گام های موثر برای موفقیت در کنکور

گام های موثر برای موفقیت در کنکور از قدم های کوچک اما مداوم شروع میشود. بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میخواهند کمتر از 6 ماه رتبه برتر کنکور شوند و کل زندگی خود را تغییر بدهند. اما آیا با 6 ماه و 1 سال میتوان رتبه برتر شد؟ همه ما میدانیم، خواندیم و شنیدیم که موفقیت آدم های بزرگ مدیون قدم های کوچک اما مداوم بوده است. این امر، باعث روشن شدن این واقعیت میشود که موفقیت یک خط مستقیم دارد و هر انسانی در هر زمینه ای که بخواهد موفق شود باید روی این خط قرار بگیرد که ما قصد داریم در این مقاله به ایستگاه های روی این خط بپردازیم و به طور خلاصه توضیحاتی راجب به آن بدهیم.

 

گام های موثر برای موفقیت در کنکور

موفقیت و کسب رتبه برتر شدن آروزی همه دانش آموزان، داوطلبان و خانواده هاست. چون گذر از این مرحله چالش برانگیز و پر از استرس تضمین کننده موفقیت کاری و موقعیت اجتماعی عالی در آینده است. تعداد شرکت کننده زیاد در آزمون سراسری و رقابت بر سر تصاحب صندلی رشته های برتر مانند پزشکی وپیرا پزشکی، چندین سال است که به هیجان و استرس دانش آموزان و داوطلبان کنکوری منجرشده است. خیلی از داوطلبان برای کسب این صندلیها به قولی خودشان را به آب و آتش میزنند، غافل از اینکه کسب رتبه برتر شدن بسیار ساده و آسان است به شرطی که اصول دستیبابی به را بدانیم.

 

گام های موثر برای موفقیت در کنکور

گام های موثر برای موفقیت در کنکور

قدم اول

گام های موثر برای موفقیت در کنکور ، از مجموعه ای از قدم های کوچک تشکیل شده است. قدم اول تلاش و پشتکار منظم است. برای رتبه برتر شدن باید تلاش و کوششتان مداوم و پیوسته باشد. وقفه در تلاش شما باعث ایجاد سردرگمی و استرس میشود. حرکت آهسته ولی پیوسته همیشه به سکوی موفقیت میرسد.

 

قدم دوم

بیشتر دانش آموزان از مواجه شدن با ترس ها و ضعف هایشان به شدت میترسند و مدام رو دررو شدن با آن را  به بهانه های واهی به آینده واگذار میکنند. برای کسب اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه باید از ضعف و شکست هایتان شروع کنید و در قدم دوم به سر وقت کابوس ها و ترس هایتان بروید. سنگهای بزرگ را اول از پیش پایتان بردارید.

 

قدم سوم

انتخاب مسیر درست بدون توجه به عملکرد سایرین باعث میشود درک بهتری از مشکلات خودتان داشته باشید. ثبت نام در آزمون های آزمایشی بدون آمادگی لازم، عامل اصلی عدم موفقیت بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکوریست. هیجان کنکوری باعث میشود که داوطلب از خودش انتظار پیشرفت زیادی داشته باشد، اما وقتی که نتیجه غیر از این حاصل میشود، درآن نا امید میشود و به کلی هیجان و انگیزه کنکوری جای خودش را به ترس، استرس و نا امیدی میدهد. سعی کنید به آمادگی 70 الی 80 درصد در همه دروس که رسیدید، مرحله تست های کلان و محک زدن خود را شروع کنید.

 

قدم سوم

موکول کردن همه امورات کنکوری به سال آخر، عامل دیگری برای شکست دانش آموزان و کنکوری ها محسوب میشود. اگر دانش آموز سال دهمی یا یازدهمی هستید از همین الان دست به کار شوید و کنکور خود را شروع کنید. سال آخر فرصت مناسبی برای رتبه برتر شدن نیست، کلاسهای ضروری مدرسه و امتحانات نهایی حتی مجال مرور کردن ساده ترین مباحث را به شما نمیدهد.

 

قدم چهارم

انتخاب منبع مناسب برای آموزش و یادگیری، تاثیر زیادی در رفع ضعف و کاستی ها دارد و باعث میشود در یک بازه زمانی کم بتوانید سطح آمادگی خود را افزایش دهید. از سوی دیگر در مدیریت زمان نیز بسیار موثر است و از تکرار مکررات و مرور های وقت گیر جلوگیری میکند. مثلا میتوانید با انتخاب منبع مناسب برای زیست از اتلاف وقت و هزینه های متعدد جلوگیری کنید.

 

ارتباط با ما

چهار قدم اصلی که ذکر شد گام های موثر برای موفقیت در کنکور را تشکیل میدهند. جهت دریافت راهنمایی بیشتر به صورت تلفنی میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 با مشاورین دپارتمان رتبه برتر حرف آخر تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • ثبت نام طرح نخبگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *