پیشنهادات کلی برای مطالعه درس دین و زندگی

امروز می خواهیم درباره پیشنهادات کلی برای مطالعه درس دین و زندگی کنیم. به همان اندازه که ضریب بالای درس دین و زندگی (ضریب 3) و سریع و مشخص بودن سوال های آن و مفاهیم درس می تواند موجب کسب نمره و درصد خود در این درس شود، می تواند برای دو گروه از داوطلبان که در زیر بیان می کنیم حتی داوطلبان جدی و درس خوان مانع از کسب نمره و درصد خوب در کنکور شود. پس درس دین و زندگی یکی از دروس عمومی است در تراز داوطلبان تاثیر زیادی دارد و برای موفقیت در کنکور و کسب رتبه خوب نباید از این درس دین و زندگی غافل شد.

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس دین و زندگی

گروه اول:

کسانی که به دلیل گرفتن نمره 20 در سال سوم دبیرستان ( که امتحان نهایی است ) و با کسب نمره 20 در پیش دانشگاهی از این درس ، احساس کاذب تسلط بر مطالب به آن ها دست داده باید بدانند که اینطور نیست و متن کتاب از زیر نویس ها ، پرانتز ها ، ترجمه آیات و مفاهیم استنباطی هم در کنکور سوال طرح می شود حال آنکه در امتحانات تشریحی مدرسه این گونه نیست.

گروه دوم:

کسانی که به مباحث و مطالب کتاب درسی به طور انتقادی و نفی و اثباتی نگاه می کنند حال آنکه این مطالب را باید به دید مطالبی که فراگیری آن ها برای ورود به دانشگاه  صد در صد لازم است نگاه علی رغم اینکه این ها مطالبی جزئی از دین ماست و ما باید آنها را بدانیم. با تحلیل سوال های دین و زندگی در کنکور، به راحتی مشخص می شود که همواره بیش از 60 درصد سوال ها از کتاب های پایه ( دوم و سوم) طرح می شود.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس دین و زندگی

تمرکز روی دروس پایه

 مطالعه دروس پایه اگر نگوییم بیشتر، باید بگوییم به اندازه پیش دانشگاهی اهمیت دارد. سعی کنید هنگام مطالعه ، کتاب محوری عمل کنید یعنی درس به درس ، صفحه به صفحه و خط به خط هر کتاب را دقیق مطالعه کرده و کلمات مهم و کلیدی را علامت گذاشته و به خاطر بسپارید ( ترجمه آیات ،گوینده احادیث ،اسامی شاگردان و امامان ، نام نویسنده کتاب ها . …).

نیاز به دقت بیشتر و توجه بیشتر

درس دین و زندگی هم یک درس حفظی است هم یک درس مفهومی برای خواندن این درس بهتر است اول به طور روزنامه وار شروع کنید مثلا یک پارگراف یا یک صفحه را بخوانید در دور بعد نکات مهم آن را با دقت بخوانید و جمله های کتاب را حفظ کنید در مرحله بعد به قسمت مفهومی درس دین و زندگی بپردازید مفهوم آیات را با درس تطبیق دهید و به غیر از دانستن ترجمه همه آیات درس مفهوم همه آن ها و ارتباط هر آیه با مطالب درس را کاملا مسلط باشید به طوری که وقتی در تست ها و آزمون ها یک قسمت از آن آیه را در سوال دیدید هم ترجمه آن، هم مفهوم آن را سریع به خاطر بیاورید که این ویژگی در کسب تراز بالا در درس دین و زندگی بسیار اهمیت دارد.

تست به اندازه کافی کار کنید

برای درس دین و زندگی هم مانند سایر دروس باید از کتاب تست مناسبی استفاده کنید هر چه بیشتر تست بزنید تسلط شما بیشتر می شود روی این درس هم قسمت های حفظی هم مفهومی در درس دین و زندگی بهتر است 2 روز بعد از یادگیری به تست زنی بپردازید که میزان جواب های درست شما نشانه میزان یادگیری شما باشد و احساس کاذبی از میزان یاذگیری خود نداشته باشید  ولی مثلا در یادگیری دروس 13 ،14 ، 15، 16 از کتاب دین و زندگی 2 که تقریبا مباحث احکام هستند بعد از مطالعه تست های آموزشی را بزنید.

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس دین و زندگی

مشاوره و ارتباط با موسسه کنکوری حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند بری دریافت مشاوره رایگان تحصیلی و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره تحصیلی
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر
  • تهیه پکیج های 6040 حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس دین و زندگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *