مهمترین عامل موفقیت در کنکور

عوامل متعددی در موفقیت برای رتبه برتر شدن دخیل هستند اما امروز قصد داریم روی مهمترین عامل موفقیت در کنکور صحبت کنیم. عاملی که به تنهای روی سایر عوامل مهم در موفقیت تاثیر گذار است و بدون این عامل سایر عوامل کارساز نیستند. مشکل اساسی بسیاری از داوطلبان نیز عدم توجه و رعایت این عامل است. بررسی زندگینامه افراد موفق در عرصه های مختلف و گفتگو با رتبه برترهای کنکور به روشنی نشان میدهد که تلاش و پشتکار مهمترین عامل موفقیت است. به همین دلیل قصد داریم به تفصیل به شرح این عامل بپردازیم.

 

مهمترین عامل موفقیت در کنکور

پیشرفت های امروزه بشری مدیون تلاش و پشتکار افرادی است که شبانه روز برای هدف و آرزوهایشان مبارزه کردند. همه ما انسانها  سوا از ابعاد و اهمیت آن، اهدافی برای زندگی داریم که آرزوی رسیدن به آن را داریم و برای رسیدن به خط پایان نیز نقشه و برنامه ریزی میکنیم. اما در بعد و جنبه اجرایی و عملی آن باز میمانیم. این باز ماندن به دلیل عدم وجود نیروی محرکه قوی است که ما به آن پشت کرده ایم و نمیخواهیم از آن استفاده کنیم. تلاش و پشتکار نیروی محرکه رسیدن به همه اهداف و آرزوی بشری است. هیچ موفقیتی بدون پشتکار به سرانجام نرسیده است. برای رسیدن به این حرف و گفته کافیست زندگی نامه اشخاص موفق و بزرگ را مطالعه کنید. در بیوگرافی این افراد به کرات شکست رخ داده است اما پشتکار آنها را به خط پایان رسانیده است.

 

پشتکار برای رتبه برتر شدن

سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان و داوطلبان برای کسب رتبه برتر و قبولی در رشته های برتر به رقابت می پردازند. هر کدام از داوطلبان راه های متعددی را پیش میگیرند اما سه آیتم در برنامه همه داوطلبان مشترک است. 1- هدف 2- برنامه ریزی 3- پشتکار

سایر برنامه های از قبیل شرکت در آزمونها، کلاسهای کنکوری، تهیه منابع متفاوت کنکوری، مرجعه به مشاوره و غیره حاشیه های این رقابت بزرگ است. شما در قدم اول بسته به دیدگاه و رویای خود، اهدافتان را تعیین میکنید و برای برنامه ریزی را نیز انجام میدهد. فردای آن روز که میخواهید شروع کنید رمق و توانی برای استارت ندارید. و یا اینکه بعد از گذشته چند هفته یا چند ماه از کار باز می ایستید. این توقف به دلیل عدم وجود تلاش و پشتکار است. چون تا به اولین مشکل برخورد میکنید نا امید میشود و به حاشیه می روید.

 

قدرت نیروی پشتکار را جدی بگیرید

وقتی که در رفع مشکل سماجت به خرج بدهید و مدام آزمون و خطا را انجام دهید این بدان معناست که دارید از نیروی پشتکار استفاده میکند. به همین دلیل است که مربیان آموزشی و مشاوران تحصیلی تلاش و پشتکار را مهمترین عامل موفقیت در کنکور میدانند. بسیاری از خانواده ها همه شرایط لازم را برای موفقیت دانش آموزشان از قبیل مشاوره تخصصی، منبع کنکوری، ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و غیره را مهیا میکنند این عوامل از واجبات کنکور است اما بدون تلاش و پشتکار خود داوطلب کافی نیست. تلاش شبانه روزی و نترسیدن از مباحث آموزشی و شکست، هموار کننده راه موفقیت شماست و با پشتکار است که میتوانید به آرزوی دیرینه خود برسید.

 

مهمترین عامل موفقیت در کنکور

 

سخن آخر

داوطلب گرامی، با تکیه و اهمیت دادن به مهمترین عامل موفقیت در کنکور، یعنی تلاش و پشتکار به مدت 1 الی 2 سال میتوانید یک عمر زندگی خود را از حیث موقعیت اجتماعی و کاری تضمین کنید. تحت هیچ شرایطی از رقابت و مبارزه پا پس نکشید و به تلاش تان ادامه دهید. فراموش نکنید مهمترین عامل موفقیت در کنکور را جدی بگیرید.

 

سایر مقالات مفید ما

دوستان کنکوری برای استفاده از مقالات مفید ما میتوانید به موضوعات چگونه در کنکور موفق شویم، 10 نکته مهم برای سه ماه پایانی کنکور و رتبه برتر شدن – چگونه رتبه برتر شویم؟ مراجعه کنید.

 

محصولات سال دوازدهم حرف آخر

 

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان هر دو دوره نظام قدیم و نظام جدید برای مشاوره و تهیه محصولات حرف آخر از انتشارات مرکزی موسسه حرف آخر واقع در تهران میتوانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • خرید محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • ارتباط با رتبه برترهای حرف آخر

پکیج کامل تجربی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *