اعتماد به نفس – راه های افزایش اعتماد به نفس برای موفقیت د ر کنکور

مقاله امروز را به موضوع اعتماد به نفس در کنکور اختصاص داده ایم. مقوله ای که متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکوری از آن بی نصیب هستند و علیرغم تلاش زیاد، اما همیشه در یاس و نا امیدی به سر میبرند. با حالت شکست خورده، نا امید و با استرس و اضطراب برنامه کنکور خود را پیش میبرند. عدم اعتماب به نفس در کنکور، آفت موفقیت و عامل اصلی شکست داوطلبان کنکوری است. به طور خلاصه به عواملی که باعث کاهش اعتماد به نفس در کنکوری ها میشود میپردازیم به این امید که بتوانیم به دوستان کنکوری در این زمینه کمک کرده باشیم.

 

اعتماد به نفس

کنکور پرچالش ترین و اضطراب آور ترین مقطع زندگی یک دانش آموز یا داوطلب کنکوری است که برای اولین بار با ان مواجه میشود.رقابت شدید، کسب رتبه برتر، فکر کردن به اهداف و آرزوها، توقع و انتظار خانواده، موقعیت کاری و اجتماعی آینده از جمله عمدترین عوامل استرس و ترس داوطلبان از کنکور است که اگر با کم کاری و عدم تلاش همراه باشد باعث میشود خیلی از دوستان کنکوری اعتماد بنفس خود را از دست بدهند و فقط از سر رفع تکلیف و شرایط استرس زا و ملتهب تا روز کنکور پیش بروند. برای رفع این مشکل و تقویت ایمان و اعتماد بنفس قدم اول باید با خودتان رو راست و صادق باشید. این امر باعث میشود ضعف و نقاط قوت خود را بهتر بشناسید و از زیر بار انتظار و توقعی که از شما به وجود آمده است شانه خالی نکنید.

 

بر ترس خود غلبه کنید

خیلی از داوطلبان علیرغم مطالعه روزانه از مواجه با کنکور میترسند و در باطن به خود و تلاششان ایمان ندارند. این امر سم و آفت موفقیت شماست. برای تقویت ایمان به خود و اعتماد به نفس باید بر ترس خود غلبه کنید. همه داوطلبان کنکوری در تمام دروس داری نقاط قوت نیستند. هر کسی در یکی از دروس دارای مشکل اساسی و پایه است. برای اینکه برترس خود غلبه کنید باید در شروع برنامه به سراغ ضعف هایتان بروید و برای ضعف و مشکل آموزشیتان برنامه ریزی کنید. وقتی که بر ضغه و ناکامی خود فائق بیاید بی شک از عهد سایر برنامه نیز برمیاید و به راحتی میتوانید به سوی کسب رتبه برتر پیش بروید( خود را فریب ندهید و با موکول کردن شکست ضعف هایتان به بعدا، زمان طلایی خود را تلف نکیند)

جسارت داشته باشید

بزرگی گفته است که در جسارت نیروی نهفته است که در هیچ منبع دیگری این نیرو وجود ندارد. دلیلی برای شکست شما وجود ندارد، شما برای شکست و نا کامی خلق نشده اید، بلکه خلق شده اید آرزوهای قشنگ و زیبای خود را دنبال کنید. اجازه ندهید ترس و سایر مشکلات مانع رسیدن شما به هدفتان شود. برای بدست آوردن آنها جسارت داشته باشید و از هیچ مانعی نترسید.

تاکتیک داشته باشید

از این منظر به کنکور نگاه کنید که انگار دشمن و حریف شما هستند و باید شما آن را شکست بدهید. برای تقویت نیرو و قدرت خود اول باید کاستی ها را جبران کنید و ضعف هایتان را برطرف کنید چون بی شک شما از ضعف هایتان شکست خواهید خورد. برای این که به این غول ضربه وارد کنید نقشه و تاکتیک(برنامه) داشته باشید. برنامه منظم و مستمر باعث میشود شما بعد از مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری در این مبارزه داشته باشید.( هیچ هدفی بدون برنامه و تلاش بدست نمیاید).

از تنبلی اجتناب کنید

تنبلی مانع بزرگ رسیدن به آروز و هدف هر انسانی است. مطمئنا تلاش و پشتکار مداوم و مستمر شما را هدفتان خواهند رساند. تعلل و تنبلی باعث میشود به شدت احساس سرخوردگی، عدم اعتماد به نفس، عدم خود باوری و از عملکرد خود رضایت نداشته باشید. حتی این امر به مرور باعث افسردگی شما میشود. آستین همت را بالا بزنید و با تمام نیرو به سمت هدف و آروزهایتان پیش بروید اجازه ندهید هیچ مانعی سد راه شما شود.

 

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان عزیز کنکوری برای مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری موسسه حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات واقع در تهران میتوانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات کنکوری
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • پشتیبانی

اعتماد به نفس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *