کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟ – دو راهی کنکور نظام جدید و نظام قدیم

کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟

این روزها داوطلبان زیادی با سر درگمی زیاد سوال میپرسند کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟ که متاسفانه نمیتوان جواب قطعی و قطع یقین به این سوال داد. بند و تبصره های مکرر سازمان سنجش در چند سال اخیر باعث سر درگمی و کلافه شدن دانش آموزان و داوطلبان کنکوری شده است. نظام جدید آموزشی با حداقل تغییرات در محتوا کتب درسی جایگزین نظام قدیم آموزشی شد که این تغییر فقط در اسم و تغییر چند لغات در زیست شناسی، خود را نمایش داد. برای کنکور 98 به داوطلبان نظام قدیم ضرب الاجل صادر شد که کنکور 98 آخرین کنکور این دسته از داوطلبان است و فرصت دوباره ای  داده نخواهد شد. اما مجددا سیاست های سازمان سنجش تغییرات کرد و اعلام شد برای کنکور 99 نیز این فرصت تمدید خواهد شد و هر داوطلب میتواند نظام آموزشی خود را شرکت کند.

 

کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟

هنوز داوطلبان از شوک و سر در گمی کنکور 98 و 99 بیرون نیامده بودند که در اسفند 97 اعلام شد که در انتخاب نظام آموزشی کنکور جبری وجود ندارد و داوطلبان نظام قدیم میتوانند کنکور نظام جدید را شرکت کنند. در فاصله این تغییر و تحولات، هزاران نفر از داوطلبان کنکور با سیاست های یک بام و دو هوای سازمان سنجش زیان های مادی و معنوی زیادی را تجربه کردند. داوطلبانی که بین دو راهی انتخاب منابع گیر افتاده بودند کم نبودند. داوطلبانی که بار اول در مهر 97 برای کنکور 99 منابع نظام جدید را تهیه کردند و در اسفند 97 مجدد تغییر منابع را تجربه کردند و بعد از آن باز با دو راهی نظام جدید و قدیم مواجه شدند. هم اکنون نیز گروه بزرگی از کنکوری های نظام قدیم می پرسند کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟

 

 

کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟

سوال های بی جواب

برای همچین سوالاتی هیچ جوابی که قانع کننده و شفاف باشد وجود ندارد چون سازمان سنجش هیچ گونه شفاف سازی انجام نداده است. بررسی درصد و رتبه داوطلبان نظام قدیم در کنکور 98 نشان میدهد که هیچ گونه تناسبی بین رتبه و رشته نظام قدیمی ها وجود ندارد، با اینکه پیشتر سازمان سنجش اعلام کرده بود که ملاک انتخاب درصد و رتبه است اما شواهد گواهی میدهد که بین درصدها و رتبه های نظام قدیمی ها تناسبی وجود ندارد و هم اکنون بین داوطلبان این جو ایجاد شده که در حق آنها اجحاف شده است. این عامل باعث شد که گروهی از داوطلبان نظام قدیم برای کنکور 99 نظام جدید را انتخاب کنند گروهی نیز بین دو راهی مانده اند و نای شروع نظام جدید را ندارند( هر چند که تغییرات جزئی و کم است).

 

انتظارات زیاد اما پاسخگویی نه

سازمان سنجش متولی برگزای آزمون سراسری هر ساله با کلی سوال و پاسخ داوطلبان مواجه بوده و متاسفانه شفاف سازی و پاسخگویی که داوطلبان را قانع کند وجود ندارد. آیا سپری کردن سالهای سرنوشت ساز داوطلبان کنکوری با شک، ترس، دودلی و ابهام برای سازمان سنجش و وزارت علوم آن قدر ارزشمند نیست که هر ساله در بازه زمانی خاص ابهامات را رفع و دغدغه های داوطلبان را پاسخگو باشند؟ قبل از اینکه زمان طلایی داوطلبان با سر در گمی سپری شود سازمان سنجش پا پیش بگذارد و ابهامات را روشن و سفاف سازی کند.

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851 با دفتر مرکزی حرف آخر تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • پشتیبانی 
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر 

 

2 نظر در “کنکور نظام جدید شرکت کنیم یا نظام قدیم؟؟ – دو راهی کنکور نظام جدید و نظام قدیم

  1. amir گفت:

    من خودم نظام قدیم هستم دقیقا همین مشکل رو دارم نمیدونم چکار کنم کاش سازمان سنجش یا سازمانهای مرتبط یک جواب قانع کننده تحویل داوطلبان میدادن

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      با سلام
      امیدواریم به زودی سازمان سنجش با توضیحات کامل کمک کنه و داوطلبان را از سر در گمی در بیاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *