اهمیت زیست شناسی – پیشنهاد های کلی برای مطالعه درس زیست شناسی

امروز قصد داریم در مورد اهمیت زیست شناسی صحبت کنم. همه دانش آموزان و داوطلبان گروه آزمایشی تجربی  بر اهمیت زیست شناسی واقف هستند چون زیست شناسی مهمترین درس رشته علوم تجربی است و تراز این درس در تراز نهایی داوطلبان تاثیر به سزایی دارد. ضریب درس زیست شناسی در مقایسه با ضریب فیزیک و ضریب درس دین و زندگی اهمیت این درس را نشان می دهد. اگر به کارنامه های داوطلبین سال های پیش هم دقت کنید متوجه اهمیت درصد درس زیست شناسی خواهید شد . کسانی که بخواهد در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند حتما باید ضریب بالایی در درس زیست شناسی در کنکور داشته باشند (حدود 80% ) . پس در برنامه ریزی خود باید زمان قابل توجهی مناسب با ضریب آن به زیست شناسی اختصاص دهید.

اهمیت زیست شناسی

درس زیست شناسی علی رغم تصور بسیاری از دانش آموزان درس مفهومی است بسیاری از دانش آموزان با تصور این که زیست شناسی درس کاملا مفهومی است که مفاهیم آن پس از یادگیری باید حفظ شود تا در حافظه دراز مدت جای گیرد. در این درس برخلاف دروس دیگر پس از یادگیری دقیق مطلب تنها 10% راه طی شده است و 90% باقی مانده تنها با مرور مکرر طی خواهد شد وگرنه در نهایت ثمره تلاش خود در درس زیست شناسی را نخواهید دید پس حتما مرور را در این درس جدی بگیرید. در برنامه ریزی درسی خود سعی کنید همواره در هر روز حداقل روزی یک ساعت و نیم را به مطالعه یا تست زدن به این درس اختصاص دهید.

 

 راهکارهای پیشنهادی

اهمیت زیست شناسی – دقت و تمرکز

در حین مطالعه ی هر بخش به متن کتاب و نمودار ها و تصاویر و جداول دقت کنید این ها برای افزایش میزان یادگیری بسیار مهم هستند و در حافظه تصویری شما باقی میمانند و همچنین ممکن است از این شکل و نمودار ها سوال هایی بیاید که در خود متن وجود ندارد پس باید برای یادگیری آن ها هم وقت بگذارید.

 

اهمیت زیست شناسی – ترکیبی مطالعه شود

سعی کنید مفاهیم مرتبط به هم در داخل یک فصل و چه در فصل های مرتبط با هم و حتی مطالب مرتبط با هم کتاب های یک سال با سال دیگر را یک جا مطالعه کنید و ارتباط دقیق بین آن ها را شناسایی کنید یا بعد از خواندن کلی بتوانید موضوعات مرتبط با هم را شناسایی کنید ؛ تعدادی از سوالات کنکور از همین مطالب مرتبط با هم طراحی میشود یا در خود سوال یا در گزینه های آن به این موضوعات مرتبط برخورد خواهید کرد و تعداد این گونه سوالات موضوعات مرتبط به خصوص در درس زیست شناسی سال به سال افزایش می یابد.

 

اهمیت زیست شناسی –  تست بیشتری کار کنید

 یکی از کمک هایی که تست زدن در درس زیست شناسی می کند دقت به همین مطالب مرتبط به هم است مثلا ممکن است ویژگی خاصی از یک جانور را خواسته باشد و شما باید بدانید این ویژگی خزندگان است ولی اگر ندانید کدام گزینه نام یک خزنده است طبیعتا نمی توانید پاسخ درست تست را بیابید. گونه دیگر سولات در درس زیست شناسی سوالاتی مفهومی همراه با محاسبات که مربوط  ژنتیک می شود که مربوط  فصل 8 زیست سوم و فصل 5 زیست پیش دانشگاهی دانش آموزان نظام قدیم و فصل 3 و 4 زیست دوازدهم دوره نظام جدید است که برای بدست آوردن تراز بهتر باید به این مبحث از کتاب هم توجه کنید و به دلیل سخت بودن این مبحث رو حذف نکنید چون هر ساله چندین سوال از این محبث در کنکور می آید.

 

اهمیت زیست شناسی –  درسنامه را با دقت بخوانید

می دانید تمام سوالات کنکور از داخل خود کتاب درسی طرح میشود و بهترین منبا شما هم برای مطالعه برای کنکور کتاب درسی خودتان است برای درس زیست شناسی هم همینطور است شما اول با دقت کتاب درسی خود را بخوانید خلاصه برداری کنید و نکات مهم را یادداشت کنید پس از آن شروع به تست زنی کنید.

 

مشاوره کنکوری و تهیه محصولات حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور می توانند برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات واقع در تهران با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • پشتیبانی

اهمیت زیست شناسی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *