چگونه زیست را 100 بزنیم؟ کسب درصد 100 زیست شناسی

چگونه زیست را در کنکور 100 بزنیم

چگونه زیست را 100 بزنیم خواسته خیلی از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی است. برای کسب رتبه برتر و قبولی در رشته های زیر گروه اول و دوم تجربی، کسب درصد بالا در زیست شناسی بسیار ضروری است. اما درصد بسیار کمی از داوطلبان میتواند درصد بالای 50 در درس زیست آزمون سراسری کسب کنند. یکی از دلایل مهمی که مانع کسب درصد بالا در زیست شناسی میشود طراحی سوالات به صورت مفهومی و ترکیبی است. تسلط روی مباحث و درک مفهومی آن به سادگی انجام نمیگیرد اما چاره کار چیست؟

 

چگونه زیست را 100 بزنیم

تعدد و گستردگی مباحث، طراحی سوالات به صورت ترکیبی و عدم دسترسی داوطلبان به منابع مناسب باعث شده که کسب درصد بالا در زیست شناسی سخت شود. مطالعه زیست دارای چارچوب خاصی است که باید آن را انجام دهید. اول و مناسب ترین منبع برای مطالعه و یادگیری مباحث، کتاب درسی یا کتاب مادر زیست است.  اما  مشکلی که وجود دارد این است که کتاب درسی زیست، فاقد تدریس مفهومی و ترکیبی است و این در حالیست که سوالات زیست به شدت مفهومی و ترکیبی طرح میشود. برای درک بهتر مطالب باید سه مرحله زیر را با دقت انجام دهید.

  • عمیق خوانی
  • مفهومی خوانی
  • ترکیبی خوانی

عمیق خوانی باید از کتاب درسی شروع شد. با دقت کلیه مباحث کتاب را مطالعه کنید و نکات مهم با حوصله استتخراج و مشخص شود. خط به خط کتاب درسی با جزئیات کامل مطالعه شود. یاداشت برداری یا خلاصه نویسی ها در این مورد باید بسیار کوتاه باشد.

 

مفهومی خوانی

متاسفانه به دلیل ضعف ساختاری در نظام آموزشی کشور، امکان یادگیری مفهومی مباحث برای دانش آموزان در مدرسه و کلاس مقدور نیست و از این رو دانش آموزان به شیوه سنتی و حفظ کردن مطالب روی آورده اند. این سبک منسوخ شده ضربات بزرگ روحی و روانی توام با استرس و اضطراب را به دانش آموزان تحمیل کرده است. درک مفهومی متن کتاب باعث یادگیری سریع و عدم فراموشی زود هنگام میشود. داوطلبان باید درک مفهومی مباحث از منابع دست اول استفاده کنند تا بتوانند در کنار مرحله عمیق خوانی در بازه زمانی کم به تسلط کافی برسند.

 

ترکیبی خوانی

بخشی از سوالات زیست شناسی به صورت ترکیبی طرح میشود و شاید سخت ترین بخش سوالات زیست همین بخش باشد. متاسفانه در خیلی از منابع کنکوری این مهم رعایت نشده است.

 

زیست کنکوری حرف آخر

به دلیل استفاده از روش های نوین آموزشی از قبیل پویانمایی و انیمیشن های مفهومی زیست کنکوری حرف آخر بهترین منبع زیست کنکوری میباشد. توجه به آموزش مفهومی و تدریس ترکیبی منابع از ویژگی های بارز زیست حرف آخر است. روش پویانمایی یا تصویری کمک کرده تا اساتید زیست حرف آخر بتوانند جزئیات کل زیست شناسی را  با توضیحات کافی ارائه کنند.  مهمترین ویژگی های زیست حرف آخر..

داشتن نقشه راه بر مبنای الگو های مفهومی

رمزگردانی نکات مهم کنکوری

به حداقل رساندن زمان آموزش

فرصت بیشتر برای مرور و تست زنی

آموزش شهودی کل مباحث

جمعبندی نکات مهم و ارائه تست های احتمالی کنکور

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان  موسسه حرف آخر در ارتباط با درس زیست شناسی میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

 

2 نظر در “چگونه زیست را 100 بزنیم؟ کسب درصد 100 زیست شناسی

  1. farshid گفت:

    چطوری از روی کتاب درسی مفهومی مطالعه کنم؟؟

    1. فواد شهسواری گفت:

      سلام
      با توجه به حجم زیاد مطالب مهم و فرار زیست، چون امکان تشریح کامل مباحث مقدور نیست مطالعه مفهومی از روی کتاب ممکن نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *