تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها – دوری از تنش برای کنکور

تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها

تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها شاید در نگاه اول امری بدیهی به نظر برسد اما غفلت از این موضوع و ورود به تنش، هیجان و استرس به شدت راندمان کنکوری ها را کاهش و به کلی باعث عدم دریافت نتیجه مطلوب به رغم ماه ها تلاش میشود. گاها خیلی از شما کنکوری ها از عدم کنترل استرس و اضطراب گله مند میشوید و راهکاری برای رفع آن به سختی پیدا میکنید. عوامل زیادی در ایجاد آرامش برای کنکوری ها وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به اهم آنها بپردازیم.

 

تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها

رقابت شدید در آزمون سراسری برای کسب رتبه برتر به ذات خود، ایجاد کننده استرس، هیجان و اضطراب است. گروهی زیادی از داطلبان بر اثر این رقابت و انتظار خانواده، به دوران پر از اضطراب و ترس ورود میکنند. این امر باعث سلب آرامش و کاهش راندمان و حتی ناراحتی های روحی روانی و گوارشی میشود. ایجاد شرایط پایدار روحی و روانی از الزامات اولیه حرکت به سمت رتبه برتر شدن و موفقیت در کنکور است. اما چه عواملی باعث سلب آرامش میشود و چکار باید کرد؟

 

تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها

 محیط بیرون

خانواده، مدرسه، سالن مطالعه و هر جای که صحبت و بحث کنکوری باشد و دانش آموز یا داوطلب در آنجا حضور داشته باشد میتواند روی آرامش و یا سلب آن تاثیر گذار باشد. خانواده قوی ترین و تاثیر گذار ترین این عوامل هستند. انتظار زیاد و دور از توان داوطلب، مقایسه کردن، عدم تامین محیط آرام برای داوطلب، سختگیری های بی مورد و ایجاد خط و نشان تاثیر مخربی بر روح و روان داوطلب دارد. از سوی دیگر حمایت های خانواده میتواند با افزایش راندمان و کاهش استرس دانش آموز منجر شود. حمایت معنوی خانواده به داوطلب عزت نفس و اعتماد میدهد که میتواند او را از حیث روحی و روانی برای موفقیت در آزمون سراسری آماده کند چرا که یکی از مهمترین آیتم های موفقیت ایمان به توانستن و باور به خود است که این مورد با حمایت های معنوی خانواده ایجاد میشود.

 

دوری از هر گونه منشا استرس

داوطلب کنکوری باید سعی کند از هر گونه منشاء استرس و سلب آرامش دوری کند. بیشترین تنش درونی داوطلبان در محیط مدرسه و بر اثر رقابت و چشم و هم چشم ایجاد میشود. گاها بسیاری از داوطلبان تحت تاثیر صحبت ها و افکار منفی و یاس آور دوستانشان قرار میگیرند و به شدت از این صحبت ها تاثیر می پذیرند که باعث برهم خوردن آرامش درونی آنها میشود. بنابراین باید از منشاء هر گونه یاس و نا امیدی به دور بود و به تلاش و کوشش خود ادامه داد.

 

تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها

استفاده از هر گونه دارو ممنوع

دسته ای از داوطلبان برای کسب آرامش و کنترل استرس به داور پناه میبرند. این شیوه بدترین نوع درمان استرس است. چون منشاء استرس و سلب آرامش مشخص و دوره رقابت نیز طولانی است. استفاده از داروهای مختلف اثرات مخربی دارد. داوطلب کنکوری باید به این باور برسد که برای موفقیت باید تلاش و کوشش کند و استفاده از هر گونه دارو مسکن موقت است.

 

ایجاد افکار مثبت و قوی

یکی از راهکارهای که میتواند تاثیر قوی روی کنترل استرس و ایجاد آرامش داشته باشد، تقویت و خلق افکار مثبت، پیروزمندانه  و قوی است چون انسان زاییده افکار خودش است و افکار مثبت میتواند باعث تقویت بنیه روحی و روانی داوطلب شود. همچنین مناجات، نماز و خلوت کردن باعث ایجاد آرامش پایدار در انسان میشود و این امر او را از هر گونه ترس و تهدیدی، مصون نگه میدارد چون به ذات خدای یگانه تکیه کرده و هر کسی که به خدا تکیه کند از هرگونه آسیبی مصون است.

 

کارهای روزانه

تاثیر آرامش بر عملکرد کنکوری ها باید به طور روزانه نیز مورد توجه قرار گیرد و انجام کارهای از قبیل نرمش و روزش روزانه، گوش دادن به موسیقی، صحبت و مشاوره با آدم های موفق و مثبت اندیش و ایجاد خلاقیت در مطالعه میتواند ایجاد آرامش را سبب شود و تکرار این عوامل باعث پایداری آن شود.

 

ارتباط با ما

جهت ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر و مشاوره تلفنی با دکتر شهسواری مسئول دپارتمان رتبه برتر با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *