مقالات

هزینه و قیمت کلاس زیست کنکور چقدر است؟

قیمت کلاس زیست کنکور

قیمت کلاس زیست کنکور و مشکلاتی که برای حضور و بهره‌برداری هرچه بهتر از این کلاس آموزشی وجود دارد به یکی از چالش‌های مهم اکثر داوطلبانی مبدل گردیده که سعی دارند با آمادگی کامل در کنکور شرکت کنند. همان‌طور که می‌دانید، زیست‌شناسی یکی از مهم‌ترین دروس رشته تجربی است. یادگیری کامل و صحیح آن، تأثیر زیادی در رتبه و عملکرد داوطلب برای قبولی در رشته موردنظر دارد. اگرچه موفقیت در کنکور، مستلزم آموزش اصولی و مطالعه دقیق تمامی دروس هست اما از نقش مهم درس زیست برای قبولی در رشته‌های محبوب مانند پزشکی نمی‌توان غافل شد. به همین دلیل همواره اهمیت این درس برای داوطلبان کنکور بسیار زیاد است. همین مسئله موجب گردیده که آن‌ها با شرکت در کلاس‌های آموزشی به فکر تقویت و بهبود توان علمی خود باشند.

اما بدون شک، حضور در این کلاس‌ها نیز با مسائلی همراه است که موجب تردید و سردرگمی برخی از داوطلبان گردیده است. از همین رو توصیه می‌شود پیش از آنکه وقت، انرژی و هزینه خود را برای شرکت در این کلاس‌ها صرف نمادید، ابتدا این مطلب را با دقت مطالعه کنید. چراکه ممکن است به تغییر دیدگاهتان در رابطه با این کلاس‌ها منجر شود.
در ادامه این محتوا، تلاش خواهیم کرد ضمن بررسی شرایط و قیمت کلاس زیست کنکور به ارزیابی معایب آن نیز پرداخته و درنهایت یک راهکار برای رفع مشکل داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی ارائه نمائیم.

هزینه کلاس زیست کنکور

چگونگی انتخاب بهترین کلاس کنکور زیست

این روزها شاهد هستیم که بسیاری از آموزشگاه‌ها باهدف جلب اعتماد دانش آموزان برای ثبت‌نام در کلاس کنکور، تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند. همین مسئله موجب سردرگمی آن‌ها برای یافتن یک کلاس زیست کنکور خوب شده است. حقیقت این است که در حال حاضر و با توجه به خیل عظیم مؤسساتی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، شناسایی بهترین کلاس بسیار دشوار هست. ضمن اینکه بالا بودن قیمت کلاس زیست کنکور و اینکه شرکت در این کلاس‌ها، به‌هیچ‌وجه تضمینی برای قبولی در کنکور نخواهد بود، خود عاملی جهت تردید آن‌ها شده است.

درواقع به‌هیچ‌عنوان نباید اسیر شعارهای تبلیغاتی این مراکز شوید. خیلی از موسسات در تبلیغات خود، قبولی دانش‌آموز را تضمین می‌کنند. چراکه هیچ ضمانتی برای قبولی داوطلب وجود ندارد.  تنها این سعی و اراده داوطلب است که عامل موفقیت او به‌حساب می‌آید. به‌طورکلی تمامی این کلاس‌ها تنها، مسیر شمارا برای رسیدن به موفقیت هموار می‌کنند و وسیله‌ای جهت افزایش سرعت شما در این راه هستند. بااین‌وجود، اگر همچنان اصرار دارید که حتماً در این کلاس‌ها شرکت داشته باشید، پاراگراف بعدی می‌تواند به شما کمک کند.

مشخصات یک کلاس زیست مفید و مؤثر

به‌طور حتم هر برنامه‌ای که در راستای آمادگی هرچه بیشتر و بهتر داوطلب برای حضور در کنکور ترتیب داده می‌شود، دارای مزایا و نکات مفیدی است که موجب ارتقای پایه علمی داوطلب خواهد شد. کلاس زیست کنکور هم از این قاعده مستثنی نبوده و به‌رغم داشتن معایب و مشکلات خاص خود، دارای شاخصه‌هایی نیز هست. ابتدا برای انتخاب یک موسسه و کلاس آموزشی، بایستی رزومه، دستاوردها، اساتید و همچنین افتخارات دانش آموزان قبلی که در این مراکز شرکت داشته‌اند را موردبررسی قرار داده و سپس اقدام به ثبت‌نام نمائید. علاوه بر قیمت کلاس زیست کنکور که یکی از عوامل مؤثر برای انتخاب این کلاس‌ها به شمار می‌رود، ارائه یک برنامه بلندمدت در کنار برنامه کوتاه‌مدت جهت تسلط دانش‌آموز بر این درس نیز الزامی است.

به همین دلیل باید در کلاس‌هایی ثبت‌نام کنید که علاوه بر تدریس صحیح و جامع مفاهیم زیست‌شناسی، یک برنامه مطالعاتی نیز برای دانش‌آموز در نظر گرفته و زمان‌بندی لازم برای خواندن هر مبحث را نیز به دانش‌آموز یادآور شود؛ زیرا درصورتی‌که مطالعه زیست به شکل حرفه‌ای و اصولی انجام نگیرد، قطعاً با فراموشی همراه خواهد بود.
درواقع زیست‌ ازجمله دروسی است که نیازمند تکرار در فواصل زمانی معین است. لزوم یک منبع عالی و یا مشاور و راهنمای باتجربه را در این مسیر طلب می‌کند؛ اما با توجه به قیمت کلاس زیست کنکور و عدم شناخت کافی نسبت به اساتید و نوع آموزشی که ارائه می‌دهند، آیا به‌راستی می‌توان آموزشگاه یا مرکزی را یافت که به شکل مناسب دانش‌آموز را همراهی کرده و نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی نماید؟ آیا کلاسی هست که توسط یک دبیر باتجربه زیست و دارای شیوه خاص آموزشی، اداره شود؟

برای یافتن پاسخ به این پرسش‌ها با ما تا انتها همراه باشید تا بیشتر شمارا راهنمایی کنیم.

چالش‌های کلاس زیست کنکور

کلاس زیست کنکور، ازجمله روش‌های معمول و سنتی برای آمادگی در کنکور محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را نیز دارد؛ اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در عصر علم و فناوری، سبک آموزش و تدریس به‌کلی دچار تغییر شده و راهکارهای بهتری برای یادگیری مفهومی دروس به‌ویژه زیست‌شناسی، وجود دارد. درواقع با توجه به قیمت کلاس زیست کنکور و سایر چالش‌هایی که در ادامه این بخش موردبررسی قرار خواهیم داد، ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های حضوری زیست تنها روش مناسب برای موفقیت در کنکور محسوب نمی‌شود. این در حالی است که امروزه متدها و شیوه‌های جدیدی برای آماده‌سازی داوطلب جهت شرکت در کنکور وجود دارد که متأسفانه چندان موردتوجه واقع نشده و دیده نمی‌شوند.

با این توضیح در ادامه به برخی چالش‌های موجود در کلاس زیست کنکور اشاره خواهیم داشت:

اتلاف وقت و از دست دادن زمان طلایی

یکی از اشکالات عمده کلاس‌های زیست کنکور، زمانی است که داوطلب برای حضور در این کلاس‌ها تلف می‌کند. این موضوع به‌ویژه در سال منتهی به کنکور و ماه‌های آخر، بیشتر نمایان شده و حتی می‌تواند عامل ناکامی داوطلب نیز باشد. از طرفی کلاس زیست کنکور، علاوه بر اتلاف انرژی و زمان داوطلب برای رفت‌وآمد، عملاً مزیت خاصی نیز نسبت به کلاس درس معمولی ندارد. درواقع علی‌رغم بالا بودن قیمت کلاس زیست کنکور باید گفت که مدرسین این کلاس‌ها چیزی بیشتر ازآنچه در مدارس آموخته‌اید را به شما ارائه نخواهند داد.

کسالت و خستگی ناشی از حضور در کلاس

معمولاً شرکت در کلاس زیست کنکور، تنها در همان روزهای نخست با هیجان و انگیزه همراه است و پس‌ازآن، تکرار و روزمرگی، موجب خستگی و حتی کاهش تمرکز فرد در کلاس خواهد شد. این مسئله ازجمله دلایل افت کیفیت یادگیری و کاهش محسوس هیجان و تلاش داوطلب جهت شرکت در کنکور و رقابت می‌شود. چراکه یکی از الزامات مهم برای قبولی در کنکور و رقابت با هزاران داوطلب دیگر از سراسر کشور، داشتن اشتیاق و انرژی برای مطالعه و یادگیری بیشتر است. لذا زمانی که انرژی و هیجان، جای خود را به کسالت و خستگی بدهد، موفقیت دور از دسترس خواهد بود.

هزینه و قیمت کلاس زیست کنکور چقدر است؟

عدم انعطاف در زمان‌بندی کلاس‌ها

انتظار می‌رود با پرداخت مبالغ هنگفت به‌عنوان قیمت کلاس زیست کنکور سراسری، داوطلب زمان کافی برای مطالعه، مرور و جمع‌بندی را در اختیار داشته باشد. درواقع یکی از ایراداتی که به این کلاس‌ها وارد است، منعطف نبودن و عدم بهره‌گیری از آن‌ها در شرایط خاص هست. مثلاً غیبت دانش‌آموز در اثر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده، امری بدیهی است. در چنین شرایطی، طبیعتاً امکان جبران جلسه‌ای که ازدست‌داده‌اید، وجود نخواهد داشت. لذا بایستی خودتان به یادگیری و مرور مطالب همان روز پرداخته که موجب از اتلاف زمان و درهم‌ریختگی برنامه‌ریزی درسی نیز می‌شود.

بالا بودن قیمت کلاس زیست کنکور

ازجمله دیگر چالش‌های کلاس‌های حضوری زیست کنکور که شاید مهم‌ترین آن‌ها نیز باشد، بالا بودن شهریه‌های این کلاس‌ها است. اساساً پرداخت مبالغ این کلاس‌ها در شرایط کنونی کشور و فشار اقتصادی حاکم بر جامعه، از عهده اکثر خانواده‌ها خارج هست. بااین‌حال، برخی از والدین برای اینکه تمام امکانات لازم جهت قبولی فرزند خود را فراهم کرده باشند، حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای هستند؛ اما چه متر و معیاری برای تعیین چنین قیمت‌هایی وجود دارد و برچه اساس این مبالغ از سوی مؤسسات به خانواده‌ها اعلام می‌گردد؟

معمولاً پارامترهای مختلفی دراین‌باره اثرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به سابقه و اعتبار اساتید زیست‌شناسی، تعداد جلسات کلاس، شهر محل تدریس، تضمینی که برای قبولی به دانش‌آموز داده می‌شود و حتی پذیرفته‌شدگانی که در این کلاس‌ها شرکت داشته‌اند، اشاره داشت. در کل قیمت کلاس‌های زیست‌شناسی کنکور بالا هست و تنها تعداد کمی از داوطلبان توانایی پرداخت این مبالغ رادارند.
بااین‌حال، آیا به‌راستی تمام این معیارها در برگزاری کلاس زیست کنکور رعایت می‌شوند؟ آیا با اعمال این موارد بازهم می‌توان ضمانت داد که داوطلب نتایج قابل قبولی کسب می‌کند؟ قطع به‌یقین، خیر!

بهترین راه‌حل برای یادگیری زیست کنکور

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، امروزه روش‌های متنوع و کارآمدی برای آمادگی داوطلب جهت شرکت در کنکور طراحی و ارائه‌شده است. درواقع بهره‌مندی از متدهای روز و همگام شدن با شیوه‌های نوین آموزشی، علاوه بر آنکه امکان استفاده از تجربه اساتید برتر زیست کشور را برای همه افراد فراهم می‌سازد، نسبت به کلاس‌های حضوری هزینه کمتری نیز دارد؛ زیرا همان‌طور که دراین‌باره صحبت شد، به علت بالا بودن قیمت کلاس زیست کنکور سراسری، درصد کمی از دانش آموزان دارای بودجه و توان لازم برای شرکت در این کلاس‌ها می‌باشند. درحالی‌که با پرداخت مبالغ مربوطه، اطمینانی هم برای کسب نتایج دلخواه داوطلب و خانواده‌های آن‌ها وجود ندارد؛ اما پیشنهاد ما برای تمام داوطلبان از هر قشر و با هر بودجه‌ای، تهیه پکیج‌های زیست جامع حرف آخر است.

این مجموعه کم‌نظیر، دربردارنده دی‌وی‌دی‌های آموزشی به همراه نسخه چاپی مفاهیم زیست‌شناسی پایه‌های مختلف هست که می‌تواند داوطلب را در مسیر دشوار کنکور و درس مهم زیست‌شناسی، یاری کند. با توجه به ویژگی های برتر تدریس در مجموعه حرف آخر برای گروه آزمایشی تجربی، که به آن اشاره خواهیم کرد؛ به عنوان بهترین موسسه کنکوری تجربی در کشور شناخته شده است.

مزایای زیست‌شناسی حرف آخر

زیست‌شناسی حرف آخر، یکی از ارزشمندترین پکیج های آموزشی است که برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، تهیه‌شده است. این مجموعه با تلاش جمعی از اساتید برجسته زیست گردآوری‌شده که کلیه مفاهیم درس زیست به این طریق آموزش داده می‌شود. به‌طوری‌که دانش‌آموز بامطالعه آن به‌راحتی و به شکلی کامل و دقیق، تمامی مباحث مهم این درس را فراگرفته و آموزش می‌بیند. زیست‌شناسی حرف آخر، دربردارنده کتاب زیست‌پایه‌های دهم، یازدهم، دوازدهم، زیست گیاهی، ژنتیک، جانوری و انسانی هست. به‌این‌ترتیب، داوطلب کنکور در گروه علوم تجربی به‌راحتی می‌تواند با تهیه این مجموعه، تمامی مفاهیم موجود در سه کتاب درسی زیست را مطالعه کرده و یاد بگیرد.

به صرفه بودن قیمت زیست حرف آخر

اما اقتصادی بودن، شاید یکی از مزایای مهم این پکیج‌ها در مقایسه با بالا بودن قیمت کلاس زیست کنکور است. به‌طوری‌که با استفاده از آن، فرصتی فراهم گردیده تا تمام داوطلبان با هر توان مالی و شرایطی بتوانند خود را برای شرکت در آزمون سراسری آماده کنند. از طرفی دانش آموزان مناطق دورافتاده و محروم که دسترسی آن‌ها به امکانات شهرهای بزرگ، غیرممکن است نیز این فرصت رادارند که از تجربه اساتید باتجربه، بهره‌مند گردند.

برتری دیگر استفاده از زیست حرف آخر، امکان صرفه‌جویی در وقت و جلوگیری از فرصت سوزی است. چراکه یکی از مشکلات عمده و مشترک میان اکثر داوطلبان، کمبود زمان است. با کمک این مجموعه، دانش‌آموز از صرف زمان و انرژی جهت رفت‌وآمد به کلاس بی‌نیاز خواهد بود. ضمن اینکه مرور چندین‌باره درس طی مدت‌زمان کوتاه و مطالعه مجدد قسمت‌هایی که درک آن‌ها دشوار است، امکان‌پذیر می‌شود.

انعطاف پذیری و تنوع

 جلوگیری از بروز کسالت و خستگی ناشی از مطالعه زیست و همچنین انعطاف در زمان‌بندی مطالعه و مرور زیست نیز از دیگر مزایایی است که موجب گردیده بسیاری از داوطلبان، زیست حرف آخر را به کلاس‌های حضوری و خصوصی ترجیح بدهند. با این اوصاف دیگر از پرداخت هر مبلغی به‌عنوان قیمت کلاس زیست کنکور نیز بی‌نیاز خواهند بود.

روش تدریس بی نظیر

قوی‌ترین و بارزترین ویژگی زیست حرف آخر، روش تدریس آن است. برای اولین بار در کشور برای تدریس مفهومی و شهودی مطالب ریز و فرار زیست‌شناسی، از فناوری پویانمایی استفاده کرده است. با این روش نیازی به حفظ کردن مطالب وجود ندارد و به دلیل تأثیرگذاری روس حافظه تصویری و بلندمدت، روند یادگیری سریع اتفاق می‌افتد. خط به خط کتاب با این فناوری توسط بهترین مدرسان زیست کشور، آقایان شعبانی و شاکری تدریس شده است. بخش مهم دیگر آن، آموزش راهکارهای تست زنی هست. بعد کسب آموزش با این راهکارهای می‌توانید سخت‌ترین تست‌های زیست آزمون سراسری در کمتر از 15 ثانیه حل کنید. نمونه بارز این پکیج‌ها، زیست یازدهم حرف آخر هست که بسیار مورد استقبال داوطلبان قرارگرفته است.

در بخش پایانی تدریس هر مباحث، سوا از حل تست های تألیفی و سراسری، مهم‌ترین تست های هر بخش استخراج‌شده است که به تست‌های تطبیقی شهرت دارند. به همین دلیل است که زیست حرف آخر هرساله در آزمون سراسری بالغ‌بر 70 درصد با کنکور تطبیق دارد. می‌توانید با انتخاب مجموعه زیست حرف آخر به اهداف آموزشی خود ازجمله کسب درصد بالای 80 در آزمون سراسری برسید.

تدریس ترکیبی مباحث

میدانیم که زیست در آزمون سراسری به صورت ترکیبی و مفهومی طراحی میشود. این دو اصل مهم در آموزش های زیست حرف آخر به خوبی رعایت شده است. به طور مثال تمامی مباحث زیست گیاهی، در پکیجی مجزا از پایه تدریس شده است. یعنی چنانچه شما فقط در مباحث گیاهی مشکل آموزشی دارید میتوانید این بخش را تهیه و مطالعه کنید. یا اینکه بخش سخت و دشوار زیست شناسی که همان ژنتیک میباشد، با در نظر گرفتن کلیه نکات آموزشی و کنکوری در پکیج ژنتیک حرف آخر گردآوری شده است ومیتوانید با این منبع بی نظیر به سادگی تست های ژنتیک را در کمتر از 15 ثانیه حل کنید.

قیمت کلاس زیست کنکور

مشاوره رایگان موسسه حرف آخر

برای کسب مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *