فواید برنامه ریزی درسی – برنامه ریزی درسی برای کنکور

فواید برنامه ریزی

من بارها و بارها مشاهده کردم که چگونه فکر کردن در مورد یک برنامه عملی و سپس قرار دادن آن روی کاغذ، ایده های واضح تری ایجاد می کند. و منجر به موفقیت بیشتر در دستیابی به اهداف می شود. همچنان فواید برنامه ریزی ادامه دار هستند. با این حال ، بیشتر دانش آموزان تمایل به مقاومت در برابر این نوع برنامه ریزی ها در زمان کنکور دارند. به ویژه هنگامی که صحبت از نشستن و نوشتن آن می شود.

 

فواید برنامه ریزی

اگر وقت نگذارید که به طور جدی به برنامه بعدی خود فکر کنید چگونه فردا و آینده خود را بدست می آورید؟ برنامه ریزی یک سرمایه گذاری است. بدین صورت که سودهای زیادی در این راه خواهید برد. به شما آرامش خاطر می بخشد.  می توانید در کوتاه مدت بهتر تمرکز کنید. برنامه ریزی مهمترین وظیفه و عملی است که دانش آموزان و یا هر فرد دیگری در هر پست و مقامی که باشد می بایست برای پیشرفت خود و کسب موفقیت انجام دهد.

تحقیقات در زمینه روانشناسی نشان داده است که اکثر مردم، بعضی اوقات حتی بدون آنکه خودشان متوجه شوند، به راحتی از قولها و تعهدات خود صرف نظر می کنند. از طرف دیگر ، مردم تمایل دارند بیشتر به تعهدات عمومی پایبند باشند، نه به این دلیل که واقعاً می خواهند ، بلکه برای جلوگیری از خجالت از عقب رفتن هستند.

 

 

فواید برنامه ریزی

  • صرفه جویی در وقت
  • بهره وری را بهینه می کند
  • بینشی کلی از عملکرد می دهد
  • خطاها را محدود می کند.
  • ایجاد انگیزه می کند
  • کیفیت مطالعه و یادگیری افزایش می یابد.
  • نظم و هدف را مشخص می کند.
  • یادگیری با سرعت می شود.

 

 

میزان یادگیری و پیشرفت دانش آموزان در نوع برنامه ریزی و منظم و پیوسته مطالعه  داشتن آنها با یکدیگر متفاوت است، بطوریکه افرادی که برای مطالعه خود و وقتی که در اختیار دارند و برایش ارزش قائل هستند برنامه ریزی می کنند و متعهدانه به برنامه ای که طرح کرده اند عمل می کنند بیشتر از دانش آموزانی که بدون برنامه در روزها و ماه های قبل از آزمون سراسری درس می خوانند هستند. طبق مطالعات مختلف منتشر شده، میزان یادگیری دانش در افرادی که برنامه دارند 100٪ بیشتر از کسانی است که برنامه ای برای مطالعه دروس کنکوری خود ندارند و بصورت تصادفی و یا برنامه خود را در ذهنشان ریخته اند.

 

تاثیر برنامه ریزی در موفقیت

یکی از اساسی ترین فواید برنامه ریزی در تاثیری است که بر روی موفقیت شما می گذار. اگر شما بعنوان دانش آموز کنکوری در این صفحه از اینترنت هستید. یعنی موفقیتی که می خواهید شما را به اینجا آورده است. پس دست خالی نباید بروید بلکه می بایست به یک مخزن پر محتوا با اطلاعات مفید از اینجا بروید.

وقتی برنامه ریزی را در راس برنامه مطالعاتی خود قرار دادید؛ این عمل شما را به فکر کردن در تمامی جنبه های آمادگی کنکوری می برد. و هم اینکه از اشتباهاتی که در مطالعه کردن بوجود می آید شما را آگاه می کند. در نهایت با شناسایی اولویت هایی مهم بصورت پیش نیاز یا هم نیاز موفقیت را برایتان رقم میزند. و هدفمندی را ایجاد می کند. از فواید برنامه ریزی که در کسب قبولی در آزمون سراسری برای شما خواهد داشت قرار گرفتن در مسیر صحیح و درستی می باشد که دارای یک تقویم اصولی است می باشد.

 

نتیجه 

فواید برنامه ریزی که موجب می شود عملکرد تحصیلی شما تقویت شود.  برنامه ریزی در مواجهه با نتایج ضعیف تحصیلی ، مشکلاتی از قبیل اختلالات یادگیری و مسایل تحصیلی باعث می شود که شکافهای جدی بطور کامل پوشش داده شود. دانش آموزان موظف هستند که در دوره آمادگی برای کنکور ، دروس خود را با توان خود مطالعه کنند. این امر باعث می شود کار سخت و دشوار با بهره گیری از یک برنامه استاندارد به ثمر بشیند. آنچه که یک برنامه اصولی برای شما خواهد داشت وضعیت فعلی و همچنین نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدها را می توانید به وسیله ی آن ارزیابی کنید.

 

 

ارتباط با ما 

برای کسب مشاوره رایگان از دپارتمان رتبه برتر موسسه حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

سفارش بسته های کنکوری حرف آخر

سفارش بسته های مقطع راهنمایی حرف آخر

پشتیبانی آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *