زمان بندی برای درس خواندن – مدیریت زمان برای کنکور

زمانبندی مناسب برای درس خواندن

زمانبندی مناسب برای درس خواندن و کنکور دغدغه اصلی دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری است. اگر باهوشترین داوطلب کنکور هم باشیم نیاز داریم زمان خیلی مناسبی را برای درس خواندن در نظر بگیریم که بتوان در کنکور نتیجه خوبی داشته باشیم. سوالات رایج داوطلبان این است چند ساعت درس بخوانیم، میتوان در شب هم درس خواند، برای هر درس چقدر زمان لازم است و زمان مطالعه و استراحت هم چقدر باشه؟ طبیعی هست در کنار ساعات مطالعه میزان تستی که حل میکنیم کتاب­ها و منابع و مشاورانی که داریم در موفقیت ما تاثیر به سزایی دارند.

 

زمانبندی مناسب برای درس خواندن

در مورد زمان مطالعه، اگر مدرسه میرو­ید و کلاسهای کنکور شرکت کرده ­اید یا دبیرخصوصی گرفته اید حداقل زمان درس خواندن 4 ساعت است و اگر درگیر این مسائل نیستید و کلا در خانه هستید خودتان باید برنامه ریزی برای وقتی که دارید داشته باشید و حداقل زمان مطالعه شما نباید از 8 ساعت کمتر باشد. طبیعی است در مورد حداقل زمان­ها صحبت کنیم و اگر این توانایی را دارید که 12 ساعت مطالعه داشته باشید حتما این کار را انجام بدهید در کنار اینکه باید کمیت مطالعه­تان را افزایش بدهید باید کیفیت مطالعه هم ارتقا پیدا کند بین تفریح و درس خواندنتان تعادل برقرار کنید، سلامتی جسم و روح شما از هر چیزی با اهمیت تر است.

 

هر درس را باید چقدر مطالعه کنید

 غیر از درسهای مثل ادبیات و لغات انگلیسی و قرابت معنایی خلاصه درسهایی که به زمان کمتری نیاز دارند برای فهمیدن، به صورت کلی حداقل زمان که ما نیاز داریم که یک درس را متوجه بشویم و بین مطالب آن ارتباط برقرار کنیم، یک ساعت است و حداکثر زمان دو ساعت است چون زمان بیشتری به صورت مداوم اختصاص بدهیم برای یک درس، عملکرد ذهنمان پایین آمده و زمان در اختیار مان را هدر خواهیم داد و اگر تمایل دارید زمان بیشتری را برای یک درس داشته باشید مثلا 5-6 ساعت توصیه می­کنم این تایم رو به زمان­های دو یا یک­ونیم ساعته تقسیم کنید و ما بین آن­ یک ربع استراحت داشته باشید اینطوری بازدهی بیشتری خواهید داشت.

 

زمانبندی مناسب برای درس خواندن

 

شب درس خواندن یا در طول روز مطالعه داشته باشیم؟

این موضوع کاملا سلیقه ­ای می­تواند باشد که در چه ساعت از شبانه روز مطالعه داشته باشیم افراد از هر لحاظ کاملا متفاوت و منحصر به فرد هستند در این زمینه هم همینطور هست اگر بازدهی­تان در شب بیشتر است شب هم می­توان درس خواند قرار نیست همه ما در یک چاچوب مشخص زمانی درس بخوانیم اما باید دقت داشته باشید اگر شما تا دیر وقت درس می­خوانید و از آن طرف صبح دیرتر بیدار خواهید شد و اگر کلاس هم داشته باشید تمرکز چندانی نخواهید داشت بنابراین تایم مطالعاتی­تان را با برنامه­ای که دارید تطابق بدهید و نکاتی که مشاوران ما دارند در رابطه با اینکه چه زمان­هایی بهتر است به خاطر نکات پزشکی هست که باید به آن هم اهمیت داد.

 

 

شرایط استراحت برای کنکور

 شما حتما باید در شبانه روز حداقل 6 ساعت خواب مفید را داشته باشید( اگر این تایم در شب باشد یعنی خواب شبانه بسیار عالی است). یک جایی بدون نور به دور از گوشی و وای فای باشد در ساعات اولیه روز حافظه کوتاه مدت انسان به اوج کارای خود میرسد و قبل از ظهر ذهن در بهترین زمان برای حل مسائل دشوار قرار دارد وساعات انتهای روز حافظه بلند مدت بهترین بازدهی را دارد. می­توانید در این تایم­ ها، زمان­بندی مناسبی برای درس خواندن­تان داشته باشید.

 

ارتباط با ما

برای کسب دریافت مشاوره رایگان و تهیه محصولات حرف آخر از انتشارات مرکزی حرف آخر میتوانید با شماره 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

خرید محصولات حرف آخر

برنامه ریزی­

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *