مشاوره تحصیلی و کنکوری – مشاوره کنکوری دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

با همکاری تیم رتبه برتر حرف آخر مشاوره تحصیلی و کنکوری حرف آخر ایجاد شده است تا با مطرح کردن مسائل مهم کنکوری و درسی و پاسخگویی به مشکلات دانش آموزان و داوطلبان کنکوری به بخشی از دغدغه های کنکوری های پاسخ بدهیم. این این مقاله سعی بر این است که به یکی از مهمترین موانع پیشرفت دانش آموزان تحت عنوان ترس و عدم تردید در مطالعه صحبت کنیم. امیدواریم بتوانیم در این مورد به شما داوطلبان عزیز کمک کرده باشیم.

 

مشاوره تحصیلی و کنکوری

بخشی از عدم موفقیت داوطلبان کنکوری به عدم خود باوری و ترس برمیگردد. این مهم در همه کارهای انسان تاثیر منفی و مخربی دارد. از آنجا کنکور دارای تاریخ انقضاست و روزی مهلت و فرصت آن به پایان خواهد رسید بنابراین عدم خود باروی و ترس همه فرصت ها و زمان طلایی مطالعه را میسوزاند. از طرف دیگر موقعیت اجتماعی و کاری دانش آموزان و داوطلبان کنکور به آزمون سراسری بستگی دارد. بنابراین جای خطا و آزمون در این مورد جایز نیست و همچین ریسکی بازی با آینده و سوزاندن فرصت طلایی شماست. مشاوره تحصیلی و کنکوری حرف آخر در کنار شماست تا موانع و مشکلات تحصیلی و کنکوری شما را مرتفع کنیم و شما دوستان کنکوری با خیال راحت و بدون دغدغه راه موفقیت خود را ادامه بدهید.

 

مشاوره تحصیلی و کنکوری – علل عدم خود باوری و ترس در داوطلبان کنکوری

سبک و شیوه کنکور و همچنین شیوه رقابت نسبت به دهه های قبل بسیار تغییر کرده است. رقابت در کنکور بسیار پر چالش شده است. متاسفانه عدم اشتغال در خیلی از رشته های دانشگاه های باعث شده است که تمام توجه داوطلبان و خانواده ها به رشته ها برتر و گروه اول معطوف شود. به همین دلیل رقابت بسیار شدید و تنگاتنگ بین داوطلبان وجود دارد. انتظار خانواده از دانش آموز برای قبولی در رشته برتر و عدم زمینه لازم برای کسب رتبه برتر در دانش آموز باعث ایجاد تنش درونی و استرس زا میشود. علیرغم اینکه داوطلب کنکوری در ظاهر دارد سعی میکند که نشان بدهد تلاش میکند برای رتبه برتر شدن اما در واقعیت فقط یک نمایش سوری و بدون ایمان به خودش است. و این امر باعث میشود که داوطلب سخت ترین روزها زندگی خودش را تجربه کند و به شدت از حیث خود باوری سقوط کند.

 

مشاوره تحصیلی و کنکوری

 

متاسفانه علیرغم تلاش دانش آموز نتیجه مناسب به دست نمی آید. در قدم اول خانواده و محیط بیرون به دانش آموز عدم به نفس و خود باوری بدهند و با تشویق، انتظار معقول و کمک های روحی و عاطفی زمینه اعتماد به نفس  و خود باوری را در وجود داوطلب فراهم کنند. گاها گفتن یک جمله از طرف خانواده تاثیر شگرفی در پیشرفت و ترقی داوطلب دارد و به کلی زمینه فکری او را دگرگون میکند. بنابراین خانواده باید با حمایت روحی و عاطفی زمینه پیشرفت درسی دانش آموز را فراهم کند.

 

سر درگمی و عدم داشتن هدف

یک دسته از داوطلبان کنکور علیرغم فراهم بودن زمینه لازم برای کنکور سراسری و اطلاعات کافی در این زمینه، متاسفانه فاقد هدف و چشم انداز برای موفقیت خودشان هستند. این دسته از داوطلبان  علیرغم شروع برای کنکور اما سر در گم و فاقد انگیزه برای موفقیت هستند. این عامل باعث میشود که داوطلب عدم به نفس و باور به موفقیت خود را از دست بدهد و صرفا فقط و فقط از سر رفع تکلیف پیش برود. داشتن هدف اولین و مهمترین قدم برای موفقیت در کنکور است. سوا از اینکه علاقه مند به چه رشته ای هستید باید هدف خود را به صورت روشن مشخص کنید. داشتن هدف روشن و واضح باعث ایجاد انگیزه، تلاش و پشتکار میشود و این عوامل باعث ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری داوطلب کنکوری میشود.

 

مشاوره تحصیلی و کنکوری

وقت کشی و انتظار معقول

همانگونه که پیش تر اشاره کردیم کنکور تاریخ اتمام دارد. داوطلب کنکوری باید قبل از سوختن فرصت مناسب شروع به تلاش و مطالعه کند. یک دسته داوطلبان متاسفانه به دلایل مختلف کنکور را بسیار دیر شروع میکنند و به دلیل عدم وقت کافی و انتظار و خواسته زیاد از سوی خانواده و خودشان، دچار استرس، اضطراب و عدم خود باوری میشوند. در این دسته از داوطلبان کنکوری گاها ترس از شکست و عدم موفقیت به اندازه ای بزرگ میشود که داوطلب را مجبور به انصراف از رقابت میکند. داوطلب کنکوری با ترس و از سر جبر پیش می رود و در برزخ کنکور گیر می افتد. که از حیث روحی و روانی بدترین حالت موجود برای کنکوری هاست. بنابراین در زمان زمناسب و سریع شروع کنید و فرصت ها را نسوزانید.

 

عدم دسترسی به امکانات آموزشی و منابع مناسب

متاسفانه در برخی مناطق به دلیل عدم امکانات آموزشی مناسب خیلی از دانش آموزان با مشکلات درسی فراوانی مواجه هستند. به نحوی که داوطلب توان مطالعه و خواندن دروس تخصصی را ندارد و مجبور به حفظ آنها در کنکور است. چالش بین موفقیت و عدم توانایی لازم برای مطالعه باعث ایجاد نا امید و عدم اعتماد به نفس در دانش آموزان میشود. چون داوطلب کنکوری به دلیل مشکلات درسی قادر به مطالعه و تسلط روی منابع نیست و از سوی دیگر حذف دروس برای کنکور مساوی با عدم نتیجه مناسب است. خوشبختانه امروزه در کشور انتشارات زیادی در زمینه کنکور ایجاد شده است که میتواند کمبود خدمات آموزشی را به راحتی جبران کند.

 

مشاوره تحصیلی و کنکوری دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتواند برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره تحصیلی و کنکوری از دپارتمان رتبه برتر حرف آخر با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره تحصیلی و کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات حرف آخر
  • جزوات رتبه برتر های حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر

مشاوره تحصیلی و کنکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *