مشکلات کنکوری ها – مشکلات مطالعاتی داوطلبان کنکور

مشکل اساسی کنکوری ها

داوطلبان آزمون سراسری با مشکلات زیادی مواجه هستند اما مشکل اساسی کنکوری ها عدم وجود برنامه ریزی است. وقتی که با کنکوری ها هم صحبت میشویم اولین مشکل و سوالی که مطرح میکنند در ارتباط با برنامه ریزی است. سوالات از این قبیل برنامه ریزی ندارم.. چطوری باید برنامه ریزی کنم.. نمیدونم چجوری برنامه ریزی کنم.. برنامه ریزی میکنم اما نمیتونم طبق اون جلو برم و بخونم… و سوالات زیادی از این قبیل دغدغه خیلی از کنکوری است. در این مقاله قصد داریم به تشریح بیشتر این موضوع بپردازیم.

 

تماس با واحد رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 0910584851

 

 

 

مشکلات کنکوری ها

برنامه ریزی رکن اساسی و اولیه هر فعالیت انسانی محسوب میشود. کارهای بشری در صورت عدم وجود برنامه ریزی با شکست و نتیجه مطلوب مواجه است. آزمون سراسری سرنوشت سازترین آزمون و اتفاق زندگی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری محسوب میشود. از یک سو رقابت برای کسب رتبه و رشته های سطح بالا و آینده ساز به شدت زیاد است و از سوی دیگر فرآیند مطالعه و کسب آمادگی برای این رقابت طولانی و توام با استرس و اضطراب است. مهمترین آیتم تاثیر گذار بر آزمون سراسری و کسب رتبه برتر مقوله آموزش و یادگیری است. همه داوطلبان در سراسر کشور به آموزش عالی و مناسب دسترسی ندارند. مشکلات آموزشی باعث میشود که داوطلب برای تسلط روی مشکلات درسی اقدام به برنامه ریزی کند.

 

برنامه ریزی برای کنکور

برنامه ریزی راهنما راه و روشن کننده مسیر داوطلبان به سوی موفقیت است. عدم وجود این مهم باعث سر درگمی و اتلاف انرژی و انگیزه داوطلب میشود. نکته بسیار مهم در برنامه ریزی، انتخاب منبع مناسب کنکوری است. منابع مناسب کنکوری بستر ساز و نیاز اولیه برنامه ریزی برای رفع مشکلات درسی و آموزشی است. این دو یعنی منابع و برنامه ریزی مکمل هم دیگر و علت و معلول هم محسوب میشوند. بنابراین برای قدم نخست برای هر درس و مبحثی که مشکل دارید منبع مناسب کنکوری را انتخاب کنید.

 

تماس با واحد رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 0910584851

 

دسته بندی ضعف ها

مشکل اساسی کنکوری ها ترس از مواجه شدن با ضعف و کاستی هاست. داوطلبان کنکوری مدام ضعف آموزشی را به تاخیر میندازند تا زمان طلایی کنکور کاهش و زمان برای جبران تمام میشود. این امر باعث کاهش انگیزه و امید آنها میشود. برای تمامی دروس چارت تهیه کنید و کلیه ضعف های آموزشی را استخراج و مشخصه کنید. سپس مطالب در سه دسته ضعیف، متوسط و قوی دسته بندی کنید. برای کسب رتبه برتر مقدمتا به سراغ ضعف های آموزشی بروید و برای رفع آن زمان و پشتکار ویژه قرار دهید. این امر سکوی پرتاب شما برای رتبه برتر خواهد شد.

 

اختصاص زمان کافی

در گام دوم برای حرکت به سمت ضعف هاف زمان کافی اختصاص بدهید. مشکل اساسی کنکوری های در این زمینه انتظار بیش از حد در زمان کوتاه است. برای رفع کاستی ها باید زمان کافی اختصاص بدهید. شاید نیاز باشد یک مبحث درچندین بار مطالعه و تمرین کنید تا به حد ایده آل برسید.

 

پشتکار – مشکل اساسی کنکوری ها

لازمه اجرای شدن برنامه ریزی داشتن پشتکار است. نوشتن برنامه و عدم اجرای آن، گره ای از مشکلات شما باز نخواهد کرد. تلاش و پشتکار برای اجرای برنامه ریزی باعث حرکت شما به سمت موفقیت میشود. برای این امر خود را ملزم به اجرای برنامه ریزیتان کنید. ضمنا تلاش و پشتکار شما باید پایدار، مداوم و مستمر باشد.

 

تماس با واحد رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 0910584851

 

تقسیم بندی زمان برای هر مبحث

بسیاری از داوطلبان عجولانه عمل میکنند و میخواهند کلیه دروس هماه با تست و مرور را در برنامه روزانه اجرا کنند. این امر قابل انجام نیست و به منزله سنگ بزرگ تلقی میشود. مرحله اول را به آموزش اختصاص بدهید، بعد از مطالعه 70 درصد دروس اقدام به شرکت در آزمون ها و مرور کنید. قبل از این امر فقط به تست های کم اکتفا کنید. تا زمانی که 70 درصد مباحث را رفع اشکال و مطالعه نکرده اید در آزمون های آزمایشی شرکت نکنید.

 

ارتباط با ما

برای برنامه ریزی مدون و روزانه میتوانید با مشاورین ارشد ما در این زمنیه با شماره های 09106620394 و 09100584851 در تماس باشید. مشاورین ارشد ما با معرفی منابع، برنامه ریزی و مشاوره شما را در راه کنکوری یاری خواهند داد.

مشاوره کنکوری

معرفی منابع

برنامه ریزی

ارتباط با مشاورین ارشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *