اخبار کنکوری

پزشکی بدون کنکور قهرمانان المپیک

پزشکی بدون کنکور قهرمانان المپیک

پزشکی بدون کنکور قهرمانان المپیک پاریس در روزهای اخیر به خبری جنجالی و داغ تبدیل شده است که واکنش های متفاوتی از جامعه پزشکی، فعالان رسانه ای، دانش آموزان، داوطلبان کنکور و خانواده ها را درپی داشته است. این موضوع زمانی مطرح شد که یکی از قهرمانان المپیک بعد از کسب مدال برنز، از ریاست جمهوری درخواست پذیریش بدون کنکور رشته پزشکی در دانشگاه تهران را کرده بود.

در رسانه ملی این موضوع باز از سوی همان ورزشکار مجدد مطرح شد و این موضوع با تایید و تکذیب های زیادی روبرو بوده است. ریاست علوم پزشکی تهران این موضوع را تکذیب و گفته اند که پذیرش براساس شرایط و ضوابط میباشد. سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیز گفته اند، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک جهانی و آسیایی میتوانند بدون شرکت در آزمون سراسری، فقط در رشته های ورزشی ادامه تحصیل بدهند.

پزشکی بدون کنکور قهرمانان المپیک

کنکور، کسب رتبه برتر و قبولی در رشته های تاپ رشته های تجربی، انسانی و ریاضی حداقل 3 سال متوالی برای دانش آموزان و خانواده ها توام با استرس، اضطراب و چالش است. سرنوشت کاری و موقعیت اجتماعی دانش آموزان به کنکور گره خورده است. بسیاری از خانواده ها سالانه برای موفقیت دانش آموزشان هزینه های مادی و غیر مادی زیادی را متحمل میشوند. به همین جهت رقابت منصفانه و تصاحب صندلی رشته های تاپ باید عادلانه و در چارچوب ضوابط باشد. از سوی دیگر تحصیل در رشته پزشکی که در راس هرم نظام سلامت قرار دارد، بدون توجه به ضوابط علمی داوطلبان اثرات سوء و نامطلوبی را به این نظام تحمیل میکند. 

نظرات شما

قطع یقین بازتاب نظرات کاربران فضای مجازی در اظهار نظر مسئولان آموزشی کشور در تکذیب موضوع ذکر شده بسیار تاثیر گذار بوده است. نظر خود را در ارتباط با پزشکی بدون کنکور قهرمانان المپیک برای حرف آخر کامنت کنید. شما چقدر با این موضوع مخالف یا موافق هستید؟

 

 

یک نظر در “پزشکی بدون کنکور قهرمانان المپیک

  1. یک داوطلب گفت:

    من مخالفم. البته مخالف تحصیل در رشته خودشون یعنی ورزشی نیستم چون تخصصش رو دارن. اما یک ورزشکار مدال اور چرا در رشته مهم و حساس پزشکی بدون کنکور ورود کنه؟؟؟ این ادم اگه خیلی علاقه مند به پزشکی است بسم الله بیاد کنکور بخونه مث بقیه وارد شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *