کنکور سراسری – الزامات اساسی برای موفقیت در کنکور سراسری

کنکور سراسری برای داوطلبان و دانش آموزان سرنوشت ساز ترین آزمون زندگی آنها محسوب میشود. به طوری که زندگی، آینده کاری و موقعیت اجتماعی آنها به این آزمون گره خورده است. دانش آموزان کنکوری که با موفقیت این راه را طی میکنند و از آزمون سراسری عبور میکنند موقعیت اجتماعی و کاری آنها و پایدار میشود. به همین دلیل خیلی از خانواده ها با نگرانی کنکور سراسریدانش آموزان را دنبال میکنند و از هیچ گونه تلاشی برای عبور از این سد بزرگ فرو گذار نیستند. اما دانش آموزانی که این مهم و موقعیت را به خوبی در زندگی در نمیکنند کم نیستند. خیلی به صورت بی میلی، با بی تفاوتی و عدم هر گونه انگیزه از کنار مهمترین موقعیت زندگیشان گذر میکنند. دست دیگری از داوطلبان و دانش آموزان بدون هیچ گونه هدف و فقط از سر رفع تکلیف و فقط به صورت سوری مبادرت به خواندن و مطالعه میکنند.

کنکور سراسری-  الزامات اولیه برای کسب موفقیت در کنکور

کنکور سراسری بیشتر از هر امر دیگری در زندگی و موقعیت آموزشی دانش آموزان نیازمند الزاماتی است که به آن خواهیم پرداخت. بدون وجود این الزامات نمیتوان نتیجه عالی متصور شد. چون یک آزمون پرچالش و پر از رقابت است. که باید شرایط لازم را فراهم آورد.

مهمترین این شرایط عبارتند از

  • داشتن هدف
  • پشتکار
  • منبع کنکوری
  • برنامه ریزی

اولویت اول: هدف

قدم اول برای کسب موفقیت در کنکور سراسری داشتن هدف است. در واقع دانش آموز کنکوری با داشتن هدف مسیر شروع و پایان خود را مشخص میکند. این امر کمک میکند که از پرداختن به حاشیه ها برحذر باشد و تمام انرژی، زمان و توان خود را فقط برای رسیدن به هدفش صرف کند. عدم داشتن هدف  بعد از مدتی باعث سردرگمی و عدم انگیزه داوطلب کنکوری میشود. چون نمیداند که برای چه امری میخواهند تلاش کنند. صرف خواندن کنکور سراسری بدون داشتن هدف آفت بزرگی است که نه تنها نتیجه مطلوب را به دست نمیدهد بلکه باعث صرف هزینه های مادی زیادی نیز میشود. چون خانواده ها میخواهند به هر قیمتی که شده است  هدف و انگیزه لازم برای دانش آموز را ایجاد کنند.

 

کنکور سراسری

پشتکار

بسیاری از دانش آموزان استارت اولیه کنکور سراسری را بسیار قوی می زنند و با هیجان و انگیزه عالی شروع میکنند. اما بعد از گذشت یک الی دو ماه به دلایل مختلفی از مرکز تلاش و پشتکار فاصله میگیرند و حتی تعدادی از دانش آموزان به کلی کنکور سراسریرا کنار میگذارند. یکی از این عوامل عدم داشتن هدف است که به آن اشاره کردیم. تلاش با وقفه متاسفانه سم موفقیت در کنکور سراسریاست که باعث نابودی انگیزه و هیجان دانش آموز میشود و دانش آموز را دچار افسردگی، استرس و پریشانی میکند. دوستان کنکوری عزیز برای کسب رتبه برتر و موفقیت در کنکور، تلاش شما باید پیوسته و مداوم باشد. تا بتوانید در زمان مناسب آموزش و یادگیری دروس را تمام کنید و سرفرصت دوران مرور و جمعبندی را شروع کنید.

 

کنکور سراسری

منبع مناسب کنکوری

منبع مناسب کنکوری کمک میکند که داوطلبان در زمان کم بتوانند مشکلات درسی و آموزشی را رفع کنند. عدم موفقیت چشم گیر در آزمون های آزمایشی علیرغم تلاش زیاد، باعث یاس و ناامیدی دانش آموزان میشود. خیلی از دانش آموزان به دلیل عدم رفع اشکالات درسی و آموزشی، اعتماد به نفس و ذهن برنده خود را از دست میدهند و با نا امیدی برای موفقیت در کنکور سراسریتلاش میکنند. منبع مناسب برای کنکور، در واقع خوراک و پتانسیل لازم و اساسی برای تلاش روز افزون داوطلب کنکوری و کسب رتبه برتر است که با توجه به تغییر و تحولات کنکوری به وجود آمده بسیار مثمر ثمر و تاثیر گذار است.

 

کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکوری

برنامه ریزی مدون چراغ راه برای رسیدن به هدف و مقصود کنکوری شماست. هیچ گونه عمل، فعالیت و کار بشری بدون برنامه ریزی به سرانجام نمیرسد. آزمون سراسری دارای شرکت کنندگان زیاد و منابع مختلف میباشد. به همین دلیل برای اینکه از زمان نهایت استفاده شود و همچنین در زمان مناسب ضعف و کاستی های آموزش رفع شود، ضرورت برنامه مدون و منظم احساس میشود. با وجود برنامه ریزی تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف، جهت و سمت و سو میگیرد.

مشاوره کنکوری دپارتمان حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای مشاوره کنکوری توسط دپارتمان رتبه برتر حرف اخر با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • معرفی منابع کنکوری
  • جزوات رتبه برترهای حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

کنکور سراسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *