مقالات

حل فعالیت های علوم نهم – بهترین منبع علوم نهم

حل فعالیت های علوم نهم

حل فعالیت های علوم نهم، دغدغه خیلی از دانش آموزان این پایه است. سوال اصلی این است که چرا سرچ عنوان حل فعالیت های علوم نهم افزایش چشم گیری داشته است؟ متاسفانه در سال تحصیلی که گذشت شیوه تدریس به صورت مجازی، شکاف بین دانش آموزان مقطع متوسطه اول با یادگیری و آموزش را بیشتر کرده است. درس علوم و ریاضی از مهمترین دروس مقطع متوسطه اول محسوب میشوند. پیش نیازی برای دروس سرنوشت ساز کنکور به حساب می آیند. ضعف آموزشی در این پایه باعث شده تا دانش آموزان سالهای تحصیلی متوسطه دوم را توام با استرس و اضطراب سپری کنند. نتیجه تحصیلی خیلی از داوطلبان به رغم تلاش شبانه روزی، به دلیل ضعف آموزشی شکست و عدم نتیجه مطلوب میباشد. در این مقاله قصد داریم به تشریح بیشتر مشکلات اموزشی متوسطه اول بپردازیم.

حل فعالیت های علوم نهم

فناوری اطلاعات و دنیای مجازی فرصت بسیار مناسبی برای یادگیری و آموزش فراهم ساخته است. دانش آموزان میتوانند از تجربه و تدریس دیگران استفاده کنند. اما مشکل اساسی در این زمینه عدم وجود آموزش مفهومی درتدریس است. هنوز در فضای رسمی آموزش، و اشتراک گذاری نکات یادگیری در فضای مجازی، سبک سنتی تدریس حکم فرماست. در چند دهه گذشته حداقل نو آوری در زمینه تدریس و یادگیری را تجربه کرده ایم. این عوامل باعث شده تا دانش آموزان فقط به دنبال رفع تکلیف باشند. گله مندی خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از همین موضوع نشات میگیرد. در کل سیکل آموزش، حفظ کردن مطالب بدون درک مفهومی آن باعث کاهش سواد درسی و آموزش دانش آموزان و مدرک گرایی فاقد تخصص دانشجویان شده است.

حل فعالیت های علوم نهم به صورت مفهومی

چنانچه دانش آموز متوسطه اول هستید یا دانش آموز دارید به مقطع متوسطه اول بیشتر بها بدهید. چون موفقیت در کنکور، کسب رتبه و قبولی در رشته برتر، به شدت به کسب یادگیری مقطع متوسطه اول گره خورده است. موسسه آموزشی حرف آخر با بهره گیری از روش های نوین آموزشی، سبک جدیدی در تدریس را رقم زده است. تاکید ویژه روی یادگیری مفهومی و شهودی بخشی از رسالت حرف آخر است. به همین منظور از قدرت عرصه دیجیتال و فناوری اطلاعات استفاده کرده است. کلیه مباحث علوم و سایر دروس با تکنیک پویانمایی آموزش داده شده است. با این تکنیک فضای آزمایشگاهی، علمی و عملی برای یادگیری ایجاده شده که حفظ کردن مطالب را کنار گذاشته است. پیشنهاد ما این است که بجای رفع تکلیف و کسب نمره فاقد اعتبار علمی، به صورت حرفه ایی مباحص درسی را یاد بگیرد و قدرتمندانه مسیر تحصیلی خود را ادامه دهید.

علوم نهم حرف آخر

علوم نهم متشکل از مباحث زیست شناسی ، فیزیک، شیمی و زمین شناسی، از دروس مهم و سرنوشت ساز این مقطع محسوب میشود. در اکثریت مدارس کشور توسط یک مدرس تدریس میشود و دانش آموزان برای یادگیری متکی به حفظ کردن مطالب هستند. علوم حرف آخر توسط پنج نفر از اساتید برتر کشور با روش پویانمایی به صورت کاملا مفهومی و شهودی تدریس میشود. با روش فوق آزمایشگاه مجازی برای درک بهتر و ساده مطالب فراهم شده است. دانش آموزان میتوانند به صورت کاملا شهودی مباحث مهم زیست شناسی، فیزیک و شیمی را دنبال کنند.

 

علوم نهم حرف آخر توسط استاد شاکری و شعبانی، دکتر شیروانی،مهندس کامیار و استاد منتظری تدریس شده است. تخصص و تسلط کامل اساتید همراه با روش های برتر تدریس باعث شده که علوم نهم حرف آخر به بهترین منبع آموزشی برای دانش آموزان تبدیل شود. 

 

امروزه در سراسر جهان، نظام آموزشی مبتنی بر درک مفهومی و شهودی مطالب است. به همین جهت استفاده از روش پویانمایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. یکی از مزایایی روش پویا نمایی تقویت حافظه بلند مدت و تصویری است. این حافظه مسئول نگهداری مطالب در بلند مدت است. تاثیرگذاری روی حافظه تصویری، راندمان یادگیری را تسریع و باعث عدم فراموشی مطالب میشود. همچنین ایجاد بست مفهومی بین مطالب باعث تجزیه و تحلیل بهتر مطالب توسط دانش آموز میشود. بنابراین بجای صرف زمان و انرژی خود برای رفع تکلیف و استفاده از منابع سطح پایین میتوانید از بهترین منبع برای یادگیری استفاده کنید.

ویژگی های علوم نهم حرف آخر

علوم نهم حرف آخر در سه لایه تدریس شده است. در قدم نخست کلیه درسنامه کتاب با روش ذکر شده تدریس و ارائه میشود. در گام دوم تست و پرسش های کتاب به صورت کاملا علمی تجزیه و تحلیل میشوند. برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با تست های خارج از کتاب، تست آزمون های تیز هوشان و سمپاد نیز ارائه و تحلیل میشوند. بنابراین با یک تیر میتوانید اهداف، یادگیری و آموزش، حل تمرین ها با روش های مفهومی و شیوه تست زنی را یاد بگیرید.

 

 زیست شناسی از دروس مهم و رتبه آور گروه آزمایشی تجربی محسوب میشود. در کنکور 50 تست به خود اختصاص میدهد. و دارای بالاترین ضریب میباشد. اما به توجه ارائه سوالات ترکیبی و مفهومی در این درس  کسب درصد بالا سخت و دشوار است . در مقاله راهنمایی جامع مطالعه زیست، به این موضوع پرداخته ایم . با اتکا به روش های ذکر شده و منابع معرفی شده میتوانید درصد بالای در زیست شناسی آزمون سراسری کسب کنید.

سایر منابع نهم حرف آخر

از مهمترین دروس پایه نهم که بسیار عالی و جذاب تدریس شده است، ریاضی نهم میباشد. استاد قاسمی مدرس ریاضی نهم نیز در سه لایه آموزشی ریاضی را به نحو احسن تدریس کرده است. آموزش قوی و زیبای موجود در ریاضی نهم حرف آخر، به شدت شکاف بین دانش آموزان و درس ریاضی را کاهش داده است. اهمیت ریاضی بر کسی پوشیده نیست. از دروس سرنوشت ساز کنکور نیز محسوب میشود. در تمامی گروه های آزمایشی آزمون سراسری، ریاضی تاثیر بزرگی در افزایش تراز و کسب رتبه دارد. بنابراین چنانچه هنوز منبع مناسبی برای رفع یادگیری ریاضی پیدا نکرده اید، ریاضی نهم حرف آخر را امتحان کنید.

ارتباط با موسسه حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری بای کسب مشاوره رایگان و سفارش پکیج های آموزشی تمام مقاطع حرف آخر میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرماید.

09120085450

09106620394

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *