اهمیت تست در ریاضی – چگونه ریاضی 100 بزنید – حل تست ریاضی

اهمیت تست در ریاضی

اهمیت تست در ریاضی  را شاید داوطلبانی که موفق به کسب درصد بالا در ریاضی شده اند را بیشتر درک کنند.تست شما را به مباحثی که خوانده اید مسلط می کند. و مروری بعنوان تثبیت کننده ی مطالب و محتوایی است که خوانده اید. وقتی شخص دانش آموز مبادرت به تست زنی درس های کنکوری می کند، علاوه بر اینکه نوعی تمرین و آزمایش به جهت محک زدن اطلاعات و سطح تسلط او می باشد؛ نمونه از مدیریت زمان در سر جلسه ی آزمون کنکور سراسری نیز می باشد که در راستای تست زنی مهارت و تکنیک های تست زنی را بصورت تجربی خواهد آموخت.

 

اهمیت تست در ریاضی

اهمیت تست در ریاضی همراه با مطالعه ی همزمان محتوای آموزشی مناسب معنا و مفهوم پیدا میکند. دانش آموزانی که بدون کسب آموزش مبادرت به تمرین و تست زنی میکنند؛ نمی توانند در زمان کنکور سراسری عملکر بالایی داشته باشند. چون فقط تست زده اند و اصلا با آموزش و یادگیری کاری نداشته اند.

 

روش های تست زنی که اهمیت تست در ریاضی را نشان می دهد

یکی از از دستاوردهایی اهمیت تست در ریاضی، تفکیک سوالات بر اساس میزان درجه سختی می باشد. یعنی شما در روش و نحوه ی تست زدن می بایست اولین روش شما این باشد که تست ها را به ترتیب آسان، متوسط و سخت بودن تمرین کنید.

 

دومین روش

 اجرایی کردن تست زدن بلافاصله بعد از آموزش، از اهمیت زیادی برخوردار است.  این مرحله باعث تثبیت و تسلط بیشتر روی مباحث میشود.

 

سومین روش

قدم سوم موقعی است که شما تمام کتاب های ریاضی کنکور را مطالعه کرده اید. روش همزمان تست زنی را نیز پیش بردیده اید. شما می بایست تست های کلی تر که دیگر موضوعی نیستند و بصورت کلی از تمام بخش ها و مباحث تست دارد تمرین تست زنی کنید.

 

چهارمین روش

 با تست های آزمونی در سالهای قبل پیش برید. چون اغلب تست ها از آسان به سخت هستند. بدلیل نظم و اعتدال در آن  آمادگی بیشتر ذهن رعایت شده است. در روش های قبلی شما می توانستید اگر جواب تستی را بلد نبودید به پاسخنامه مراجعه کنید. اما در این روش اگر شما پاسخ تستی را بلد نبودید باید ببینید که تست در چه درجه سختی قرار دارد. اگر آسان بود پس شما متن کتاب درسی را متوجه نشده اید. می بایست به سراغ مرور دوباره مبحث مورد نظر بروید.

 

نکات لازم که باید در زمان تست زنی ریاضی به آن توجه کنید عبارتند از :

هرگز از زدن تست های تکراری واهمه نداشته باشید. بلکه زدن تست تکراری برای دانش آموزان ضعیف و متوسط توصیه می شود.

رعایت ترتیب تست ها بر اساس آسان و سخت بودن آنها می باشد. تقریبا در تمامی منابع این موضوع رعایت شده است. البته سوالات کنکور با تست های تالیفی تفاوتهایی دارند.و برای آنکه با سختی تست های کنکورهای سال های قبلی دچار نا امیدی نشوید و روحیه خود را نبازید از تست های آسان شروع کنید. زدن تست های سخت کنکوری را به زمانی دیگر موکول کنید. که به مسلط بودن خودتان بر موضوع و مباحث اطمینان داشته باشید.

اهمیت تست در ریاضی

 

حتما پس از آنکه مطالعه درس و کتاب مدرسه به پایان رسید از بهترین ابزار و مهم ترین ابزارتان که خلاصه نویسی است استفاده کنید و نکات و فرمول های مهم را در یک برگه ی پشت و رو بنویسید.

در زمان تست زدن حتما سعی کنید در حالی که به مدیریت زمان و دست یافتن تکنیک های تست زنی می رسید به مهارت بالا در استفاده بهینه از فضای چک نویس اطراف تست ها برای حل تست های ریاضی نیز برسید تا در جلسه ی آزمون با کمبود فضای چک نویس در اطراف سوال مواجه نشوید.  جمع و جور نوشتن را تمرین کنید.

 

نتیجه 

اهمیت تست در ریاضی شما را به انواع سوالات ریاضی و همچنین با نحوه ی سوالاتی که طراح طرح می کند و از علاقه مندی های طراح به بخش های مختلف و مباحث مختلف مطلع می شوید و این برای شما در بودجه بندی زمان مطالعه تان موثر خواهد شد و شما به راز چگونه طرح کردن سوالات طراح خواهید رسید.

 

ارتباط با ما

برای سفارش بسته های ریاضی استاد منتظری و کسب مشاوره رایگان توسط مشاورین ارشد حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره درسی و کنکوری

پشتیبانی

برنامه ریزی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *