مقالات

مهمترین مباحث زیست

مهمترین مباحث زیست

مهمترین مباحث زیست کدامند؟ از کدام فصل های زیست شناسی بیشترین سوالات در آزمون سراسری طراحی میشود؟فصل های مهم زیست کنکور؟ آسان ترین فصل های زیست کدامند؟ فصل های مستقل زیست کنکور کدامند؟ این قبیل سوالات و مشابه آن، دغدغه داوطلبان تجربی است که با دپارتمان زیست حرف آخر به اشتراک میگذارند. دراین پست قصد داریم به مهترین آنها پاسخ دهیم.

هر ساله در کنکور گروه آزمایشی تجربی، مباحثی وجود دارد که بیشترین سوالات را به خود اختصاص میدهند.کنکور غیر قابل پیش بینی است، ممکنه طراح سوال بودجه بندی مباحث را تغییر بدهد و همه را غافلگیر کند. بنابراین توصیه اول ما این است که همه مباحث کتاب با دقت مطالعه شود. گول ظاهر بودجه بندی سالهای اخیر را نخورید. و در اثر یک سهل انگاری کل زحمت و تلاش شما نابود شود. پس همه مطالب کتاب را با دقت مطالعه کنید.

مهمترین مباحث زیست

زیست شناسی در گروه تجربی بالاترین ضریب را در دو زیر یک و دو دارد. همه دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در تلاشند تا رتبه لازم برای قبولی در زیر گروه یک و دو را کسب کنند. بنابراین تست های زیست شناسی سرنوشت ساز هستند. این اهمیت باعث شده تا داوطلبان درست حسابی روی مطالعه زیست سرمایه گذاری کنند. همانگونه که اشاره شد، چنانچه خواهان کسب رتبه هستید، ریسک نکنید.

همه مباحث کتاب را به یک اندازه مهم بدانید و برای آن وقت بگذارید. چون کسی از تست های روز آزمون خبری ندارد. ممکنه ورق برگرده و از مباحثی که کمترین توجه را به آن داشتی، بیشترین سوالات یا تست بیاید. اما برحسب پیشینه  طراحی سوالات زیست شناسی در سالهای اخیر مهمترین فصل های زیست شناسی را خدمت شما معرفی میکنیم.

مهمترین سر فصل های زیست 

در زیست سال دهم فصل های دوم تا پنجم از همه مهم تر هستند. باید انرژی بیشتری را به این فصل ها اختصاص دهید. سال یازدهم تجربی در کتاب زیست می بایست از فصل اول تا فصل پنجم بصورت کاملا برنامه ریزی شده و مرتب روند مطالعه خود را تنظیم کنید. چرا که از پر اهمیت ترین فصل های این کتاب هستند. در آخر، در کتاب زیست شناسی سال دوازدهم برای آنکه بتوانید قبولی رشته ی پزشکی و پرستاری یا … را داشته باشید.

چهار فصل 4، 5، 6 و فصل 8 را با مطالعه ی عمقی آمادگی کنکور را پیدا کنید. چون که هر چه آمادگی شما کمتر باشد یا نحوه ی مطالعه شما سطحی باشد کسب حد نصاب نمره ی قبولی در رشته های زیر گروه یک کمتر می شود. این فصل ها تقریبا 25 الی 30 سوال از تست های زیست در کنکور را به خود اختصاص میدهند.

مهم ترین مباحث زیست 

مهمترین مباحث زیست، تقریبا در گروه مهمترین فصلهای زیست، یا همان مباحث تست خیز می باشد. مطالعه هوشمندانه و عمیق شما میتواند به کسب درصد بالا در این درس کمک کند. در سال دهم مباحث گوارش، تنفس و دفع موهای زائد بسیار خوب می باشند که با مطالعه آنها می توانید درصد بالای کسب کنید. در سال یازدهم، فصل هایی مانند یک، دو و سه ایده آل ترین ها هستند و پاسخگویی به سوالات آن در کنکور عالی می باشد.

در سال یازدهم با آنکه فصل چهارم از همیت کمتری برخوردار است و زیاد هم مهم نیست می توانید با خواندن این فصل، فصل های 5 و 11 از همان کتاب را به راحتی مطالعه کنید چون مانند زنجیره به یکدیگر از نظر موضوع ارتباط دارند. در سال دوازدهم فصل های 8، 9، 10 اهمیت پیدا می کند و مهم ترین مباحث زیست شناسی کنکور تجربی را دارا می باشد.

نحوه ی مطالعه ی درس زیست کنکور تجربی

هر یک از داوطلبان و دانش آموزان برای مطالعه دروس، از جمله زیست شناسی روش منحصربفردی دارند. نمیتوان برای همه داوطلبان یک نسخه تجویز کرد. بر حسب تجربه، پیشنهاد میکنیم که هر کسی روش مطالعه مختص خودش را کشف کند. روش مطالعه صحیح شما همان است که باهاش احساس پیشرفت میکنید. احساس میکنید دارید خوب پیش میروید. اما به صورت کلی دو نوع روش مطالعه وجود دارد که توضیح خواهیم داد.

روش اول

در این روش ، که خیلی از دانش آموزان و داطلبان کنکوری از آن استفاده میکنند. شروع به مطالعه از پایه دهم و از فصل اول سرفصل های زیست دهم میباشد. به حسب ترتیب کتب و سر فصلها جلو بروید. اما از آنجای که تست های زیست به صورت ترکیبی و مفهومی طراحی میشود این روش زیاد جوابگو و مناسب نیست. اگر بدون منبع کنکوری مناسب بخواهید با این روش پیش بروید، نتیجه خوبی کسب نمیکنید.

روش دوم

روش دوم به نسبت مناسب و مقعول است و به داوطلبان پیشنهاد میشود. در این روش زیست شناسی را موضوعی مطالعه کنید. مثلا از زیست گیاهی دهم شروع کنید، بعد از اتمام ان زیست گیاهی یازدهم و در نهایت به سراغ سال دوازدهم بروید. این روش مناسب است و برای مطالعه کمک کننده است. چون را رعایت پیوستگی مطالب میتوانید تست های ترکیبی را راحتر پاسخ دهید.

کدام فصلهای زیست را حذف کنم؟

کدام درس را حذف کنم؟ کدام مباحث را حذف کنم سوال همیشگی داوطلبان کنکوری است. داوطلب عزیز چنانچه قصد قبولی در رشته های برتر را دارید، هیچ درسی و هیچ فصلی را حذف نکنید. هر کدام از دروس تراز و تاثیر خاص خودشان را دارند. حذف دروس باعث کاهش میانگین درصد ها  و مانع کسب رتبه شما میشود. بنابراین اولا هیج درسی را حذف نکنید. دوما فقط مباحث و مطالبی که از طریق سازمان سنجش به عنوان حذفیات اعلام میشود را حدف کنید.

اگر میخواهید 50 درصد بزنید

چنانچه قصد ریسک دارید یا به هر دلیلی وقت کافی برای مطالعه زیست ندارید میتوانید از سال دهم فصل های 4، 6 و 8 را مطالعه کنید.  از زیست شناسی سال یازدهم، تنها فصل یک تا چهار و فصل یازدهم را مطالعه کنید. در  نهایت هم سال دوادزهم هم فصل 1، 5، 8 را بخوانید.

چطوری مشکل مطالعه زیست را حل کنم

دانش آموز عزیز، داوطلب گرامی، هر مشکلی راحلی دارد. هر قفلی، شاه کلیدی دارد. باید آن را پیدا کنید تا بتوانید به هدفت برسید. به قولی با گفتن ایشالا ماشالا مشکلات حل نمیشود. بازار کنکور هم مملو از کتب و منابع متعدد و زمان شما هم بسیار محدود است. این زمان محدود اجازه آزمون و خطا به شما نمیدهد. قصد داریم بهترین و عالی ترین پکیج آموزشی و کنکوری زیست شناسی را خدمت شما معرفی کنیم.

حرف آخر با روش های نوین مانند پویانمایی و انمیشن سازی سبک جدید از تدریس در زیست را ایجاد کرده است. منابعی برای زیست توسط اساتید برتر کشور در حرف آخر تدریس شده اند که کمک میکند مطالب را سریع یاد بگیرید و اصلا فراموش نکنید.

ویژگی های زیست حرف آخر

زیست حرف آخر به کمک روش پویانمایی، کاملا مفهومی و شهودی تدریس شده است. تمام جزئیات زیست شناسی به کمک تصویر ارائه شده تا شما آن را بهتر درک کنید. تدریس ترکیبی مباحث شده تا روش مطالعه جذاب و عالی پیش پای شما قرار گیرد.

زیست حرف آخر در سه لایه تدریس شده، در لایه اول کل درسنامه با تمامی جزئیات ارائه شده است. در قدم بعدی راهکاری سریع تست زنی آموزش داده شده، تا بتوانید در کمتر از 40 ثانیه هر تستی را بزنید. در لایه سوم به تفهیم بهتر مطالب تست های سراسری و تالیفی سالهای قبل حل و تحلیل شده اند. 

معرفی پکیج های  زیست حرف آخر

زیست حرف آخر در پنج پکیج طراحی و تدریس شده است. زیست دهم حرف آخر، زیست یازدهم،زیست دوازدهم، گیاهی و ژنتیک. این پک بندی باعث شده تا شما برحسب نیاز آموزشی خود بتوانید از مجموعه زیست حرف اخر استفاده کنید. از طرف دیگر با این شیوه پک بندی اصل تدریس ترکیبی در زیست حرف آخر رعایت شده است.

هدیه ویژه برای شما

برای دریافت پکیج هفت الگو طلایی زیست شناسی( پکیج راهکارهای تست زنی زیست شناسی) و 20 درصد رایگان زیست میتوانید با شماره های موجود در مقاله تماس حاصل فرماید.

 

پاسخ به سوالات متداول داوطلبان

چه فصل هایی از زیست را حذف کنیم

خیلی از داوطلبان مدام سوال می پرسند که جه فصل های از زیست را حذف کنیم. در قدم نخست حذف کردن مطالب فقط برای آن دسته از داوطلبان پیشنهاد میشود که فرصت بسیار کم و محدودی تا آزمون سراسری دارند که این گروه از شرکت کنندگان در اقلیت هستند و اکثر به رشته های حد متوسط مانند پیرا پزشکی ها راضی هستند. بییشتر داوطلبان کنکور تجربی دانش آموزان سال دوازدهم و پشت کنکوری هستند که فرصت کافی برای مطالعه دارند.

زیست شناسی مهترین درس گروه تجربی محسوب میشود و قبولی در رشته های برتر مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازمند کسب درصد بالا در زیست کنکور است. بنابراین حذف فصل های زیست شناسی با هدف شما مغایرت دارد و شما نمیتوانید با درصد پایین در زیست شناسی موفق به کسب رتبه شوید.

نکته دیگر اینکه هر کدام از شما، دید و علاقه متفاوتی به مباحث جانوری، انسانی و گیاهی دارید بنابراین حذف یک فصل یا مبحث از زیست شناسی برای همه توصیخ نمیشود. اگر چنانچه مجبور به حذف فصل های از زیست کنکوری هستید بودجه بندی و تعداد سوالات آن در آزمون سراسری را در نظر داشته باشید.

مهمترین فصل های زیست کنکور تجربی

مهمترین فصل های زیست کنکور تجربی کدام است؟ همه مباحث زیست شناسی مهم و از اهمیت زیادی برخودار است. اما مهمترین فصل برحسب بودجه بندی آزمون سراسری سنجیده میشود. هر فصلی که بیشترین تعداد سوال را به خود اختصاص دهد مهم ترین فصل های زیست کنکور محسوب میشود.

فصل های مهم مباحث زیست دهم در کنکور

فصل های مهم زیست دهم با توجه به بودجه بندی کنکور عبارتند از گردش مواد در بدن(5 تست)، یاخته تا گیاه(3 تست)، گوارش و جذب مواد( 3 تست)

آشنایی با بهترین منبع زیست کنکور

حرف آخر برای اولین بار در تاریخ آموزش کشور توانسته مباحث متوسطه دوم و کنکور از جمله زیست شناسی را با روش های مفهومی و بصری با فناوری پویانمایی تدریس کند. این روش کمک میکند برای یادگیری بر حفظ کردن مطالب متکی نباشید و کلیه مباحث را با درک مفهومی و ترکیبی دریافت کنید. خوشبختانه در سالهای اخیر داوطلبان حرف آخری توانسته اند با زیست حرف آخر درصد بالای در آزمون سراسری کسب کنند در به بخشی از ویژگی های زیست حرف آخر اشاره شده است.

• تدریس کامل درسنامه با ابزار پویانمایی
• آموزش مفهومی و شهودی
• ارائه نکات مهم کنکوری
• ارائه راحلهای تست زنی
• جمعبندی مطالب
• حل تست های سراسری و تالیفی

ارتباط با موسسه حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش پکیج های زیست حرف آخر با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *