بررسی نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف

 امروز قصد داریم به بررسی نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف بپردازیم. چون یکی از دغدغه های دانش آموزان کنکوری  انتخاب آزمون آزمایشی است.  کدام آزمون شرکت کنند بهتر است؟؟ این سوال بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور است که امروز میخواهیم به بررسی آن بپردازیم. شرکت در آزمون‌های آزمایشی برای برطرف کردن نقاط قوت و ضعف مطالعاتی و بررسی بهتر  پیشرفت مسیر مطالعاتی،نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی تخصصی آزمون های آزمایشی گزینه دو، قلمچی، سنجش و گاج بپردازیم و  نکات مثبت و منفی این  آزمون های آزمایشی معتبر را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بررسی نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف

برنامه آزمون ها

آزمون‌های  قلمچی   هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود  و مطابق با برنامه درسی مدرسه  دانش آموزان می‌باشد. آزمون های دو هفته یک بار سبب می‌شود دانش آموزان، نقاط ضعف و قوت شان رو زودتر شناسایی کنند و به اصلاح روند مطالعاتی  خود  زودتر  بپردازند. آزمون های گاج، نیز مانند قلمچی در فاصله زمانی دو هفته یک بار برگزار می‌شود. برنامه راهبردی آزمون های گاج،به آزمون قلمچی بسیار نزدیک شده و با مرورهای زیاد و دوره کردن های منظم دروس، کار دانش آموزان را راحت تر می‌کند.   آزمون های گزینه دو معمولاً با فاصله زمانی 3 هفته یک بار  و مطابق با برنامه درسی پیش می‌رود ولی آزمون سنجش در فاصله زمانی منظم و ثابتی برگزار نمی‌شود و  به دانش آموزانی که میخواهند همراه با برنامه درسی مدرسه پیش روند، توصیه نمی‌شود.

بررسی نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف

سطح سوالات

سطح سوالات آزمون های قلمچی از موسسات دیگر، بالاتر هست و در هر آزمون داوطلبان باید انتظار سوالات چالشی بیشتر در دو یا چند درس را داشته باشند  و لذا به  شناخت نقاط ضعف دانش آموزان کمک میکند اما در عین حال، طرح زیاد این سوالات  چالشی، ممکن است، به اعتماد به نفس برخی از  دانش آموزان ضربه وارد کند و این موضوع می‌تواند مشکل زا باشد.سطح سوالات آزمون گاج، به استانداردهای  کنکور سراسری از همه موسسات دیگر نزدیک تر بوده و از این بابت، خیال دانش آموزانی که در این آزمون شرکت می‌کنند میتواند راحت باشد.

 

سطح سوالات آزمون گزینه دو  نیز، به کنکور نزدیک بوده ولی سوالات چالشی کمتری در طراحی این آزمون دیده می‌شود. سطح سوالات تعاونی سنجش، متوسط بوده و در آزمون های جامع به کنکور نزدیک بوده و به دلیل اشتباهی که در جامعه جا افتاده که طراحان آزمون سنجش، طراحان کنکور سراسری هستند، ذهنیت شباهت سوالات این آزمون با کنکور سراسری وجود دارد.

جامعه آماری

آزمون های قلمچی در طول سال تحصیلی، بیشترین جامعه آماری را داراست که به دلایل مختلف، طیف گسترده دانش آموزان این آزمون آزمایشی را انتخاب میکنند، قدمت این آزمون از همه آزمون ها بیشتر بوده، کارنامه و تحلیل آزمون از همه آزمون های دیگر قوی تر بوده و اکثر رتبه های برتر کنکور، در این آزمون شرکت میکنند.  گاج،  در سال های اخیر، تلاش زیادی کرده تا از همه نظر( برنامه راهبردی نزدیک به قلمچی، کارنامه تحلیلی کامل، طرح سوالات استاندارد که مشخصه اصلی این آزمون هست)، جامعه آماری خود را بالاتر ببرد اما به نظر می رسد هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به جامعه آماری قلمچی داشته باشد.

 

جامعه آماری گزینه دو نسبت به گاج بیشتر بوده ولی با قلمچی اختلاف معنا داری دارد اما  موسسه گزینه دو با همکاری با  برخی از مدارس  سعی در بالاتر بردن جامعه آماری خود داشته است. جامعه آماری آزمون های تعاونی سنجش،  در آزمون های جامع منتهی به کنکور، از همه موسسات بیشتر بوده( با این که این موسسه نه کارنامه تحلیلی و نه برنامه منظم و دقیقی نسبت به موسسات دیگر دارد ) و این موضوع بیشتر به شباهت ظاهری اسم سنجش با سازمان سنجش و تبلیغات برمیگردد.

 

 

 

بررسی نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف

 

 

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور می توانند برای مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات واقع در تهران با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین دپارتمان رتبه برتر حرف آخر
  • پشتیبانی
  • برنامه ریزی

 

بررسی نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *