روند صحیح مطالعه در کنکور – مطالعه کنکوری – مطالعه مفهومی

حمایت خانواده از داوطلب کنکوری

در این پست قصد داریم در مورد روند صحیح مطالعه در کنکور برای شما داوطلبان کنکوری عزیز صحبت کنیم و شیوه ها و مراحل مطالعه صحیح را به صورت کلی معرفی و آموزش بدهیم. یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین پارامتر های موفقیت در کنکور مطالعه درست است که خیلی از داوطلبان شیوه درست آن را یاد نگرفته و توانایی های خود را در زمینه مطالعه نمیشناسند که همین عدم شناخت توایی در مطالعه باعث هدر رفتن زمان و انرژی ما برای کنکور میشود و قطعا شکست ما را به دنبال خواهد داشت.

 

روند صحیح مطالعه در کنکور

گام اول شناخت خود

شناخت توانایی و کشش ذهنی خود اولین گامی است که باید در این مسیر برداشته شود، باید بدانیم مثلا روزانه چند ساعت میتوانیم مطالعه مفید داشته باشیم که این مورد برای هر داوطلب خاص و مختص به خودش است و نباید با شخص دیگری خود را مقایسه کنیم، در چه مباحثی قوی و یا ضعیف هستیم که قطعا دروسی که ضعیف تر هستیم باید زمان و انرژی بیشتری را به آن اختصاص بدهیم و دروس را بر حسب اهمیت در کنکور اولویت بندی کنیم که کدام دروس نیاز به مرور و تکرار بیشتری دارد و در کنکور موثرتر است و نکته مهمتر این است که ما چقدر زمان در اختیار داریم که با توجه به آن کیفیت مطالعه ما مشخص خواهد شد. این موارد یک شناخت کلی در مورد برنامه ریزی و نحوه مطالعه به ما میدهد که بر اساس آن بتوانیم بهترین مطالعه را داشته باشیم.

 

روند صحیح مطالعه در کنکور

گام دوم شناخت منابع و شیوه مطالعه

شناخت منابع و دروس مختلف برای پیدا کردن و استفاده از بهترن شیوه مطالعه و یادگیری با توجه به ماهیت هر درس، برای مثال در دروس محاسباتی اولا اگر ما بر موضوعی مسلط نیستیم و یا مشکلی داریم ابتدا باید با آن رو به رو شویم و تلاش کنیم تا رفع شود. البته باید دقت داشت برای کنکور از پایه باید شروع کرد و پله پله جلو بریم چون دروس محاسباتی مثل دروس تئوری نیست و به صورت زنجیره وار به هم متصل هستند و اگر مبحثی را متوجه نشیم بر سایر مباحث تاثیر گذار خواهد بود، بعد از یاد گیری و تسلط کامل دروس محاسباتی بیشترین زمان را باید به تمرین و تست اختصاص بدهیم و برای دروس تئوری سه بعدی و شهودی بودن مباحث بیشترین تاثیر را بر یادگیری ما خواهد داشت و حجم مطالعه را در تا اندازه زیادی کاهش و کیفیت یادگیری را نیز بالا میبرد.

 

گام سوم تمرین، مرور و تست

تمرین، مرور و تست زیاد گام آخر در روند صحیح مطالعه در کنکور است که هرچه بیشتر در این مرحله حوصله و پشتکار به خرج بدهیم بازدهی ، نتیجه بهتر و درصد بالای را در کنکور کسب خواهیم کرد. مهمتر از همه در این بازه زمانی تمرین ، مرور و تست باید با انواع سوالات تستی در دروس مختلف آشنا شویم و بر ترفندهای تستی مختلف مسلط شویم چرا که در کنکور مسلط بودن بر مباحث یک بخش از کنکور و استفاده و ترفند ها  آشنایی و تسلط کافی بر انواع تست ها بخش دیگر آن شامل میشود که لازمه موفقیت است.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه محصولات حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری و تحصیلی
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • برنامه ریزی
  • سفارش پکیج های کنکوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *