روش مطالعه زیست – روش مطالعه زیست حرف اخر

روش مطالعه زیست - روش مطالعه زیست حرف اخر

در این مطلب به روش مطالعه زیست شناسی می­پردازیم که بسیاری ازداوطلبان کنکور در برخی مسائل و مطالب دچار سردرگمی می­شوند که چگونه این درس رو مطالعه کنند و به درصدهای بالایی دست بیابند. درس زیست بالاترین ضریب را در بین دروس تخصصی در گروه آزمایشی تجربی داراست بنابراین باید دقت فراوانی داشت که مطالبی که میخوانیم در طول زمان فراموش نشود لازمه این مهم انتخاب روش مطالعاتی درست و استفاده از منابع خوب است. روش مطالعه این درس و هردرس دیگری برای هرکس منحصربفرد است و میتوانید از این مطلب برای بهبود دادن و مطلوب کردن روش خودتان از آن استفاده کنید.

 

روش مطالعه زیست شناسی

در مطالعه درس زیست شناسی نکاتی هستند که حائز اهمیت است که در زیر به آن اشاره می­کنیم.

 

پایبندی به زمان بندی

  اگر زمان بندی کردید که فلان درس و مبحث را مطالعه کنید واقعا آن تایم را به درس اختصاص بدید نه خیال بافی و رویا پردازی کنید و زمان از دست تان برود و سربلند کنید ببیند ساعت­ها در رویا بوده اید.  

 

تسلط روی مطالب

 در درس زیست شناسی ما باید به خطوط کتاب درسی تسلط کامل داشته باشیم طوری که چنان مسلط شوید مانند  بعضی از رتبه برترها که بدانیم فلان مطلب در چه صفحه­ای و کدام بند و خط هست، گاهی اوقات گزینه هایی در تست است که باید اصل مطلب را حفظ باشید. شاید شما به این مطلب اشاره کنید که زیست درسی کاملا مفهومی است و کسی که مفاهیم آن را کامل بلد است قطعا پاسخگوی سوالات کنکور هستند، در این مطلب هیچ شکی نیست فقط و فقط اینکه از خطوط کتاب غافل نشوید.

 

روش مطالعه زیست شناسی

مطالعه ترکیبی مطالب

 مطالب موجود در هرسه کتاب زیست کاملا به هم مرتبط هستند و باید شما به کل هر سه کتاب تسلط داشته باشید نه اینکه  برفرض مثال کتاب پیش رو حذف کنید چرا که سوالات ترکیبی هستند و شما برای پاسخ به سوالات دچار مشکل خواهید شد و تحت هیچ شرایطی نباید کتاب حذف بشود حتی توصیه می­کنم که مطلبی را هم حذف نکنید.در زیر جدولی از فصل­های مرتبط به هم را برایتان گذاشته ­ایم.

مشخص کردن مطالب مهم بخصوص قیدها

مطلب مهم دیگری که هست در روش مطالعه درس زیست شناسی اینکه به قیدها توجه ویژه­ای داشته باشیم استثناهای قیود را بشناسیم قید های مثل بسیاری، بیشتر، اغلب اگر در متن کتاب دیدید سعی کنید استثنا جمله را پیدا کنید و اینطوری درسوالات کنکور دچار تردید نمی­شوید که قیدمربوطه برای مثال اغلب یا همگی بود یا هر چیز دیگر.

 

روش مطالعه زیست شناسی

رفع اشکال بعد از تست زنی

 در زمان تست زنی برای درس حفظی مفهومی زیست بعد از تست زنی تمامی گزینه ­ها رو با دقت بررسی کنید و نکته ­ای که طراح، این گزینه ­ها را انتخاب کرده یا علت غلط بودن پاسخ هایتان و نکات مهم آن را در حاشیه کتاب درسیتان حاشیه نویسی کنید.

 

خلاصه نویسی

 بعضی مسائل را مثل چرخه­ ها، شکل­ها، حرکت مواد و… می­توانید برای خودتان خلاصه نویسی کنید به زبانی که برایتان یادآور چیزی باشد یا یک نکته خنده داری داشته باشد. به شکل­ها توجه ویژه­ای داشته باشید که در سال­های اخیر جزء سوال خیزترین مباحث بودند.

 

روش مطالعه زیست شناسی

 

خوب روش مطالعه زیست شناسی به صورت کوتاه و مختصر    

ابتدا به صورت روخوانی و سطحی آن فصل و یا بخش مورد نظر را مطالعه کنید و دور بعدی مطالعه عمیق تری داشته باشید در کنار مطالعه کتاب، جزوه یا کتاب کمک آموزشی دارید که آن یکسری مسائل رو بررسی کرده و شکل­های کتاب را کامل تشریح کرده، را هم عمیق بخوانید وهمزمان خلاصه نویسی داشته باشید. سپس تست­ های مربوطه را حل کنید و نکات رو حاشیه نویسی کنید برای اینکه بیشتر روی مطالب تسلط داشته باشید حتما مطالب را بازگویی کنید نه مرور، اینگونه که در بازگویی ما اگر به مطلبی مثل آنزیم­های دستگاه گوارش می­رسیم سعی می­کنیم بدون نگاه کردن به بقیه مطلب خودمان از حفظ اسم تمامی آنزیم ها را بگوییم اینطوری اگر ایرادی هم داریم رفع می­کنیم.

 

معرفی بهترین منبع کنکوری زیست شناسی

اگر با مطالعه زیست مشکل دارید و نمی توانی درصد بالای در این درس کسب کنید اشکال نداره، بهترین منبع کنکوری زیست شناسی در موسسه کنکوری حرف آخر موجود است. زیست حرف آخر برای یادگیری سریع و مفهومی زیست و کسب درصد بالا در این درس از روش پویانمایی استفاده کرده است. کلیه مباحث ریز و درشت زیست شناسی با تصویر سه بعدی و به صورت ترکیبی تدریس شده است. برای مثال زیست دهم حرف آخر در 55 ساعت کاملا مفهومی و ترکیبی تدریس است. یکبار برای همیشه میتوانید کل زیست شناسی را مطالعه و درصد بالای کسب کنید.

 

روش مطالعه زیست شناسی

 

برخی ویژگی های پکیج زیست شناسی حرف آخر

تدریس کامل درسنامه

خلاصه نکات مهم کنکوری

استفاده از روش پویانمایی و تصویری

آموزش مفهومی و شهودی

حل تست های کنکوری و تالیفی

 

 

ارتباط با انتشارات مرکزی حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش پکیج های کنکوری حرف آخر میتوانند با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی 

 

زیست دوازدهم حرف آخر

زیست یازدهم حرف آخر

زیست دهم حرف آخر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *