اهداف بی بهانه – بدون هیچ بهانه ای برای هدفت تلاش کن

اهداف بی بهانه

اهداف بی بهانه چیست؟ البته که هیچ هدفی بی بهانه نیست و تمام رشد انسان­ها حتما به دلایلی اتفاق افتاده همچنین کشف­ها اختراعات و پیشرفت در هر زمینه­ای انگیزه و بهانه­های پشت سر دارد حتی بی هدف بودن کسی هم بهانه و انگیزه­ای دارد. بهانه داشتن و انگیزه موتور محرک برای رسیدن به اهدافمان هست، تمام رفتارهای انسان بر اساس انگیزه و بهانه­ی از قبل صورت می­گیرد پس انگیزه اولین عامل تشکیل دهنده رفتار انسان به شمار می­آید.

 

اهداف بی بهانه

اغلب داوطلبان در سال کنکور در طول مسیر گاهی اوقات می­گویند حس و حال درس خواندن ندارم یا هرچی خودم رو قانع می­کنم که باید درس بخوانم نمی­توانم و… این گفته ها حاکی از نبود انگیزه درست حسابی در آنها خبر می­دهد. وجود انگیزه می­تواند صد برابر قوی تر از چند فنجان قهوه یا چای برای نخوابیدن برای بیشتر درس خواندن، عمل کند. انگیزه را می­توان به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم بندی کنیم. انگیزه بیرونی به این معنی که در ازای انجام کاری که شما قرار است زود و سریع انجام بدهید پاداش یا مزدی دریافت کنید اما انگیزه درونی حاصل تفکر و از  افکار و خلاقیت انسان سرچشمه می­گیرد که او در ذهن پرورش داده و برای عملی کردن آن محرک به حساب میاید.

 

 برای وجود بهانه و اهداف با انگیزه داشتن به نکاتی اشاره می­کنیم

بی انگیزه­ای مطلق وجود ندارد و در هر صورت انسان اندک انگیزه­ای دارد اما برای حرکت و موفقیت باید انگیزه و بهانه قوی وجود داشته باشد یکی از مهمترین عاملهای ایجاد انگیزه این است که هدف تعیین کنیم و آن را با تمام جزئیات در ذهنمان تجسم کنیم این کار حس بسیار خوب درونی در ما ایجاد می­کند. اهداف کوتاه مدتی  را هم تعیین کنیم و با دلایل آن را بنویسیم ورسیدن به هیچ هدف و موفقیتی کوچک به شمار نیاوریم اینها در ایجاد انگیزه و حفظ آن خیلی کمک می­کند.

 

ایجاد انگیزه

اگر شما جزء داوطلبانی هستید که احساس می­کنید دیگر نمی­کشید و خسته شده­اید باید هر چه سریعتر انگیزه در شما احیا شود و این احساس را از بین ببرید. این فکر که شما قرار نیست چند سال از بهترین سال­های زندگیتان را صرف خواندن کنکور کنید باعث می­شود تا شما  برای خودتان تعیین کنید که باید در زمان معینی این کار را به اتمام برسانم و با انگیزه تر به کار مشغول خواهید شد و توانایی رسیدن به اهدافتان را ارتقا دهید.

 

 

اهداف بی بهانه

  

تغییر در افکار

انسان توانایی فریب دادن ذهنش را برای رسیدن به عادت­های جدید و سازگاری با موقعیت­ های تازه دارد برای مثال هدف ما اضافه کردن دو ساعت به میزان مطالعه مان است و این دوساعت را از خواب زیادی که داریم می­خواهیم کم کنیم برای اینکه ذهن به این موضوع که از دو ساعت خواب شیرین گذشته تمرکزنکند به این فکر کنید که شما در طول روز دو ساعت بیشتر زندگی می­کنید و وقت کافی برای مطالعه دارید و در نهایت شما آخر ماه دو روز کامل به برنامه درسی­تان اضافه کرده­اید بنابراین با تغییر در نحوه تفکرمان می­توان انگیزه لازم برای تحقق هدفمان ایجاد کنیم.

 

برنامه ریزی یادتون نره

در صورتی که ما استراحت کافی نداشته باشیم و فشار زیادی به خودمان بیاوریم مطمئنا بعد از مدتی این افکار که، من دارم تلاشمو میکنم اما نتیجه نداره پس چرا تلاش کنم و سلامتیم را به خطر بندازم و….، به سراغ مان خواهد آمد پس هرچیزی و هر کاری به اندازه رعایت کنید تا از میزان انگیزه­تان کم نشود حفظ انگیزه مهم­تر از ایجاد انگیزه هست برای حفظ آن حتما برنامه­ریزی کنید و براساس آن عمل کنید. 

 

ارتباط با ما

برای  ارتباط با موسسه کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *