عوامل تاثیر گذار در کنکور

کنکور یکی از مهم ترین آزمون های زندگی هر شخصی است که در این پست میخواهیم عوامل تاثیر گذار در کنکور را بهتر بشناسیم و معرفی کنیم که امید است راهنما و تلنگری مناسب برای شما داوطلبان عزیز باشد. کنکور از نظر اهمیت در زندگی هر فردی از آزمون های حساس و مهمی است که هر فرد در زندگی با آن روبه رو میشود و بسته به عوامل اجتماعی ، فرهنگی و علمی آن جامعه درجه حساسیت و مهم بودن آن متفاوت است. از آن جا که کنکور آینده کاری و شغلی و حرفه ای هر فردی را در زندگی مشخص میکند افراد باید شناخت کافی از تمام عوامل موثر بر آن داشته باشند تا بتوانند در این آزمون موفق و به مراحل بالاتر موفقیت دست پیدا کنند.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

عوامل تاثیر گذار در کنکور

1-هدف 

اولین مورد از عوامل تاثیر گذار در کنکور هدف است که تا وجود نداشته باشد کنکوری هم وجود نخواهد داشت اولین گام تعریف هدف است. داشتن هدف لازمه هر آزمون و حتی مهمتر از همه لازمه زندگی است و ابتدا باید هدف خود را مشخص کنیم که میخواهیم به کجا برسیم تا به آن دست پیدا کنیم نه این که بی هدف در مسیری قرار گرفته باشیم و فقط ادامه دهنده آن مسیر باشیم. تعیین هدف و ایمان به خواسته خود نیروی محرکه و چراغ راه حرکت به سمت موفقیت است.

 

عوامل تاثیر گذار در کنکور

عوامل تاثیر گذار در کنکور

2-انگیزه و پشتکار 

دومین مورد از عوامل تاثیر گذار در کنکور انگیزه و پشتکار است که به جرات میتوان گفت 99% موفقیت به آن وابسته است و نکته کلیدی و بسیار مهم در موفقیت است که اثر مستقیم بر آن دارد. مهم نیست در چه سطحی از دانایی و هوش قرار داریم مهم تلاش مستمر و پیوسته ای است که برای رسیدن به هدف انجام میدهیم که با ایجاد انگیزه در خودمان تلاش و پشتکار رو میتوانیم تقویت کنیم و بیشترین اثر آن را در موفقیت احساس کنیم. انگیزه و پشتکار یعنی امید به موفقیت را در خود پرورش دادن که انرژی ما را چه از نظر فکری و چه از نظر جسمی تقویت و تامین میکند.

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

3-منابع

 مهمترین مورد از عوامل تاثیر گذار در کنکور منابع کامل و خوب است که اهمیت و تاثیر آن از موارد 1 و 2 بیشتر است. خوب بودن منابع به این معنی است که اول از همه یادگیری و فهم آن به تا جای که امکان دارد برای هر داوطلب در هر سطحی راحت و گویا باشد ، دوم دارای حجم کم باشد که بتوانیم در کمترین زمان بیشترین میزان یادگیری و مطالعه رو داشته باشیم، سوم دارای تکنیک های خاصی برای یادگیری و تست باشد که به صورت مفهومی در مغز ما جای بگیرد و فقط حفظ کردنی نباشد که بعد از یه مدت فراموش شود. هرچه این موارد در منابع ما رعایت شده باشد بهترین بازدهی را خواهد داشت و ما نیز بهترین جواب را از آن منابع خواهیم گرفت.

 

4-برنامه ریزی 

چهارمین مورد از عوامل تاثیر گذار در کنکور، برنامه ریزی درست در راستای هدف ما است که ما باید با توجه به زمانی که در اختیار داریم ، هدفی که دنبال میکنیم ، توانایی که داریم ، منابعی که در اختیار داریم برنامه ریزی درستی داشته باشیم که از هرگونه سردرگمی  و ابهام به دور باشد. مورد مهم در برنامه ریزی زمان است چون ما در زمان پیش میرویم و زمان تعیین کننده تلاش ماست و ما باید تابع زمانی که در اختیار داریم بهترین برنامه ریزی را برای بهترین بازدهی داشته باشیم.عواملی که ذکر شد هیچ کدام به تنهایی قادر نیستند که ما را به موفقیت برسانند و شبیه پازلی هستند که کامل کننده هم میباشند. کم کاری و یا ضعف در یکی از آن ها هیچ وقت ما را به آنچه که میخواهیم نمی رساند پس باید به صورت همزمان با همه آنها پیش برویم.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

 ارتباط با دپارتمان رتبه برتر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه منابع کنکوری موسسه حرف آخر، میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851 در تماس باشند.

  • مشاوره تحصیلی و کنکوری
  • سفارش پکیج های کنکوری حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر حرف آخر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *