لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98

به تاریخ 17 بهمن 97 سازمان سنجش لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98 را اعلام کرد. در ادامه سیاست ها و جدال حذف کنکور 85 درصد رشته های سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی بدون کنکور و براساس سابقه تحصیلی اعلام شد. برخلاف سالهای گذشته اولین بار است که سازمان سنجش اقدام به جدا کردن دفترچه انتخاب رشته های با آزمون  و بدون آزمون سراسری 98 میکند. براساس این دفترچه داوطلبان گروه های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان میتوانند رشته های مورد علاقه خود را  انتخاب کنند. طبق قانون بند 8 در صفحه سوم دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری، داوطلبان می توانند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی از میان لیست رشته ها، گروه آزمایشی را انتخاب و براساس  میزان اعمال سوابق تحصیلی پذیرش شوند.

 

لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98

لیست رشته های بدون کنکور گروه علوم تجربی

در گروه علوم تجربی خیلی از رشته های بجز رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی  بدون کنکور هستند. دانش آموزان و داوطلبان علاقه مند به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دارو سازی و پیرا پزشکی فقط باید از طریق کنکور سراسری اقدام کنند.

لیست رشته های بدون کنکور گروه ریاضی

گروه ریاضی نیز به دو گروه مهندسی و علوم پایه تقسیم میشود که آرزوی خیلی از دانش آموزان قبولی در رشته های مهندسی مانند عمران، مکانیک، برق، صنایع و … است. اما براساس تصمیمات جدید سازمان سنجش بسیاری از رشته های مهندسی و فنی بدون کنکور میباشد فقط استثنائی که وجود دارد این است که دانشگاه های معتبر و بزرگ کشور در رشته های فنی و مهندسی براساس آزمون سراسری اقدام به پذیرش دانشجو میکنند. داوطلبانی که آروزی قبولی در دانشگاه تهران، صنعتی شریف، امیر کبیر، خواجه نصیر و سایر دانشگاه های بزرگ کشور را دارند باید از طریق آزمون سراسری اقدام کنند.

لیست رشته های بدون کنکور گروه انسانی

در لیست رشته های بدون کنکور گروه انسانی رشته های پرطرفدار این گروه، مانند حقوق، روانشناسی و مدیریت نیز به چشم میخورد. بیشتر رشته های گروه انسانی بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی میباشد. البته در رشته های پرطرفدار گروه انسانی دانشگاه های معتبر و بزرگ براساس آزمون سراسری اقدام به پذیرش دانشجو میکنند.

لیست رشته های بدون کنکور گروه هنر

گروه هنر جز رشته های شناور و غیر نظری است که برای کنکور 98 رشته های صنایع دستی، فرش، هنر اسلامی، مرمت بناهای تاریخی، مرمت آثار تاریخی و هنرهای صناعی به صورت بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی میباشد که در دو دوره روزانه و شبانه دانشجو می پذیرد.

دانلود دفترچه لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98

نکته: طبق اعلام سازمان سنجش داوطلبانی که قصد ثبت نام رشته های بدون کنکور را دارند نمیتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانشآموزان و داوطلبان کنکور برای مشاوره و ارتباط  با دپارتمان رتبه برتر موسسه حرف آخر می توانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • ارتباط با مشاوره رتبه برتر
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر

لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *