راهنمای جامع خلاصه نویسی کنکور

راهنمای جامع خلاصه برداری

یک بازتاب بسیار ضروری برای دانش آموزان داوطلب در آزمون سراسری یادداشت برداری می باشد. که دانش آموز با استفاده از آن می تواند در وقت خود صرفه جویی کند. و در نهایت خود را با یک راهنمای جامع خلاصه برداری برای آزمون آماده کند. خلاصه برداری را می توانید هم در کتاب درسی انجام دهید و هم می توانید بصورت جداگانه در دفترچه یادداشت یا فلش کارت هایی که خودتان طراحی کرده اید انجام دهید. و در زمان مرور و مطالعه مجدد از آن ها استفاده کنید.

 

راهنمای جامع خلاصه نویسی کنکور

انواع روش های جامع خلاصه برداری

با توجه به اینکه دروس به دو دسته ی عمومی و تخصصی تقسیم می شوند و همچنین بر اساس ماهیتی که دارند به دو گروه حفظیات و فرمولی ها تقسیم می شوند. طبق این نوع دسته بندی دروس مدرسه، برای خلاصه برداری رو یادداشت نکته ها نمی توان از یک روش واحد استفاده کرد بلکه بهتر است برای هر کدام از موارد حفظی و فرمولی یک روش جدا طبق برنامه ای که در قالب راهنمای جامع خلاصه برداری شرح خواهیم داد استفاده کنید.

 

راهنمای جامع خلاصه برداری از دروس عمومی و حفظی

دروس عمومی  و همچنین دروسی مانند زیست، زمین شناسی نیز بهترین روش خلاصه برداری بصورت متن های کوتاه و ساده که بصورت مختصر جان مطلب را می گوید می باشد.

مثلا در درس زیست خلاصه نویسی کنکور می تواند بصورت مبحث به مبحث باشد. که هنگام دوره کردن مجدد و زمانی که قصد مطالعه تکمیلی را دارید بتوانید تمامی مطالب مربوط به یک موضوع را بصورت کاملا متمرکز شده در یکجا دسترسی داشته باشید بطوری که هنگامی که خلاصه ها را می بینید تمامی مطالب در ذهن و حافظه ی شما یادآوری و ریکاوری شوند.

برای درس ادبیات توصیه ای که یک راهنمای جامع خلاصه برداری برای آن دارد این است که بعنوان مثال تاریخ ادبیات را بصورت نام ایجاد کننده اثر مانند شعر، داستان و غیره را به همراه آثاری که دارد نوشته شود و یا برای بخش املا می توان نمونه سوال تستی را برای آنکه مطالب مهم در ذهن ماندگار شوند یادداشت برداری کرد.

 

خلاصه برداری و یادداشت برداری برای دروس تخصصی و فرمولی

دروس تخصصی همانند فیزیک، شیمی و حتی بخش مسائل ژنتیک زیست شناسی را می توان بصورت فرمول در جدول و یا در قالب یک سوال تستی بصورت یادداشت برداری نوشت. و در زمان تمرین های مجدد تمامی محتوا و سوالاتی که ممکن است با استفاده از آن فرمول حل شوند. در ذهن مرور شوند. یکی دیگر از روش های خلاصه برداری برای دروس فرمولی استفاده از جدول هایی می باشد که فقط فرمول ها و یا مقادیر در آن بصورت دسته بندی شده یادداشت می شوند.

 

نکات مهم در مورد خلاصه نویسی کنکور

  • برجسته کردن نکات مهم با های لایت و یاداشت برداری
  • عناوین رئوس مطالب را بنویسید.
  • خلاصه ها دارای تاریخ نوشتن خلاصه باشد تا در زمان مرور به شما کمک کند .
  • رسم نمودار درختی در خلاصه هر درس یا موضوع داشته باشید تا به ارتباط مطالب و درک آنها برسید.
  • یاداشت برداری کلاسی
  • درک موضوع همراه با یاداشت کلمات کلیدی 

 

از کدام روش خلاصه نویسی کنکور بهتر است استفاده کنیم ؟

خلاصه نویسی کنکور در روش های مختلفی امکان پذیر است که این روش ها عبارتند از :

  • علامت گذاری 
  • حاشیه نویسی
  • یاداشت برداری
  • دسته بندی موضوعی
  • خط کشیدن مطالب مهم
  • های لایت نکات ریز و فرار

 

نتیجه 

استفاده از راهنمای جامع خلاصه برداری صرفه جویی از هدر رفتن وقت می شود و در واقع بهینه سازی زمان های مطالعه را در دست دارد. نکته ی مهمی که  در یادداشت برداری می بایست مورد توجه شما باشد این است که، تمرکز بر ایده ها باشد تا جمله ها. خلاصه برداری هوشمندانه باشد. پس بنابراین انتخاب اطلاعات از آنچه می شنوید (یا خوانده اید) است. بنابراین هیچ گونه رونویسی کلمه به کلمه انجام ندهید! درعوض ، روی عبارات خود که ساده تر و مستقیم تر هستند تمرکز کنید.

 

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان، سفارش پکیج های کنکوری و آموزشی حرف آخر و ثبت نام در طرح نخبگان میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

سفارش محصولات کنکوری حرف آخر

بهره مندی از پشتیبانی آموزشی

ارتباط با مشاورین رتبه برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *