رتبه برتر شدن – چگونه رتبه برتر شویم؟

رتبه برتر شدن آرزوی همه دانش آموزان و داوطلبان کنکوری است. عبور از سد بزرگ، پراسترس و پرچالش کنکور، آن هم با کسب رتبه برتر سکوی پرتابی برای رسیدن به تمام خواسته ها، آرزوها و اهداف یک داوطلب کنکوری است. اما رسیدن به این رویای شیرین، به آسانی هم امکان پذیر نیست. به همین دلیل امروز در دپارتمان رتبه برتر حرف آخر در خدمت مهندس فواد شهسواری مسئول و سرپرست دپارتمان رتبه برتر حرف آخر هستیم. مهندس فواد شهسواری، رتبه برتر، عضو بنیاد نخبگان، دارای چندین مقاله ISI، مشاوره چند رتبه برتر گروه تجربی و ریاضی دارای رزومه قوی در این زمینه است به همین دلیل میخواهیم رتبه برتر شدن را از زبان ایشان بشنویم و برای اینکه یک دانش آموزان باید رتبه برتر شود باید چکار کند؟

 

 

  1. رتبه برتر شدن ممکن است؟
  2. عوامل رتبه برتر شدن
  3. راه های ارتباطی با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

رتبه برتر شدن

  • رتبه برتر شدن ممکن است همینجوری که سالانه در کنکور سراسری خیلی از داوطلبان رتبه برتر میشوند و مثل خیلی از دانش آموزان حرف آخری که سالانه تعدادی از صندلی های رشته پزشکی دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ایران را به خود اختصاص میدهند و در گروه ریاضی سرکلاس رشته های مهندسی دانشگاه های صنعتی شریف،امیر کبیر، تهران، خواجه نصیر و غیره میشینند. در این دنیا غیرممکن وجود ندارد.

 

چه عوامل یا شرایطی برای کسب رتبه برتر باید فراهم باشد؟

  • کسب رتبه برتر و موفقیت در کنکور سراسری مانند هر امر دیگری در زندگی هر انسان، نیازمند بستر و شرایطی است که باید فراهم باشد تا حرکت روی یک مسیر مهیا شود و داوطلب کنکوری به سوی هدفش که رتبه برتر شدن است حرکت کند. رسیدن به موفقیت و برتری در ماراتن پرچالش کنکور سراسری یک شبه و اتفاقی نیست. شرایط و زمینه های را میخواهد که باید مهیا شود.

مهندس شهسواری میتوانید به صورت خلاصه این شرایط را بفرماید؟

  • ببینید این شرایط عوامل ماوراطبیعه نیست که باعث ترس و نا امیدی داوطلب کنکوری شود. چشم سعی میکنم به صورت خلاصه به مهمترین عوامل رتبه برتر شدن اشاره کنم.

استفاده  از زمان

1-تعریف زمان مشخص برای کسب رتبه برتر، بی تعارف عرض کنم که رتبه برتر شدن شش ماهه و یکساله مقدور نیست. داوطلب کنکوری باید با تعریف چشم انداز برای زندگی تحصیلی و آینده اش، زمانی را برای برتر شدن اختصاص بدهد. این زمان در حالت نرمال و عادی دو الی سه سال است. یعنی داوطلب کنکوری باید از اول دبیرستان که الان دهم نظام جدید محسوب میشود باید به صورت حرفه ای برتر شدن را دنبال کند. با مطالعه در سال آخر دبیرستان نمیتوان برتر شد. اصلا شرایط اجازه برتر شدن را نمیدهد و دست و پای داوطلب را میبنند. بنابراین در قدم اول باید از زمان نهایت استفاده را کرد.

 

تعریف هدف

2-تعریف هدف: خیلی از داوطلبان متاسفانه سردرگم هستند. دوست دارن که پزشکی قبول شوند اما این دوست داشتن مثل یک سراب میمونه. هدف باید روشن، مشخص و واضح باشد. داوطلب باید انقد غرق در هدفش باشد که تمام جزئیات آن را بتواند ترسیم کند. داشتن هدف روشن، به داوطلب امید، انگیزه و انرژی جهت رقابت و مبارزه میدهد.

 

تلاش و پشتکار

3- پشتکار پشتکار پشتکار: به قول معروف با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود. من پزشک میشوم پزشک میشوم کافی نیست. تجربه ثابت کرده است که خیلی از موفقیت های بشری مرهون تلاش و پشتکار است.آفت بسیاری از موفقیت های داوطلبان کنکوری در شرایط حاضر عدم پشتکار است. یکی دو ماه درست حسابی مطالعه میکنند و بعد همه را کنار میگذارند. تداوم و تلاش مستمر باعث میشود داوطلب مشکلات آموزشی را یکی بعد از دیگری حل و رفع کند و عاملی برای شکست و عدم موفقیت باقی نگذارد.

 

 رتبه برتر شدن

 

برنامه ریزی

4- برنامه ریزی چهارمین عامل موفقیت و برتر شدن است. مشکل خیلی از داوطلبان انتظار برنامه ریزی از سوی دیگران است. دانش آموزی که نتواند برای خودش برنامه ریزی کند محاله که بتواند اصلا مجاز به انتخاب رشته شود. داوطلب باید  با دید شکست غول کنکور، برای پیروزی نقشه و تاکتیک داشته باشد. ضعف ها را بشناسد، نقاط قوت را استخراج کند و از زمان برای رفع ضعف هایش استفاده کند. ترس را کنار بگذارد و فقط روی ضعف هایش کار کند چون سد رتبه برتر شدن همین ضعف ها هستند.

 

 

داوطلبان از چه طریقی میتوانند با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر در ارتباط باشند؟

داوطلبان عزیز میتوانند با شماره 09106620394 با ما در ارتباط باشند و از تجارب این مجموعه نیز استفاده کنند. دپارتمان رتبه برتر حرف آخر در زمینه معرفی منابع، برنامه ریزی و مشاوره توان و رزومه عالی دارد که میتواند به داوطلبان کمک کند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • پشتیبانی

 رتبه برتر شدن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *