نکاتی برای خانواده های کنکوری – والدین کنکوری ها بخوانند

نکاتی برای خانواده های کنکوری

آزمون سراسری یکی از مهم ترین و پر استرس ترین آزمون هایی پیش روی دانش آموزان است. برنامه ریزی دقیق و هدفمند با مطالعه صحیح از فاکتورهای موفقیت در کنکور است. اما تنها مطالعه و درس خواندن کافی نیست. بستر خانواده مبدا موفقیت انسان ها محسوب میشود. پدر و مادر در راس این بستر تاثیر شگرفی در این مورد دارند. ایحاد محیط امن، پشتیبانی روحی و روانی، ایجاد انگیزه و حمایت های مادی و معنوی بخشی از تاثیر خانواده بر موفقیت دانش آموزان است. نکاتی برای خانواده های کنکوری وجود دارد که در این مسیر سخت همراه فرزندان و دانش آموزان کنکوری باشند.

 

 

نکاتی برای خانواده های کنکوری

رفتار همه ی والدین با فرزندان خود به یک شکل ثابت نیست. گاهی والدین در مورد فرزندشان بی تفاوت هستند.  فرزند خود را کاملا آزاد می گذارند تا خودش مسیر را به پیش ببرد. گروه دیگر از والدین هم بسیار افراطی هستند. فرزند را با فشارهایی زیادی مواجه می کنند. دسته سوم، گروهی از والدین  میانه رو هستند و با فرزند کنکوری خود قدم به قدم همراهی می کنند تا در موفقیت فرزند خود سهیم باشند. با توجه به رفتارهایی که از والدین دیده شده است بر آن شدیم تا یک راهنمای جامع شامل نکاتی برای خانواده های کنکوری منتشر کنیم تا سطح آگاه سازی را برای والدین بالا ببریم.

 

 

باید ونباید خانواده های کنکوری

تقویت انگیزه های درونی دانش آموزان

بدیهی و طبیعی است که دانش آموزان از بسیاری جهات تحت تأثیر والدین، ​​معلمان و همسالان در محیط خود قرار دارند. در اینجا نقش والدین بیشتر می باشد. ایجاد انگیزه، آرزو ، اراده و رسیدن به هدف ، مفهوم مهمی در رشد فردی است. توسعه شامل تغییر، خارج شدن از منطقه راحتی است. بدون انگیزه، تغییر در رفتار و عادات برای تلفیق روال های جدید مانند ورزش و دستیابی به اهداف غیرممکن است.

والدین بعنوان محرک درونی برای تقویت انگیزه های درونی دانش آموز خود می توانند موفقیت در کنکور سراسری را برای فرزند خود حتمی بدانند.چون بیشترین انگیزه و امید را  میتوانند به فرزند خود هدیه کنند. نیروی دریافتی داوطلبان و  دانش آموزان از محیط خانواده بی مانند است. حمایت های معنوی میتواند باعث رفع مشکلات و هموار کردن راه موفقیت آنها شود.

 

 

دوری کردن از سرزنش دانش آموز

دورانی که دانش آموزان  آمادگی برای کنکور پشت سر می گذارند دوران بسیار سخت و پر استرسی می باشد. لازمه اینکه بتوان سر بلند از این مسیر عبور کنندحمایت والدین میباشد. همدلی و همراهی آنها را داشته باشند. اما والدین با سرزنش  فرزندان خود اعتماد به نفس آنها را از بین خواهند برد. داوطلب کنکوری به دنبال این اتفاق ناامیدی و اشتیاق درونی برای پیروزی در آزمون سراسری کنکور را نیز از دست خواهد داد.

برای آنکه والدین بتوانند اعتماد به نفس دانش آموز را بالا ببرند نیاز است که بجای سرزنش کردن او را تشویق کنند. چون با تشویق حس لیاقت به دانش آموز القا میشود و سطح توانمندی هایش افزایش پیدا خواهد کرد. سرزنش پل امید دانش آموز با خانواده از بین میبرد. بسیاری از داوطلبان به دلیل ترس از سرزنش خانواده، ایام کنکور را با استرس سپری میکنند. موفقیت دانش آموزان زیر چتر حمایتی خانواده رقم میخورد.

 

 

تغذیه مناسب و خواب کافی را برای دانش آموزان فراهم کنید

 پدر و مادری که فرزندشان در دوران آمادگی برای کنکور است می بایست توجه ویژه ای به فرزندشان داشته باشند.  غذای مناسب را برای تغذیه فراهم کنند.  میزان خواب دانش آموز آنها به اندازه کافی و مفید باشد. تمامی عوامل بر هم زننده تغذیه نامناسب و خواب ناکافی را حذف کنند.

یک غذای مناسب میزان انرژی که کنکوری ها در طول روز نیاز دارند تا درس بخوانند را داشته باشد. علاوه بر این خواب و استراحت نیز به همان اندازه نیز در قوی بودن فرد موثر خواهد بود.

 

 

فراهم ساختن آرامش و دوری از تنش ها

از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که یک والدین کنکوری می بایست حتما برای فرزند خود در زمان مطالعه برای کنکور فراهم کند ایجاد آرامش می باشد. چون در کمال آرامش است که بسیار از موفقیت ها رخ می دهد. آن هم به دلیل آزاد بودن ذهن و فکر از هر گونه درگیری و مشاجره است.

برای آنکه والدین بتوانند محیطی آرام را برای فرزند خود فراهم کنند این است که دیگر فرزندان را در کنترل آرام بودن قرار دهند.  مشکلات و چالش های خانوادگی را حذف و از بین ببرند.  مانع بر پا شدن هر گونه چالش در خانواده شوند. آرامش روحی و دریافت حمایت از سوی خانواده، عمیقا بر موفقیت داوطلبان تاثیر گذار است. گاها حمایت معنوی خانواده ها بعد از شکست دانش آموزان، تنها نیروی قوی و موثری بوده که آنها را به سوی موفقیت سوق داده است.

 

نتیجه 

نکاتی برای خانواده های کنکوری بسیار زیاد هستند که بصورت جزیی نیز می بایست در نظر گرفته شوند. اما ما در اینجا شما را با اصلی ترین گزینه هایی که والدین می بایست رعایت کنند صحبت کردیم. چون نیازهای اولیه آرامش داشتن، امید داشتن، انرژی داشتن و اعتماد به نفس داشتن هستند که برای شما ارائه شد.

چنانچه داوطلب کنکوری دارید، مطالب ذکر شده، می تواند به شما در موفقیت فرزندان کمک کند. توجه وظایف خانواده های کنکوری به اندازه مطالعه دروس توسط دانش آموزان اهمیت دارد. بنابراین از این موضوع غافل نشوید و سعی کنید با رعایت موارد ذکر شده به فرزندان خود کمک کنید.

 

 

ارتباط با ما

مشاورین ارشد دپارتمان رتبه برتر حرف آخر، با تجربه عالی در زمینه مشاوره آموزشی و کنکوری و ارائه نکات لازم برای داوطلبان 24 ساعت هفته پاسخگوی تماس شما کنکوری ها هستند. برای کسب اطلاعات لازم و ثبت نام در طرح نخبگان حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید. حرف آخر با ارائه منابع به روز آموزشی و کنکوری همراه با برنامه ریزی هر درس بستر موفقیت شما را فراهم ساخته است. منتظر تماس شما عزیزان هستیم.

  • سفارش پکیج های آموزشی حرف آخر
  • مشاوره رایگان
  • پشتیبانی آموزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *