اخبار کنکوری

بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404

صحت و سقم بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404

بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404 یکی از تاپیک های مهم سرچ دانش آموزان و داوطلبان کنکور 1404 است. در چند سال اخیر با تصویب مصوبه جدید شورای انقلاب فرهنگی، دروس عمومی از مواد امتحانی آزمون سراسری حذف شد. اما با گذشت چند سال از این مصوبه ایرادت بزرگی بر آن وارد شده که اکثریت داوطلبان خواهان لغو آن هستند. موارد مهمی که میتوان اشاره کرد، فرصت کم( فقط یکبار برای ترمیم معدل)،عدم هم ترازی داوطلبان قدیم با جدید، مشکلات امتحانات نهایی، عدم دقت کافی در بررسی برگه های امتحان نهایی و … به گفته یکی از دانش آموزان، این مصوبه منصافانه نیست مصحح ها و شرایط برگزاری امتحانات در مدارس مختلف یکسان نیست همین امسال امتحان زبان نهایی لیسنینگ سیستم صوتی مدرسه ضعیف بود ما هیچی نشنیدیم واقعا شرایط خیلی به ضرر دانش آموزان هست حداقل تاثیر سی چهل درصد بیشتر نشه.

دانش آموز دیگری میگوید اگه قرار باشه با بی توجهی و بی عدالتی آزمون های نهایی برگزار بشه و با آینده ی بچه های مردم بازی بشه لطفا این طرح پنجاه و شصت درصدی بردارین فشار روانی روی بچه ها نزارین!
از طرفی به نظرم بهتره دروس عمومی برگرده چون این طوری در کنکور، آزمون تحت نظر سازمان سنجش قرار داره و بچه ها فقط برای یک روز کنکور استرس میکشن نه یک ماه بخدا پیر شدیم.

نظرات و دیدگاه های دانش آموزان در این مورد زیاد است و علاوه بر ایرادات کارشناسی که میتوان از این طرح گرفت، موضوعات و نقاط ضعفی که دانش آموزان و داوطلبان کنکور در این مورد بیان میکنند، کاملا توسط آنها تجربه شده است و چنانچه بخواهیم مورد قضاوت قرار بدهیم، صحیح است چون بازخورد واقعی این طرح هستند. اما هنوز صحت و سقم بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404 مشخص نیست. در یکماه گذشته کارزارهای مختلفی برای این مساله ایجاد شد و هنوز هم به قوت خودش باقیست. نمایندگان مجلس نیز طرح مربوط به تغییر برگزاری کنکور را با اکثریت آرا به مجلس تشخیص مصلحت نظام ارسال کردن که حداکثر تا قبل از مهر امسال تعیین تکلیف میشود. 

بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404

با اصرار نمایندگان مجلس، طرح مربوط به تغییر در شیوه برگزاری کنکور برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. مجلس پیش از این در ماده واحده طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تصویب کرده بود که «وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تأثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال آزمون سراسری سال قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

در پایان اعلام می‌کنیم که با مصوبه امروز مجلس، امیدها برای لغو تاثیرقطعی معدل قوت گرفته و انشالله به مانند همیشه در این میدان خواهیم بود و نظریات مشورتی را با اعضای مجمع‌تشخیص مصلحت نظام درمیان خواهیم گذاشت.
 رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اصرار مجلس بر مصوبه پیشین خود در خصوص نحوه برگزاری کنکور، گفت: مصوبه امروز مجلس، واکنشی به ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش در صدور کارت امتحانی برای دانش آموزان و تعویق زمان برگزاری کنکور و امتحانات بود، البته این مصوبه باید به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد.

 ارتباط با ما

نظرات و دیدگاههای خود را در ارتباط با بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404 را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. چنانچه موافق لغو مصوبه حال هستید لطفا نظرات علمی و تجربه خود را زیر این پست کامنت کنید تا این موضوع با جدیت بازتاب داده شود. اخبار موثق کنکور را از حرف آخر دریافت کنید.

5 نظر در “بازگشت دروس عمومی به کنکور 1404

  1. یه بنده خدا گفت:

    یا خود سنجش نهایی هارو درست برگذار کنه یا کلا جمعش کنید چیه این کار های اموزش و پرورش فقط ما سال اخری ها سوختیم این وسط
    سوالا اصلا استاندار نبود و اصلا برای بچه های منطقه سه و محروم طراحی نشده بود بیشتر حوزه ها کاملا نامرتبط و ضعیف عمل کردن و همچنین فساد توی حوزه داد میزد طوری که مراقب میرفت رو سر دانش اموز های خوب سوال هارو به اونایی که میخاست میگفت و خودش هم کمک می‌کرد اگر هم بلد نبود گوشی که داشت و هزار یه داستان دیگه که ما دیدیم از تصحیح شدن ورقه های نهایی نگم که کاملا بد تصحیح شده بود اینو من نمیگم هزار تا دانش اموز دیگه میگه عجیب و قریب دست پایین نمره داده شده بود اموزش و پرورش از همون اول نشون داد که کاملا زیر ساخت نهایی رو داره اونم نه برای سال اخری ها برای هر سه پایه با تمام رشته هاش از توانایی سایت برای تایید سوابق و دریافت کارت ورود به جلسه تا خود سوال ها و صحیح شدن درست و به موقع تا سایت دریافت کارنامه و خود حوزه ها که اماده کامل بودن برای امتحان هایی مثل زبان
    نمیتوند انجام بدید جمعش کنید این مسخره بازی رو مارو توی این یکی دو ماه سکته دادید

  2. ماهان گفت:

    این نظام آموزشی ای که داریم کلا مورد داره . مافیای کنکور کم نبود نهایی هم کم کم بهش اضافه میشه قشنگ گند میزنن توی آینده دبیرستانیا . جای اینکه مشکلو حل کنن بدترش میکنن کنکور باید حذف میشد نه اینکه امتحان نهاییو اضافش کنن جوری سخت شه که ملت برای برگردوندن شکل قبلی کنکور تمنا کنن که باز برگردوندن اون مدل کنکور برگشتن به پله اول و تقویت کردن مافیای کنکوره . تغییر دادن شکل کنکور چه اضافه کردن تاثیر معدل چه حذف کردنش علافیه کلا باید کنکور حذف بشه !

  3. ناشناس گفت:

    سلام اگر عمومی برگرده که کار پیشت کنکوری های امسال و پارسال خراب میشه ما اصلا عمومی در حد کنکور نخوندیم که ….اگر هم تخصصی خوب خونده بودیم که پشت کنکوری نمیشدیم لطفا چیزی را آزمایشی نگذارید ما خسته شدیم نمی دونیم چطوری درس بخونیم .لطفا عمومی به کنکور برنگرده نهایی ها هم درست شه یک طرح اصلاحیه بریزید لطفا که نه به قبل برگردیم و نه یک ماه داغون شیم .عمومی بیاد تو کنکور خیلی بد تر میشه به نظر بنده مخصوصا برای من.
    بازم نمی دانم شاید بهتر شه ولی…. لطفا متخصصان طرح بدهن من نمی توانم ب هفنوان یک پشت کنکوری هم کتاب جدید بخرم هم عمومیش. میخواهم از کتاب های قبلیم استفاده کنم و امسال کتاب نخرم نمیتونم تو این زمان هم تخصصی بخونم هم عمومی لطفا یک کاری بکنید تا مهر زمان زیادیه تا اون تازه تکلیف مشخص شه واقعا بده… البته اینم هست که زمان لازمه برای تصمیم‌گیری بهتره و درست شدن اوضاع

  4. حسن گفت:

    باید شرط معدل از کنکور برداشته شود . آقایون آمدن ابرو رو بگیرند زدن چشم را کور کردن .چرا استرس سه ساله را برای دانش آموزان عزیز ایجاد کردید .شوخی نیست یک جون مملکت سه سال استرس را بلید پشت سر بگذارد ،ضمن انکه یک استرس جدا برای کنکور هم داره .وقتی که زیروی ساخت وجود نداره چرا این طرح ناقص را تصویب کردن ؟

  5. امیر گفت:

    عمومی ها رو برگردونید اینجوری بی عدالتی موج میزنه خیلی ها با پارتی و معدل پزشک شدن بسه بی عدالتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *