مقالات

بهترین زمان برای شروع کنکور

شروع کنکور

بهترین زمان برای شروع کنکور شروع کنکور برای خیلی از داوطلبان زمان خاصی ندارد. با وجود اینکه سرنوشت کاری و شغلی گروه بزرگی از داوطلبان و دانش آموزان به آزمون سراسری گره خورده است اما بی تفاوتی نسبت به زمان شروع کنکور بزرگترین آسیب برای آنها محسوب میشود. استفاده از زمان بعنوان فاکتور مهم در کنکور جهت افزایش سطح آمادگی و تسلط، از آیتم های مهم موفقیت محسوب میشود. مقطع متوسطه اول شروع دروس مهمی مانند زیست، فیزیک، شیمی و ریاضی میباشد. این مباحث پیش زمینه ای برای مهمترین مباحث اختصاصی کنکور محسوب میشوند. متاسفانه عدم توجه به آموزش و یادگیری در این مقطع مشکلات آموزشی زیادی به دنبال خواهد داشت. بخشی از بی توجهی به اهمیت مقطع متوسطه اول، ناشی از عدم ارائه آموزشی مفهومی در مدارس، و بخش دوم آن بی توجهی خانواده ها به تحصیل دانش آموز میباشد.

شروع کنکور

نظام های آموزشی مدرن دنیا بر پایه آموزش مفهومی و شهودی استوار است. این امر نه تنها موضوع مهمی در یادگیری بهتر محسوب میشود؛ بلکه زمینه استعداد یابی دانش آموزان را نیز فراهم ساخته است. ضعف در یادگیری دروس محاسباتی مانند ریاضی، شیمی و فیزیک در مقطع متوسطه اول و دوم مسیر خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری را تغییر داده است. فرسایشی شدن دوران کنکور، استرس و اضطراب و عدم موفقیت بخشی از سیستم رایج سنتی آموزش در کشور است. انباشت مشکلات آموزشی در از مقطع متوسطه اول باعث درک بهتر مطالب در متویطه دوم و عدم موفقیت در کنکور میشود.

بهترین زمان برای شروع کنکور

برای دانش آموزان متوسطه اول، شروع سال اول بهترین زمان برای شروع کنکور است. درس علوم چهار مبحث زیست، شیمی، فیزیک و زمین شناسی را پوشش میدهد. تسلط کافی و خوب روی این مباحث میتواند شروع مناسبی برای دوره متوسطه اول محسوب شود. مطالب علوم به صورت پوسته پیش نیاز هم محسوب میشود. در صورت عدم یادگیری به موقع، انباشت مطالب مانع افزایش سطح تراز و راندمان در پیش از آزمون سراسری میشود. درس ریاضی مباحث و مهم همه مقاطع محسوب میشود. متاسفانه استفاده از روش های منسوخ شده در یادگیری این درس، باعث ایجاد شکاف بزرگی در بین دانش آموزان با ریاضی شده است. به طوری که دانش آموزان پایه نهم در صورت ضعف در این درس، مسیر تحصیلی خود را به سمت رشته های دیگر که درس ریاضی کمتر را دارند تغییر میدهند.

بنابراین برای کنکور خوبی داشته باشید و موفق به کسب رتبه شوید باید از مقطع متوسطه اول شروع کنید. دیدگاه و رویکرد دانش آموزان و خانواده ها راجب مطالعه و شروع کنکور اشتباه است. از دیدگاه خیلی از آنها، سال آخر متوسطه دوم برای کسب رتبه کافیست. یا اینکه عدم انجام فعالیت و تفریح و حبس در منزل در سال آخر میتواند نتیجه خوبی را رقم بزند. انباشتگی مشکلات یادگیری در طول زمان دوره تحصیلی به وجود آمده است. به همین جهت برای تسلط روی آن نیز زمان لازم است.

شروع در دوره متوسطه دوم

دانش آموزان دبیرستانی که یادگیری را در دوره متوسطه اول جدی نگرفته اند، بهترین زمان برای کسب آمادگی و تسلط روی مباحث، سال دهم و نهایتا 6 ماه اولیه سال یازدهم میباشد. سپری شدن این زمان و عدم استفاده از آن، زمان کافی برای تسلط باقی نمیگذارد. سال دهم بهترین زمان برای شروع کنکور است. تجربه رتبه برترهای آزمون سراسری به خوبی نشان میدهد که رفتن به پیشواز آزمون سراسری از همان ابتدا میتواند به آسانی نتیجه خوبی را به دست بدهد. این این مقطع به دلیل کوتاه شدن دوره تحصیل زمان مطالعه مستمر و پایدار میتواند بسیار مثمر ثمر باشد.
پیش نیاز بودن مباحث و پیوستگی دروس در این مقطع بسیار بیشتر و قوی تر است. ضعف در سال دهم، دارای گستردگی بیشتر در سال یازدهم و دوازدهم میشود. نکاتی برای شروع خوب وجود دارد که توجه به آن میتواند مثمر ثمر باشد.

برای شروع خوب باید چکار کنیم؟

شروع خوب و قوی مستلزم فاکتورهای مهم مطالعاتی و فکری است. بدون پیش نیازهای که به آن اشاره خواهیم کرد نمیتوانید بازخورد مناسبی داشته باشید. موفقیت در امری نیازمند بستر مساعد و زمینه کافی است.

تعیین هدف

تعیین هدف از شرایط اساسی و اولیه موفقیت محسوب میشود. تلاش بدون هدف سرابی بیش نیست. باید تلاش و پشتکارتان را به هدف ویژه ای گره بزنید. فکر کردن به هدف تان باعث ایجاد انگیزه و امید میشود. انرژی مثبتی که از تعیین هدف دریافت میکند بسیار مهم و کمک کننده است. باید مسیر زندگیتان را مشخص کنید. از موقعیتی که هستید به کجا میخواهید برسید؟ انسان های هدفمند برای رسیدن به خواسته هایشان قدم های پایدار و مستمر بر میدارند. میدانند که به هدفشان خواهند رسید به همین دلیل دست از تلاش برنمیدارند.

پشتکار مستمر

آفت بزرگی که داوطلبان کنکوری با آن مواجه هستند عدم تلاش و پشتکار مستمر میباشد. کسب رتبه برتر از آن کسانی است که پشتکار مستمر دارند. وجود این آیتم در داوطلبان باعث مطالعه وتسلط روی مباحث میشود. بی شک شما با همه دروس ارتباط خوبی ندارید. یا اینکه روی کل مباحث یک درس تسلط ندارید. نبود پشتکار برای رفع موانع آموزشی باعث میشود شما هیچوقت نتوانید مشکلات درسی خود را رفع کنید. ترس از مواجه شدن با ضعف ها یکی از دلایل شکست داوطلبان در کنکور است. برای غلبه بر آن باید از کاستی ها و ضعف ها شروع کرد. پشتکار ضامن این مهم است. چنانچه پشتکار مستمر ندارید، منتظر معجزه نیز نباشید.

استفاده از منابع کنکوری مناسب

فقدان آموزش مفهومی در مدارس باعث انباشت مشکلات درسی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری شده است. حفظ کردن مطالب به شیوه سنتی در همه نظام های آموزشی جهان منسوخ شده است. فراموش کردن زود هنگام و عدم بست مطالب باعث کاهش کارایی آنها در یادگیری شده است. متاسفانه در فضای رسمی آموزش کشور، خلا آموزش مفهومی به خوبی احساس میشود. این موضوع روی استعداد یابی دانش آموزان نیز به شدت اثر گذاشته است. آموزش مفهومی پایه و بستر درک بهتر جهان پیرامون است. دانش آموزان موفق به اخذ دیپلم به دلیل عدم برخورداری از درک مفهومی مطالب، بعد از یکسال ماندن پشت کنکور، کاملا از مباحث درسی به دور و مطالب درسی را فراموش میکنند. برای رفع مشکلات درسی خود به منابع کنکوری قوی نیازمند هستید تا بتوانید در کنار سایر عوامل در کمترین زمان بیشترین راندمان را داشته باشید.

برنامه ریزی

بدون برنامه ریزی مطالعه و درس خواندن غیر ممکن است. برنامه ریزی باعث هدایت انرژی شما در طول زمان میشود. زمان آماده شدن برای آزمون سراسری محدود است. بدون برنامه ریزی، آزمون خطا نتیجه ای جز شکست ندارد. باید بر اساس منابع، نقاط ضعف، نقاط قوت و زمان اختصاص داده شده برای مطالعه برنامه ریزی کنید.

انتخاب مشاور کنکوری

انتخاب مشاور خوب برای دوران مطالعه و پیش از کنکور از الزمات است. مشاور کنکور در دو مقوله میتواند کمک کننده باشد. کنکور دارای فرآیند فرسایشی است.گاها داوطلب دچار نا امیدی و یاس میشود. مشاوره انگیزشی میتواند بسیار کمک کننده باشد. در قدم بعدی مشاور کنکوری با ارائه راهکارهای مطالعاتی، نحوه جمعبندی، نحو تست زدن، و ارائه برنامه ریزی رهگشای بسیاری از مشکلات داوطلبان است.

معرفی بهترین موسسه کنکوری

موسسه آموزشی و کنکوری حرف آخر با بهره گیری از روش های نوین آموزشی، بستر مناسبی برای یادگیری مفهومی و شهودی دروس راهنمایی و کنکوری ایجاد کرده است. کلیه مباحث درسی با روش های مفهومی و شهودی توسط بهترین اساتید کشور تدریس شده است. ریاضی نهم حرف اخر نمونه ای خوب برای دانش آموزان متوسطه اول محسوب میشود. استاد قاسمی با راهکارهای ساده محاسباتی زمینه درک بهتر ریاضی را فراهم ساخته است. علوم توسط 5 استاد با تجربه حرف آخر با تکنیک های به روز ارائه شده است.

علوم نهم نهم مقدمه ورود به مباحث کنکوری زیست، شیمی، فیزیک و زمین شناسی کنکور است. به همین جهت با روش های پویانمایی به صورت کاملا مفهومی تدریس شده است. علوم نهم حرف آخر یا علوم 5 استاد حرف آخر عنوان قوی ترین منبع متوسطه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

دروس کنکوری حرف آخر

حرف آخر مهمترین مشکل دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در ارتباط با دروس محاسباتی را به نحو احسن حل کرده است. متاسفانه روش های اشتباه درسی که به آن اشاره کردیم، باعث ایجاد شکاف بزرگی بین داوطلبان با دروس ریاضی، فیزیک و شیمی شده است. مدرسان حرف آخر با ارائه راهکارهای ساده محاسباتی زمینه درک بهتر مسایل درسی را فراهم ساخته اند. برای یادگیری این دروس نیاز به حفظ کردن فرمولهای متعدد نیست. با راهکارهای سریع محاسباتی میتوانید در کمترین زمان به تسلط کافی در یادگیری و تست زدن برسید.

راهکارهای تست زنی

برای افزایش سرعت عمل در تست زدن دو پکیج 7 الگو و محاسبات طراحی و تدریس شده است. 7 الگو طلایی زیست شناسی راهکارهای سریع تست زدن در زیست را آموزش میدهد. داوطلبان بعد از اتمام دروه آموزش در تست زدن با مشکل مواجه خواهند شد. یکی از مشکلات آنها صرف زمان زیاد بای هر تست است. 7 الگوی طلایی زیست شناسی کمک میکند که بتوانید در 40 ثانیه هر تست را حل کنید. دروس محاسباتی ریاضی، فیزیک و شیمی نیز بسیار زمان بر هستند. استاد منتظری با راهکارهای سریع محاسبات ذهنی این امکان را فراهم کرده که در کمتر از یک دقیقه هر تستی را بزنید.

 

برای استفاده و سفارش 7 الگو طلایی زیست شناسی و محاسباتی میتوانید روی پکیج های رایگان حرف آخر کلیک کنید. با این دو مجموعه میتوانید مشکل تست زدن را به سادگی حل کنید.

ارتباط با موسسه آموزشی حرف آخر

دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان برای مشاوره رایگان و تهیه هدیه های رایگان حرف آخر میتوانند با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *