بزرگترین مشکل داوطلبان کنکوری – عامل مهم شکست در کنکور

بزرگترین مشکل داوطلبان کنکوری

شاید از دید و زوایه نگاه مشاوران درسی و خانواده ها بزرگترین مشکل دواطلبان کنکوری سخت بودن سوالات آزمون سراسری، رقابت شدید و زیاد و امثالهم باشد. اما مشکل اساسی در عدم موفقیت داوطلبان عدم پشتکار و نبود پایداری در مطالعه است. به دلیل یک سری عوامل که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت در مورد این مساله، و عوامل موثر بر عدم پایداری دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در مطالعه دروس آزمون سراسری خواهیم پرداخت.

 

بزرگترین مشکل داوطلبان کنکوری

موفقیت در آزمون سراسری مرهوم تلاش، برنامه ریزی و داشتن منابع مناسب کنکوری است. این سه آیتم باید به طور موازی توسط داوطلب مدیریت شود تا مسیر موفقیت به خوبی طی شود. عدم وجود یکی از این سه فاکتور، دو عامل دیگر ناکام خواهد ماند. ولی بزرگترین مشکل داوطلبان کنکوری نداشتن پایداری در مطالعه است. گروه بزرگی از داوطلبان در طول مدت زمان آزمون سراسری یک مدت به طور جدی مطالعه و تلاش را پیگیری میکنند اما خیلی زود زمان مطالعه را کاهش و پس از مدتی به طور کلی از این امر باز میمانند. آزمون سراسری مطالعه مسمتر و پیگیر را مطلبد و این امر میتواند به رمز موفقیت شما کنکوری ها منجر شود.

 

گهی تند و گهی کند

کنکور دارای تاریخ انقضاست و در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش برگزار میشود در صورتی که  قصد کسب رتبه و قبولی را دارید باید قبل از اتمام تاریخ انقضا خود را برای این آزمون سرنوشت ساز آماده کنید.  استراتژی گهی تند و گهی کند نتیجه ای جز شکست برای شما به ارمغان نمیاورد. اتخاذ و در پیش گرفتن این رویکرد باعث ایجاد برزخ کنکوری برای شما میشود. در طول این ایام مدام در استرس، اضطراب، نا امیدی، اعصاب خوردی و … به سرخواهید برد و زمان خود را به سختی سپری خواهید کرد. در ایام گهی تند از خواب، استراحت و آرامش خود میزنید و در ایام گهی کند در باید و نباید به سرخواهید برد. بنابراین آهسته و پوسته حرکت کنید.

 عوامل موثر بر ریتم مطالعه

عوامل بیرونی و درونی مختلفی بر ریتم مطالعه تاثیر گذار است. منبع مناسب کنکور و برنامه ریزی را میتوان به عنوان دو آیتم برونی نام برد. تلاش ناکام در یادگیری و عدم مدیریت زمان باعث میشود داوطلب کنکوری خیلی زود از تلاش و پشتکار دست بکشند و تسلیم شکست شوند. عدوم داشتن هدف وچشم انداز نیز جز عوامل درونی است که در ریتم مطالعه تاثیر گذار است. خیلی از داوطلبان به رغم شرکت در آزمون سراسری فاقد هدف روشن و واضح برای خود هستند. این عوامل باعث سلب انگیزه، انرژی و اعتماد به نفس داوطلبان میشود و نتیجه آن شکست در آزمون سراسری است.

 

تاثیر منبع مناسب کنکور در ایجاد انگیزه

گاها داوطلبان به رغم اختصاص زمان کافی برای مطالعه، پیشرفتی در روند کار مشاهده نمیکنند. این امر باعث از دست رفتن انگیزه و اشتیاق رقابت میشود. منبع مناسب کنکوری با ارتقا آموزش، یادگیری و حل تست باعث دور شدن نا امیدی از داوطلب کنکوری میشود. موسسه حرف آخر با روش های نوین آموزشی از قبیل تکنیک های سریع حل تست، روش پویا نمایی و آموزش مفهومی و شهودی منبع درسی و آموزشی کلیه دروس عمومی و اختصاصی را تولید کرده است که خوشبختانه با استقبال خوب داوطلبان مواجه بوده است.

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و دریافت بهترین پکیج های کنکوری میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های حرف آخر

پشتیبانی

برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *