اخبار کنکوری

تعویق کنکور 1403

تعویق کنکور 1403

چند درصد احتمال تعویق کنکور 1403 وجود دارد؟ سابقه به تعویق افتادن کنکور در چند سال اخیر به دلیل ویروس کرونا وجود دارد و در شرایط خاصی که قانون پیش بینی کرده باشد و یا شرایط ویژه ای به وجود بیاید که سلامتی داوطلبان را تهدید کند، گاها اتفاق می افتد که کنکور سراسری با تعویق برگزار میشود.

اما در چند روز گذشته و به ویژه از مورخه 29 اردیبهشت به دلیل مشکل در زیر ساخت سایت آموزش و پرورش، جهت صدور کارت دانش آموزان برای امتحانات نهایی، زمزمه تعویق کنکور 1403 به گوش میرسد. امتحان نهایی دین و زندگی که قرار بود 30 اردیبهشت برگزار شود کنسل شده است. در صورت تعویق مجدد امتحانات در روزهای آتی، کنکور 1403 به تعویق خواد افتاد. چون طبق قانون شورای سنجش و پذیرش دانشجو، بین 15 تا 24 روز باید فاصله بین آخرین امتحان نهایی با آزمون سراسری وجود داشته باشد. 

 

کنکور سراسری نوبت دوم در تاریخ 21 و 22 تیر ماه برگزار میشود. 

تعویق کنکور 1403

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخه 30 و 31 اردیبهشت به تاخیر افتاد. به گفته آموزش و پرورش اخلال در سامانه آموزش و پرورش باعث شده که دانش آموزان نتوانند کارت امتحانات نهایی را دریافت کنند و به همین دلیل این امتحانات لغو به  روزهای 27، 29 و 31 خرداد موکول میشود. همانگونه که اشاره شد طبق قانون شورای سنجش، فاصله بین آخرین امتحان نهایی و آزمون سراسری حداقل باید 15 الی 24 روز باشد. با این اوصاف احتمال تعویق کنکور 1403 وجود دارد.

درخواست دانش آموزان برای تعویق کنکور 1403

جناب آقای دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس محترم سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور

جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر رضامراد صحرایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام،

 بدینوسیله به استحضار می‌رساند، اقدام اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تغییر تاریخ برگزاری امتحانات نهایی درس دین و زندگی به هفته پایانی خرداد ماه، موجب نگرانی عمیق داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری سال ١۴٠٣ گردیده است. این تغییر زمانی، فاصله بین آخرین امتحانات نهایی و کنکور سراسری را در حدود یک هفته کاهش داده و می‌تواند تأثیر منفی بر آمادگی داوطلبان و در نتیجه آینده تحصیلی آنان داشته باشد.

 در نظر گرفتن اهمیت بالای کنکور سراسری به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل تعیین‌کننده در مسیر آموزشی و حرفه‌ای جوانان کشور، داوطلبان خواستار تجدید نظر در تاریخ برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری سال ١۴٠٣ می‌باشند تا فرصت کافی برای مرور و آمادگی بهتر فراهم گردد.

 با توجه به موارد فوق، از حضراتعالی استدعا داریم تا با در نظر گرفتن شرایط داوطلبان و اهمیت موضوع، دستور فرمایید تا بررسی‌های لازم جهت امکان تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری انجام پذیرد.توجه و حمایت شما در راستای تأمین منافع آموزشی و آینده بهتر برای جوانان این مرز و بوم سپاسگزاریم.

 تاریخ کنکور 1403

با شهادت آقای رئیسی، امتحانات به هفته آینده موکول شد. به همین دلیل کنکور سراسری نوبت دوم در تاریخ 21 و 22 تیر ماه برگزار میشود. 

زمان بندی کنکور 1403

صبح پنج شنبه 21 تیرماه گروه انسانی و ریاضی

عصر پنج شنبه 21 تیرماه گروه زبان و هنر

صبح جمعه 22 تیرماه گروه تجربی

ارتباط با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تغییرات کنکور سایت حرف آخر را دنبال کنید.

 

لغو امتحانات نهایی، لغو کنکور 1403، تاریخ کنکور 1403، تعویق کنکور 1403، کارزار تعویق کنکور 1403

یک نظر در “تعویق کنکور 1403

  1. حسین گفت:

    اول از همه بگم که بد با آینده امون بازی کردین 1 بار گفتین تاثیر معدل بیاد دوباره گفتید شاید لغو بشه بعد گفتید هست و دوباره داره این داستان تکرار میشه.
    مشکلات اساسی امتحان نهایی=
    1=تقلب 10 برابر بیشتر و آسون تر میشه چون مثل کنکور نیست که 1 بار همه تو یک جا جمع بشن
    2=استرس ها خیلی زیاد میشه چون دانش آموز سال دهم یه نمره خراب میگیره و میبینه نمیتونه جبران کنه و تو کنکور تاثیر داره و کلا امیدش رو از دست میده
    3=خیلی ها فقط برای گرفتن دیپلم میان و با این اوضاع اکثرشون همون سال دهم می‌فهمن که با وجود نهایی نمیتونن به دیپلم هم برسن
    4=یه پشت کنکوری با تلاش 2 برابر نمیتونه نصف قبل نتیجه بگیره
    مارو که نابود کردید تو این 2و3 سال حداقل به خواهرا و برادرامون و بقیه دانش آموز های آینده رحم کنید. لعنت بر کسی که با استرس دانش آموز ها پول در میاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *