بیماری کنکوری – کنکور خوب کنکور بد

بیماری کنکوری

بیماری کنکوری ، معضلی است که گریبانگیر خیلی از خانواده و داوطلبان کنکوریست. تعطیلی بازار خیلی از رشته های دانشگاهی باعث شده که تراکم شدیدی در گروه های پزشکی، پیرا پزشکی و دانشگاه فرهنگیان پیش بیاید. هم اکنون شاهدیم که خانواده های زیادی از سال آخر متوسطه نگران و پیگیر کنکور دانش آموزشان هستند. به اعتقاد گروهی از داوطلبان این بیماری را موسسات کنکوری و تبلیغات شدید آنها ایجاد کرده اند. برای روشن شدن ابعاد این بیماری، تا آخر این پست با ما باشید.

 

بیماری کنکوری

کنکور سرنوشت و آینده کاری داوطلبان را مشخص میکند. خیلی از داوطلبان به دلیل عدم موفقیت در کنکور، مسیر و راه زندگی متفاوتی را برخلاف رویا و آزروهایشان تجربه کرده اند. ورود به دنیای آرزوها و رسیدن به هدف هایتان، منوط به عبور از سد کنکور است. با توجه به تب و تاب کنکور و رقابت شدید برای رشته های برتر، بازار کنکور را بسیار گرم و داغ کرده است. این امر اقتضای شرایط تحصیلی و آموزشی کشور است و نمیتوان موسسات را متهم کرد. در اجتماع و بازار بزرگ اقتصادی رقابت و تمرکز شدید روی چند آیتم باعث رونق و ایجاد بنگاه های زود بازده میشود و موسسات کنکوری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر قرار است کسی یا سازمان متهم شناخته شود، مقدمتا باید نظام آموزشی کشور را متهم دانست که بازار و آینده کاری خیلی از رشته ها در کشور را عقیم و مسیر حرکت به سوی چند رشته خاص را باز گذاشته است.

 

برزخ کنکوری

رقابت شدید داوطلبان در رشته های خاص، هر ساله میانگین درصد دروس برای قبولی را افزایش داده است. این عامل باعث شده خانواده های زیادی از سال دهم به فکر کنکور و موفقیت دانش آموزشان باشند. انتظار و وارد کردن فشارهای روحی و هیجانی زیاد به داطلب گاها نتیجه عکس میدهد، حتی گروهی کثیری از داوطلبان بدون هیچ گونه برنامه ای برای رفع مشکلات آموزشی، چشم بسته اقدام به ثبت نام در کنکوری های آزمایشی مکینند. این عوامل به مدت 3 سال روان و آرامش دانش آموز را در برزخ کنکور عذاب میدهد و متاسفانه اکثریت شکست خوردگان آزمون سراسری نیز از همین گروه هستند.

 

بیماری کنکوری

خشت اول کنکور

خشت اول موفقیت در کنکور، داشتن پشتکار و نظم درسی است. داوطلب با داشتن پشتکار مدام و پیوسته میتواند مسیر موفقیت را به خوبی طی کند. گاهی کند و گاهی تند معضل داوطلبان کنکوریست که هیچگونه هدف و چشم اندازی برای آینده کاری و درسی خود ندارد. لازم نیست شبانه روز خود را اسیر کنید. کافیست دانش آموز منظمی باشید و دروس مدرسه را به موقع و سرجای خود مطالعه کنند.

 

خود فریبی در کنکور

کنکوری ها همیشه از دروسی که نقطه قوت دارند استارت آزمون سراسری را شروع میکنند. این عامل باعث میشود با اتلاف زمانی طلایی، مشکلات درسی و آموزشی بیشتر بزرگ شود. برای اینکه راحت از سد کنکور عبور کنید مقدمتا از دروسی که مشکل و ضعف آموزشی دارید شروع کنید. سنگ های بزرگ را اول مسیرتون بردارید و به بعدا موکول نکنید.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره تخصصی

سفارش محصولات کنکوری حرف آخر

پشتیبانی آموزشی

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *