اخبار کنکوری

 دور زدن کنکور در رشته های پزشکی

 دور زدن کنکور در رشته های پزشکی

 دور زدن کنکور در رشته های پزشکی برای خیلی از داوطلبان روش معمول و رایجی شده است که با صرف هزینه در دانشگاه های سایر کشورها از جمله روسیه، اوکراین، ترکیه و چند کشور دیگر انجام میشود. متاسفانه استفاده از این روش، به راهکاری معمول برای ضایع شدن حق داوطلبانی که با کلی تلاش وارد رشته پزشکی میشوند شده است. همه میدانیم که تخصص و توانایی کافی در رشته پزشکی از اهمیت بسزایی برخوردار است. سالانه کلی بیمار به دلیل عدم تخصص کافی پزشکان غیرمجرب جان خود را از دست یا با تهدید مرگ مواجه میشوند. بی شک این جایگاه مستحق داوطلبانی است که با تلاش، پشتکار و سواد کافی وارد رشته پزشکی میشوند. 

 

 دور زدن کنکور در رشته های پزشکی

حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی:
در کنکور سراسری داخل کشور افرادی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول می‌شوند که نمره‌های بالا و رتبه‌های خیلی خوب دارند و به خاطر این نمره و رتبه زحمت می کشند و تلاش می‌کنند و در دانشگاه‌ها قبول می‌شوند اما در مقابل عده‌ای هستند که بعد از اینکه هیچ جا قبول نشدند می‌روند به خارج و پس از اینکه در رشته‌ها و دانشگاه‌های بی کیفیت می‌روند، می‌خواهند برگردند و در دانشگاه‌های داخلی درس بخوانند.
انتظار داریم که فردی با معدل دیپلم ۱۰ و ۱۲ و رشته غیر مرتبط رفته در یک دانشگاه بدون تأیید خارجی تحصیل می‌کند را انتقال دهیم به داخل کشور و او را در کنار کسی که ۱۲ سال زحمت کشیده و رشته پزشکی در یک دانشگاه علوم پزشکی قبول شده، بنشانیم! این نگرش بسیار خطرناکی است.
تربیت دانشجو در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بالاترین میزان هزینه را برای کشور دارد و ما نمی‌توانیم هزینه بالا را صرف افرادی کنیم که به قصد دور زدن کنکور با پایین‌ترین نمره‌ها قصد دارند بازگردند.

ارتباط با ما

لطفا نظر و دیدگاه خود را با ما در ارتباط با  دور زدن کنکور در رشته های پزشکی به اشتراک بگذارید. منتظر دیدگاهها و نظرات شما در حرف آخر هستیم.

یک نظر در “ دور زدن کنکور در رشته های پزشکی

  1. نسرین گفت:

    باسلام من امسال مشکل ترمیم معدل پیداکردم بخاط خطای کافینت تاخوداستان هم رفتم تادرس بشه قضیه ولی نشد که نشد هیچکس نتونس مشکل منوحل کنه انقدراسترس گرفتم که آخرش پانیک شدم یه نوع بیماری عصبی،الانم ترازم توسابقه تحصیلی برابرصفریعنی زحمت یه سالم به بادرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *