مقالات

استاد سلوکی دبیر شیمی حرف آخر

استاد سلوکی دبیر شیمی حرف آخر

استاد سلوکی دبیر شیمی حرف آخر با روش های نوین و مفهومی شیمی حرف آخر را تدریس کرده که به دلیل ابتکار در تدریس جزء قوی ترین منابع یادگیری شیمی محسوب میشود. طبق آخرین تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری، ضریب و تاثیر گذاری درس شیمی اهمیت دو چندان پیدا کرده است. اما طبق آمار و شواهد منتشر شده سازمان سنجش، میانگین درصد شیمی در دو گروه تجربی و ریاضی بسیار پایین است و این مساله قویا عدم دسترسی دانش آموزان به منبع مناسب را ثابت میکند.

سال کنکوری میانگین کسب درصد شیمی
1396 7/8
1397 8/8
1398 3/3
1399 6/5
1400 5/7

 

 

طبق این آمار ها، میانگین درصد شیمی در دو گروه تجربی و ریاضی کمتر از 8 است. کسب درصد بالا در شیمی زمینه کسب رتبه برتر را به خوبی فراهم میکند به ویژه اینکه بیشتر دانش آموزان و داوطلبان کنکور در بخش مسائل شیمی چالش یادگیری و آموزشی دارند. استاد سلوکی دبیر شیمی حرف آخر، در 4 مجموعه شیمی جامع حرف آخر برای کنکور را تدریس کرده است که در پایان مقاله به تشریح بیشتر این پکیج ها خواهیم پرداخت.

اما قبل از پرداختن به معرفی شیمی حرف آخر، میخواهیم بدانیم که استاد سلوکی کیست؟ چرا شیمی استاد سلوکی تا این اندازه باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تجربی و ریاضی در درس شیمی شده است؟

استاد سلوکی دبیر شیمی حرف آخر


علی سلوکی دبیر جوان شیمی کشور، دارای مدرک کارشناسی هندسی مواد گرایش متالورژی و کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش شناسایی است. در مدت حضور خود در زمینه تدریس شیمی توانسته با موسسات زیادی همکاری و تالیفات و تدریس مختلفی در این زمینه داشته باشد. تدریس ایشان در همه موسسات کنکوری همواره مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است. سبک تدریس متفاوت و ساده در شیمی باعث شده تا شکاف بین دانش آموزان و درس شیمی به شدت کاهش پیدا کند.


تدریس های استاد علی سلوکی دبیر شیمی
مدرس شیمی کنکور در برنامه های شبکه آموزش
مدرس شیمی موسسه رهپویان دانش
مدرس مدارس تیزهوشان تهران
مدرس همایش های امتحان نهایی شیمی
مدرس کلاس های مجازی شیمی کنکور در قلم چی
مولف کتاب های تاب شیمی، دبیران پر مخاطب، نانو فناوری و فرآوری نانو مواد
مولف مقالات معتبر علمی در ژورنالهای داخلی و خارجی
سابقه همکاری با شرکت جهاد تحقیقات، آب و انرژی
همکاری با شرکت فنی پرسی ایران
طراح آزمون های احتمالی کنکور

شیوه تدریس علی سلوکی در شیمی

دو آیتم مهم باعث افزایش کیفیت تدریس استاد سلوکی شده است. آیتم نخست تسلط بر مباحث شیمی و آموزش میباشد. این موضوع باعث شده در کنار شیوه بیان ساده و جذاب، مطالب را به آسانی به دانش آموزان انتقال دهد. از سوی دیگر، باعث کاهش زمان آموزش شده تا دانش آموزان بتوانند با اختصاص حداقل زمان بیشتر بازدهی را داشته باشند.


آیتم دوم در تدریس شیمی حرف استاد سلوکی، استفاده از روش های نوین آموزشی منطبق بر متدهای استاندارد جهانی است. نقطه قوت این سبک از تدریس، ارائه آموزش مفهومی و بصری و درگیرکردن حافظه تصویری دانش آموز در طول تدریس میباشد.
در روش های معمول آموزش شیمی، دانش آموزان هیچ گونه تصور خارجی از مباحث درس ندارند و صرفا فقط حفظ کننده مطالب درسی هستند. اما در شیمی سلوکی از جدیدترین روش های آموزشی استفاده شده تا درک بصری و مفهومی از مطالب ارائه شده حاصل شود.
در بخش مسائل شیمی از راهکارهای سریع محاسباتی استفاده تا نیازی به حفظ کردن فرمولهای متعدد نباشد. در شیمی استاد سلوکی، بخش مهم کتاب برای دانش آموزان ارائه شده است.
بخش نخست، آموزش در کامل و مفهومی درسنامه است. تمامی مباحث از پایه برای دانش آموزان تحلیل و توضیح داده میشود تا بتوانند در آزمون های تشریحی موثر در معدل تاثیر گذار باشد و دانش آموزان موفق به کسب نمره بالا شوند.
در مرحله دوم استاد سلوکی راهکارهای تست زنی و کنکور را آموزش میدهد. این راهکارهای ساده محاسباتی، کمک میکند داوطلبان بتوانند کمتر از 20 ثانیه پاسخ هر تست را پیدا کنند.
در بخش سوم استاد سلوکلی تست های سراسریو تالیفی هر بخش را به منظور تثبیت مطالب حل و تحلیل میکنند. بنابراین با فیلم های آموزشی استاد سلوکی دبیر شیمی حرف آخر میتوانید سه هدف آموزش، راهکارهای کنکوری و حل تست را دنبال کنید.

اهمیت شیمی در کنکور

شیمی برای هر دو گروه ریاضی و تجربی از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه اینکه در رشته تجربی دارای ضریب بالای است. به دو بخش مفاهیم و مسائل تقسیم میشود که میانگین های آزمون سراسری سالهای قبل نشان میدهد که داوطلبان متاسفانه قادر به کسب درصد بالا نیستند.

به هیمن دلیل است که حرف آخر بهترین مدرس شیمی کشور و جدید ترین روش های آموزشی را انتخاب کرده تا داوطلبان به سادگی بتوانند با اختصاص حداق زمان درصد بالای در کنکور کسب کنند.

روش مطالعه شیمی

شیمی از دو بخش مسائل و مفاهیم تشکیل شده و به همین دلیل ماهیت، حفطیاتی، مفهومی و محاسباتی دارد. بیشترین مشکل دانش آموزان با بخش مسائل شیمی است. هر چند که مطالعه مفاهیم به دلیل استفاده از روش های اشتباه و منسوخ شده آموزش، کمکی به حال آنها نمی کند.

اشتباه بزرگ دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در مطالعه شیمی، عدم توجه به مطالعه ترکیبی مفاهیم و مسائل است. در قدم نخست باید به سراغ آموزش مفهومی رفت. چون اتکا کردن به روش های حفظیاتی اتلاف زمان محسوب میشود.

برای یادگیری شیمی باید منبع مناسب تهیه کرد. بعد از یادگیری باید به سراغ تست های آزمایشی و تمرینی رفت. یعنی نباید از خود انتظار زیاد داشت و همه تست ها را سریع و بدون غلط زد.

تست آزمایشی و تمرینی برای تثبیت مطالب و افزایش سطح آمادگی است. که بیشتر دانش آموزان در این مورد اشتباه عمل می کنند و فورا بدون فوت وقت به سراغ آزمون های آزمایشی میروند که بسیار اشتباه است. چون نمیتوانند عملکرد مناسبی برای خود رقم بزنند. به دلیل عدم تمرین و تثبیت مطالب، فورا شکست میخورند و نا امید میشوند. منابع را عوض میکنند و از برنامه ریزی خود شاکی میشوند.

بنابراین باید در قدم بعدی پس از آموزش، تست های تمرینی زیادی را کار کنید و بعد به سراغ تست های خود آزمایی و زمان دار  بروید. فرآیند یادگیری و تسلط گام به گام است. باید هر قدمی را در موقعیت و جای مناسب قرار دهید.

پک بندی شیمی حرف آخر

استاد سلوکی شیمی حرف آخر را در 4 پکیج یا مجموعه فیلم آموزشی تدریس کرده که شامل مفاهیم شیمی دهم، مفاهیم شیمی یازدهم حرف آخر، مفاهیم شیمی دوازدهم و مسائل شیمی جامع است. کل مبحث مسائل شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم حرف آخر به صورت جامع تدریس شده چون این شکل از تدریس کمک میکند داوطلبان و دانش آموزان بتوانند به صورت پیوسته یادگیری و آموزش را دنبال کنند.

مهمترین بخش شیمی، مباحث مسائل است. استاد سلوکی با همراهی استاد منتظری این مباحث را به صورت مفهومی و فقط با 3 الگوی کاربردی تدریس کرده است. مسائل شیمی حرف اخر، سخت ترین بخش این درس سرنوشت ساز را پوشش میدهد. به جای اینکه منابع متعدد را مطالعه و نتیجه بسیار ضعیفی را کسب کنید متیوانید فقط با اختصاص 22 ساعت کل مسائل شیمی را مطالعه و تمامی تست های آن در آزمون سراسری را پاسخ دهید.

پاسخ به سوالات داوطلبان

شیمی استاد سلوکی چطوره؟

خیلی از داوطلبان و دانش آموزان جهت اطمینان از کیفیت تدریس سوالاتی مانند شیمی سلوکی خوبه؟ شیمی سلوکی چطوره؟ با شیمی سلوکی میتونم درصد بالای کسب کنم؟ و سوالاتی دیگر از این قبیل، همانگونه که اشاره کردیم دانش و روش های جدید در تدریس استاد سلوکی تجمیع شده که باعث قدرت بخشی به تدریس ایشان شده و دانش آموزان میتوانند به سادگی با اختصاص حداقل زمان بیشترین راندمان را از شیمی سلوکی حرف آخر دریافت کنند.

استاد سلوکلی دبیر شیمی حرف آخر کلاس خصوصی دارد؟

خیر، استاد سلوکی کلاس خصوصی ندارد اما برای دانش آموزان حرف آخری کلاس های رایگان رفع اشکال برنامه ریزی شده تا دانش آموزان بعد از استفاده از فیلم های آموزشی شیمی حرف آخر بتوانند به طور مستقیم با استاد سلوکی مشکلات آموزشی خود را مطرح کنند.

چه فصل هایی از شیمی را برای کنکور بخوانیم

آزمون سراسری غیر قابل پیش بینی است و نمی توان بر حسب بودجه بندی سالهای قبل مطالعه را پیش برد. توصیه ما این است که تمامی فصل های شیمی مطالعه شود

برای شیمی کنکور چه کتابی بخوانیم

در این پست به طور مختصر به این موضوع اشاره کردیم. متاسفانه تدریس در نظام رسمی آموزش مبتنی بر روش های سنتی است. خیلی از منابع آموزشی و کنکوری، با همین سبک تدریس و ارائه شده و صرفا فقط باعث اتلاف زمان دانش آموزان میشود. شیمی حرف آخر با جدید ترین روش های آموزشی تدریس شده که کمک میکند داوطلبان بتوانند به صورت مفهومی مباحث را یاد بگیرند.

مشاوره رایگان موسسه حرف آخر

برای سفارش شیمی حرف آخر و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *