آزمون های آزمایشی

این روزها خیلی از خانواده ها، دانش آموزان و داوطلبان کنکور پیگیر آزمون های آزمایشی هستند. نمیدانند در کدام آزمون ثبت نام انجام دهند. و در واقع به یکی از دغدغه های بزرگ دانش آموزان تبدیل شده است. متاسفانه به نوعی عرف در بین داوطلبان کنکور تبدیل شده که عدم شرکت در آزمون آزمایشی باعث شکست و ناکامی در آزمون های سراسری میشود.  در این مقاله قصد دارم بیشتر به این موضوع بپردازیم و بررسی کنیم که آیا شرکت در آزمون های آزمایشی مفید است یا نه؟؟

آزمون های آزمایشی

آزمون های آزمایشی دغدغه بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور است که به سر درگمی و  مشکل روحی و روانی آنها تبدیل شده است. متاسفانه دیدگاه های اشتباه باعث گسیل دانش آموزان به سمت کنکورهای آزمایشی موجود در کشور شده است. 90 درصد دانش آموزان و داوطلبان کنکور بدون هیچ گونه آمادگی قبلی در این آزمون ها شرکت میکنند. عدم آمادگی نسبی، هیچ گونه نتیجه مطلوب و مثبتی را به دست نمیدهد. چون صرف زدن تست و سوالات جنبه آموزش و یادگیری دانش آموزان را تکمیل نمیکند و  در صورتی که بدون حداقل آمادگی نسبی و پیش رفتن صرفا با برنامه کنکورهای آزمایشی هیچ گونه نتیجه مطلوبی را به دست نمیدهد و باعث اتلاف زمان و هزینه میشود. بنابراین توصیه ما این است که داوطلبان کنکوری حتما 60 الی 70 درصد بخش یادگیری و آموزش را تمام و تکمیل کنند و بعد سر وقت کنکورهای آزمایشی بروند. 

 

آزمون های آزمایشی

دسته بندی های موجود برای آزمون های آزمایشی

با توجه به کنکور 98، کنکور 99 و کنکور 1400 میتوان سه دسته بندی کلی را انجام داد

داوطلبان کنکور 98

این دسته از داوطلبان به دو گروه نظام قدیم و جدید تقسیم میشوند. گروه نظام قدیم بی شک آزمون های آزمایشی و همچنین کنکور سراسری را نیز تجربه کرده اند. می دانند که بدون توجه به بخش آموزش و یادگیری و صرفا براساس برنامه های کنکورهای آزمایشی نتیجه مطلوبی را بدست نمیدهد. چون برنامه کنکورهای آزمایشی فرصت تمرین و تکرار و همچنین رفع اشکال را از داوطلبان میگیرد و باعث ایجاد خیلی از مشکلات روحی و روانی برای داوطلبان میشود. جدا از اینکه این گونه سوالات فاقد استاندارد هستند به طوری که گاها باعث امیدواری کاذب و گاها باعث ناامیدی و یاس در داوطلبان میشود. توصیه ما برای این دسته از داوطلبان اتمام مباحث آموزشی و یادگیری و بعد شرکت در آزمون های آزمایشی است.

گروه نظام جدید کنکور 98

گروه نظام جدید کنکور 98 اولین سال کنکوری خودشان را تجربه میکنند متاسفانه با توجه به اطلاعاتی که هست خیلی از داوطلبان نظام جدید دیر مطالعه کنکور را شروع کرده اند و با شروع فصل مدرسه با مشکلات زیادی مواجه شده اند. این دسته از داوطلبان سعی کنند با مرور روزانه و پیوسته مباحث سال دوازدهم از تلنبار شدن مطالب جلوگیری کنند و روزانه 3 الی 4 ساعت از زمان خودشان را به یادگیری و مرور سال دهم و یازدهم اختصاص بدهند. شروع و شرکت در کنکورهای آزمایشی برای این دسته از داوطلبان باعث سر درگمی و شکست میشود. تاکید ما این است که حتما بعد از اتمام کامل سال دهم و یازدهم در آزمون های آزمایشی شرکت کنند.

داوطلبان کنکور 99 و 1400

داوطلبان کنکور 99 و 1400 که بیشترین آنها هم اکنون سال دهم و یازدهم هستند با توجه به فشار کم روحی و اضطراب کنکور، می توانند در کنکورهای آزمایشی شرکت کنند. ولی بحث آموزش و یادگیری را به بعد از آزمون ها موکول کنند. بلکه در مرحله اول بحث آموزش و یادگیری را به خوبی پیش ببرند.

نکته ای که وجود دارد و خیلی از داوطلبان هم با آن مواجه هستند این است که خیلی از دانش آموزان و داوطلبان انتظار دارند که بعد از مطاله مطالب درسی حتما باید تمامی تست ها را به درستی بزنند. کنکور یعنی تمرین و تکرار مکرر، بنابراین با جدیت ضعف هایتان را پیگیری کنید و  در شروع کار انتظار زیادی از خودتان نداشته باشید.

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

داوطلبان و دانش آموزان برای مشاوره رایگان و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف اخر با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • ارتباط با دانش آموزان رتبه برتر
  • جزوات رتبه برترهای حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر
  • پشتیبانی

آزمون های آزمایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *