برنامه ریزی گامی موثر در کنکور

در این پست قصد داریم در مورد برنامه ریزی گامی موثر در کنکور برای شما داوطلبان عزیز کنکوری صحبت کنیم و ویژگی های یک برنامه ریزی خوب را مطرح کنیم، چرا که یکی دیگر از مشکلات و دغدغه های دانش آموزان برنامه ریزی است که نمی دانند چه کاری باید انجام بدهند و از کجا شروع کنند و چگونه یک برنامه ریزی مناسب برای رسیدن موفقیت داشته باشند. عدم داشتن برنامه ریزی مناسب در کنکور باعث میشود داوطلب دچار سردرگمی شود و وقت، انرژی ،انگیزه او از بین برود و برعکس داشتن برنامه ریزی انگیزه، و انرژی باعث، مدیریت زمان، افزایش اعتماد به نفس و آمادگی داوطلب میشود.

 

برنامه ریزی گامی موثر در کنکور

شناخت برنامه ریزی مناسب

از آنجا که هر شخصی در کل دنیا خاص و منحصر به فرد است قطعا تمام ویژگی ها و توانایی های او نیز خاص و منحصر به فرد است که شناخت این توانایی ها و ویژگی ها اولین گام در یک برنامه ریزی موفق و خوب است برای مثال ما باید بدانیم که پتانسیل و کشش مغزی ما در دروس محاسباتی چقدر؟ و دروس تئوری چقدر؟ در چه دروسی قویتر هستیم و در چه دروسی ضعیف تر، روزانه چند ساعت میتوانیم مطالعه داشته باشیم. این موارد یک چهارچوب برای ما مشخص میکند که با توجه به این موارد بتوانیم ساعات مطالعه رو در طول روز، هفته و ماه مشخص کنیم و دروس مختلف را بر حسب اهمیت و قوی یا ضعیف بودن در برنامه ریزی خود جای دهیم.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

تاثیر زمان در برنامه ریزی

زمان به عنوان مهمترین پارامتر موثر در برنامه ریزی برای ما تعیین میکند که با توجه آن، ما چه میزان میتوانیم مطالعه مناسب و مفید داشته باشیم. برای مثال امکان دارد یک سال تا کنکور فرصت داشته باشیم و که یک سال، زمان مناسب و کافی در اختیار ماست که بتوانیم کل دروس را از پایه و بصورت کامل با برنامه ریزی بخوانیم و پیش برویم و مرور مناسب داشته باشیم و یا به هر دلیلی امکان دارد چند ماه بیشتر زمان در اختیار نداشته باشیم و فقط بتوانیم به یک جمع بندی کلی برسیم. زمان است که کیفیت و کمیت مطالعه ما را مشخص میکند پس حتما باید به زمانی که در اختیار داریم توجه و آن را مدیریت کنیم. بنابراین داوطلبان باید برای طراحی یک برنامه ریزی موفق با مقدار زمان اختصاص داده شده توجه کنند و برحسب زمان از دروسی که نقطه ضعف دارند شروع کنند.

 

برنامه ریزی گامی موثر در کنکور

برنامه ریزی گامی موثر در کنکور

 

برنامه ریزی

برنامه ریزی گامی موثر در کنکور است که باید به کل تا جزء همه موارد فکر کرد و درنظرشان گرفت. دانش آموزی که امسال قرار است وارد سال دهم شوند نباید این طرز تفکر در او ایجاد شود که من فعلا تا کنکور سه سال زمان دارم، چرا که در یک چشم برهم زدن، زمان سپری میشود و اگر بخواهد دروس را به سال آخر موکول کند قطعا با مشکل روبه رو خواهد شد و باید از همان سال دهم به فکر باشد و حتی قبل از دهم پیش خوانی داشته باشد و برحسب آینده نگری و داشتن چشم انداز در قالب برنامه مدون برنامه ریزی خود را طراحی و تدوین کنند. نکته مهم در برنامه ریزی این است که داوطلب یا دانش آموز از ضعف هایش شروع کند.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

ارتباط با دفتر مرکزی حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای مشاوره رایگان و تهیه محصولات موسسه حرف آخر میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851 با مشاورین ارشد دفتر مرکزی حرف آخر در تماس باشند.

  • مشاوره تحصیلی و کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *