کنکور

منابع کنکوری مناسب

منبع مناسب برای کنکور، انرژی و سوخت شما برای رسیدن به هدفتان است. بدون منبع مناسب دستیابی به موفقیت سخت به نظر میرسد. منبع مناسب کمک میکند که برنامه شما دقیق تر طراحی شود، زودتر به اهداف جزئی ماهیانه خود برسید، آموزش و یادگیری را در کوتاه مدت تمام کنید و دوران جمعبندی و مرور را زودتر شروع کنید. علاوه براین با روش های که در تدریس به کار گرفته میشود کمک میکند قوی تر در کنکور سراسری ظاهر شوید. بنابراین برای تثبیت موقعیت شغلی و اجتماعی خودتان به راحتی از کنار کنکور نگذرید و موارد ذکر شده را مهیا و آماده کنید.

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان عزیز برای مشاوره کنکوری و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09106620394 با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر در تماس باشید.

  • تهیه منابع کنکوری حرف آخر
  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • جزوات رتبه برتر های حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر حرف آخر
  • پشتیبانی

کنکور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *