من از این درس متنفرم – چگونه از این تنفر خلاص شوم؟

از این درس متنفرم

من از این درس متنفرم صحبت خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری است. اما روز قصد داریم به این مهم بپردازیم چرا داوطلبان از بعضی دروس متنفر هستند؟ چه آسیبی از این احساس به موفقیت داوطلب وارد میشود؟ چگونه میتوان حس تنفر را به اعتماد به نفس و انرژی تبدیل کرد؟ باید و نباید های ایم مساله را میخواهیم بیشتر تشریح کنیم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

من از این درس متنفرم

خیلی طبیعی است که داوطلبان از برخی دروس گله مند باشند و نتوانند ارتباط خوبی با آنها داشته باشند، برعکس این قضیه، داوطلبان احساس خوشایندی از مطالعه و ارتباط با برخی دروس دارند. کنکور یا آزمون سراسری با احساس خوشایند یا تنفر داوطلب سر سازش و سازگاری ندارد و اهمیتی قائل نیست. آزمون سراسری مقوله ای رقابتی است که تنفر از یک درس میتوان به نقطه قوت داوطلب دیگر تمام شود. تفاوت بین رتبه برتر و داوطلبی که قادر به کسب رتبه نمیشود، در عدم ارتباط داوطلب با دروس مختلف میباشد.

 

 ضعف شما، قدرت رقیب

اشتباه بزرگی که خیلی از داوطلبان مرتکب آن میشوند، تمرکز روی چند درس، و عدم پاسخگویی به سایر دروس است. آنها احساس میکنند اگر بتوانند در یک درس درصد بالای را کسب کنند میتوانند موفق به کسب رتبه شوند. اما این اشتباه بزرگ به شکست و عدم موفقیت آنها منجر میشود. فرق داطلب رتبه برتر با سایرین در زدن تست های دروس مورد تنفر آنهاست. این احساس طبیعی است که نمیتوانید به یک اندازه به دروس مختلف نزدیک شوید و ارتباط برقرار کنید اما برای کسب رتبه برتر دلیل موجهی نیست.

 

برتنفر خود غلبه کنید

گروهی از داوطلبان بیش از اندازه تنفر خود را بزرگ و به خود تلقین میکنند. در اثر تداوم این احساس، آنها به یقین میرسند که نمیتوانند به آن در نزدیک شوند و ارتباط برقرار کنند و این برابر است با شکست آنها در رسیدن به هدف و آرزویشان.  ضعفی که برای این مورد میتوان به آن اشاره کرد، شروع داوطلب از دروس مورد علاقه و تاخیر در مطالعه سایر دروس است. برای اینکه بتوانید بر تنفر خود غلبه کنید کافیست برای کنکور از دروسی شروع کنید که ارتباط خوبی با آنها ندارید و پشتکار وتلاش داشته باشید. اختصاص زمان کم برای رفع مشکل خود فریبی تلقی میشود، باید با پشتکار بیشتر جلو برید.

 

راهکار مناسب چیست؟

حس تنفر از برخی دروس، در عدم کسب آموزش درست و صحیح ایجاد شده است. دانش آموز نتوانسته است به دلایلی آموزشیو یادگیری ارتباط خوبی با برخی دروس برقرار کند و این باعث شده ضعف آموزشی، به تنفر و نهایتا به شکست منجر شود. حرف آخر برای تمامی دروس کنکور بهترین منابع با روش های جدید تولید کرده است، به کار گیری روش های جدید و نوین آموزشی، راهکارهای سریع تست زنی، زمان مناسب تدریس، الگوهای مفهومی و شهودی آموزشی و ارائه مهمترین نکات درسی بخشی از خدمات آموزشی حرف آخر محسوب میشود. برای اولین بار در کشور زیست با روش پویا نمایی و سه بعدی با انیمیشن های مفهومی و شهودی تدریس شده است. به آموزش صحیح و درست فاصله خود با رتبه برتر را کم و کمتر کنید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره رایگان تحصیلی و محصولات حرف آخر، میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های کنکوری حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *