برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور و موفقیت در آزمون سراسری رکن و اساس دستیابی به رتبه عالی و برتر است. به اعتقاد مدرسان و مربیان آموزشی، برنامه ریزی چراغ و راهنمای راه داوطلبان جهت هدایت به سمت برتر شدن است. برنامه ریزی مدون به تلاش و انگیزه داوطلب جهت و سمت و سو میدهد تا بتواند به خوبی دوران پر چالش کنکور را طی کند. مشکل اصلی خیلی از داوطلبان نیز عدم وجود برنامه ریزی برای ایام کنکور است. خیلی از داوطلبان سوال میپرسند که چطور برنامه ریزی کنیم؟ ما نمیتوانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم باید از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد تا اصول برنامه ریزی را شرح دهیم.

 

برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور بسیار ساده است هر دانش آموز یا داوطلب کنکوری میتواند براساس رعایت یک سری اصول به راحتی به یک برنامه ریزی مناسب دست پیدا کند.

 

گام اول برنامه ریزی برای کنکور

در گام اول باید مشخص کنید برای کدوم دروس میخواهید برنامه ریزی داشته باشید. به دلیل حجم زیاد مطالب درسی نمیتوانید به یکباره همه دروس را در برنامه ریزی بگنجانید و اگر این کار رو نیز انجام دهید بازدهی خوبی نخواهد داشت.

گام دوم

برای دروس دسته بندی انجام شود. داوطلب در همه دروس قوی و کاملا ضعیف نیست. کلیه دروس به سه دسته ضعیف، متوسط و قوی تقسیم بندی و به صورت مکتوب نوشته شود که در کدام درس قوی و در کدام یک ضعیف هستید.

گام سوم

بعد از دسته بندی دروس، باید برای رفع مشکلات و ضعفهایتان برنامه ریزی صورت بگیرد تا به شما کمک کنید در دروسی که ضعیف هستی به سطح عالی برسید.

گام چهارم

برای پیشبرد هدفتان در برنامه ریزی سعی کنید دو سوم وقتتان را به دروس ضعیف و یک سوم را نیز به دروسی که نقطه قوت دارید اختصاص بدهید. در دروسی که مشکل دارید در وسط و آخر هفته مرور و جمعبندی بگذارید. مرور و تکرار مجدد در فاصله کم  باعث رفع اشکال میشود.

گام پنجم

جهت رفع روزمرگی و جلوگیری از کاهش راندمان برنلمه ریزی ترتیب دروس و تایم مطالعه را به صورت هفتگی تغییر بدهید. بطور مثال یک هفته زیست شناسی در تایم قبل از ظهر باشد و در هفته بعد در تایم بعد از ظهر یا شب قرار گیرد.

گام ششم

برنامه ریزی برای کنکور را فقط روی یک منبع انجام دهید. تعدد منابع باعث سردرگمی و ابهام میشود.

ارتباط با ما

برای مشاوره رایگان و استفاده از تجربه مشاورین ارشد حرف آخر میتوانید با شماره 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

  •  مشاوره کنکوری
  • تهیه محصولات حرف آخر
  • ثبت نام طرح نخبگان
  • ارتباط با مشاورین ارشد                                            

برنامه ریزی کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *