سوالات شک دار در کنکور – عدم پاسخ دهی به تست های شک دار

سوالات شک دار در کنکور

سوالات شک دار در کنکور از موانع و ترس های داوطلبان سر جلسه آزمون سراسری محسوب میشود. خیلی از داوطلبان بخاطر پاسخگویی به تست های شک دار نتیجه تلاش و زحمت یکساله را به کلی تلف کردند. عدم تسلط روی منابع یکی از دلایل اصلی وجود تست های شک دار برای داوطلبان کنکوری است. گاها از کنار برخی مباحث به سادگی میگذرید و فکرشم نمیکنید که سوالی ازش در کنکور طرح شود، مواجه شدن با تست های آن باعث عدم زدن تست صحیح میشود. در مواردی مفهومی بودن سوال داوطلب را سر دو راهی قرار میدهد و با شک و تردید اقدام به پاسخدهی میکند.

 

سوالات شک دار در کنکور

شما سرجلسه کنکور با دو نمونه سوالات شک دار مواجه میشوید. سوالات شک داری که کلا پاسخ درست آن را بین 4 گزینه پیدا نمیکنید، اساسا این گونه سوالات را شک دار مطلق میگویند. یعنی مطلقا پاسخ آن را نمیدانید و سمت آن نمیروید. داوطلب به ندرت سمت سوالات شک دار مطلق میرود و این گونه سوالاتی ریسکی برای شما محسوب نمی شود. اما تعداد از سوالات ذهن و کنجکاوی شما را قلقلک میدهد و وسوسه تون میکنه که یکی از گزینه های پاسخ را انتخاب کنید. این گونه سوالات را سوالات شک دار نسبی میگویند، یعنی باز اطمینان کامل از پاسخدهی ندارید و این مورد برای کنکوری ها ریسک بزرگی محسوب میشود و ممکن است کسب درصد بالا در درس مد نظر شما را پایین بیاورد.

 

سوالات شک دار در کنکور

 به سوالات شک دار پاسخ ندهید

یکی از دلیل کسب درصد پایین در برخی دروس پاسخدهی به سوالات شک دار است. گاها داوطلبان اذعان میکنند که به رغم مطالعه زیاد در فلان درس متاسفانه درصد پایینی کسب کردند. دلیل اصلی این امر همانگونه اشاره کردیم پاسخدهی به سوالات شک دار است. برای حفظ درصد بالا از پاسخدهی به سوالات شک دار(مطلق و نسبی) حتما اجتناب کنید و سعی کنید وسوسه و کنجکاوی خود را برای این قبیل سوالات کنترل کنید. فقط روی سوالاتی که از جواب و نتیجه آنها اطمینان کامل دارد وقت بزارید.

مطالعه عمیق و مفهومی

با توجه به هدف و آرزوتان برای قبولی در رشته دلخواه، مطالبی که مطالعه میکنید عمیق و مفهومی باشد و قبل از برگزاری آزمون سراسری سعی کنید در دوران مرور و تست زنی، در صورت مواجه با سوالات شک دار، به سادگی از کنار ضعفتان رد نشوید. برای رفع آن به منبع درسی و کنکوری خود مراجعه و با مطالعه عمیق و مفهومی آن را رفع کنید.

 

ارتباط با ما

برای ارتباط با مشاورین ارشد موسسه حرف آخر و دریافت مشاوره رایگان میتوان با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

مشاوره تخصصی کنکوری

دریافت پکیج های کنکوری حرف آخر

ثبت نام طرح نخبگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *