خواب کافی برای کنکور

خواب کافی برای کنکور یکی از آیتم های مهم در موفقیت داوطلبان کنکوری محسوب میشود. عدم رعایت این امر گاها باعث ایجاد مشکلات زیادی از قبیل خستگی زود رس، استرس، بی حوصلگی و تنبلی در داوطلب میشود. فشارهای ناشی از استرس قبولی در آزمون سراسری باعث میشود که داوطلبان برای جبران وقت طلایی کنکور از زمان خواب کافی خود کم کنند و یا اینکه درصد بیشتری از داوطلبان قید خواب شبانه را بزنند. پیامد این امر برای داوطلب از مزیت آن بسیار بیشتر است. که در این مقاله قصد داریم به تشریح آن بپردازیم.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

خواب کافی برای کنکور

مقدار خواب شبانه که میتواند باعث بهبود عالی عملکرد مغز شود تقریبا بین 7 الی 8 ساعت میباشد. عدم رعایت خواب شبانه و بی توجهی به آن باعث تحلیل قوای بدنی و کاهش راندمان ذهنی و فکری میشود و در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود. داوطلبان باید سعی کنند نهایتا ساعت 12 شب کلیه کارهای مطالعاتی خود را تعطیل و به خواب خود اختصاص بدهند. چون خواب شبانه باعث روند تثبیت حافظه میشود و مغز در این بازه فرصت کافی برای طبقه بندی اطلاعات جدید را پیدا میکند. آزمون سراسری فرآیندی طولانی مدت است و حداقل یکسال داوطلب با این آزمون سرنوشت ساز درگیر است. عدم توجه به مولفه های انرژی و تجدید قوا که خواب مهمترین آنهاست، باعث کاهش شدید انرژی میشود.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

 

سایر پیامد های کم خوابی برای کنکوری ها

مقدار خواب کافی برای کنکور 7 ساعت میباشد. که منظور ما 7 ساعت خواب شبانه و به موقع میباشد. چون بی خوابی شبانه باعث تغییر و دگرگونی در متابولیسم بدن میشود که عواملی از قبیل افزایش اشتها، افزایش وزن، خستگی صبحگاهی، خواب آلودگی شدید در طول روز، عدم تمرکز کافی و احساس نا امیدی و یاس را به داوطلب القا میکند. از سوی دیگر عدم خواب کافی شبانه باعث تغییر در خلق و خوی داوطلب میشود. عصبانیت های شدید و درگیرهای ذهنی از پیامدهای آن است. این در حالیست که داوطلب به آرامش بیشتری نیاز دارد تا بتواند عملکرد خودش را ارتقا و موفق به کسب رتبه برتر شود. بنابراین داوطلب کنکوری سعی کنند که خواب منظم شبانه را داشته باشند و از شب بیداری به طور جدی پرهیز کنند. چون این روند در طول چندین ماه به صورت مداوم عملکرد آنها را به شدت پایین می آورد.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکور میتوانند برای کسب مشاوره رایگان و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل کنند.

  • مشاوره رایگان
  • معرفی محصولات حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • ارتباط با مشاورین ارشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *