از مطالعه و تست تا موفقیت در کنکور

در این پست قصد داریم از مطالعه و تست تا موفقیت در کنکور برای شما داوطلبان کنکوری عزیز صحبت کنیم، بنده به عنوان یک مشاور لازم و ضروری دانستم که تجربه و دانش خود را در مورد مطالعه مناسب و تست در اختیار شما عزیزان قرار بدهم که بتوانم به آن دسته از عزیزانی که در این موارد دچار مشکل شده اند کمکی کرده باشم زیرا با توجه به تجربه  شخصی و صحبتی که با داوطلبان کنکوری عزیز داشتم مشکل اصلی 80 الی 90 درصد داوطلبان این است که نمی دانند چه موقع مطالعه داشته باشند و چه موقع تست کار کنند که تاثیر این دو مورد در کنکور چقدر زیاد است.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

از مطالعه و تست تا موفقیت در کنکور

مطالعه مناسب ، تست به موقع

همه ما مسلما بارها این دو جمله را شنیدیم و گفته ایم و احتمالا با خود هم گفته باشیم بله معنی این جمله را درک میکنیم و معنی آن جمله ساده است، ولی نکته مهم زمانی رخ میدهد که ما اقدام به انجام این دو کار میکنیم یعنی مطالعه مناسب و تست به موقع. برای مطالعه درست داشتن باید یک سری اصول و قواعد کلی مطالعه را بشناسیم که قطعا ما را در روند مطالعه یاری می کند و به انرژی و انگیزه ما می افزاید.

 

شناخت  

مورد اول از این قواعد کلی  شناخت توانایی های خودمان است که قطعا هر دانش آموزی تا این مرحله از تحصیل آمده توانایی و کشش مغزی خود را میشناسد و باید خیلی خیلی به آن توجه کند چرا که هیچ قانون کلی مطالعه برای هیچ فردی در جهان ثابت و یکی نیست درست شبیه اثر انگشت.اما متاسفانه ما امروزه در موسسات مختلف شاهد برنامه ریزی های هستیم که هیچ گونه توجه ای به این موارد ندارند و فقط  به فکر جلو بردن برنامه زمانی خودشان هستند غافل از این که هر دانش آموز دارای پتانسیل خاص خودش است پس اول از همه ما باید توانایی و پتانسیل خود را بشناسیم و در جهت تحقق موفقیت ، درست از آن استفاده کنیم.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

آماده بودن ذهن

 مورد دوم از این قواعد آماده بودن از نظر فکری و ذهنی است که ما باید تمرکز و کنترل کامل بر این مورد داشته باشیم و تمام حواس ما روی مطلبی باشد که قرار است بخوانیم و به این دلیل است که اکثرا مطالعه در صبح را برای یاد گیری بهتر پیشنهاد میکنند چون مغز ما کاملا آماده است. زمانی که ما مطالعه را به بعد از ظهر یا تایم های میان کارهایمان موکول میکنیم مغز اون آمادگی لازم را که باید داشته باشد را ندارد و ناخود آگاه مغزمان سمت مواردی میرود که در طول روز با آن درگیر بوده است و توصیه بنده این است که بنا به هر دلیلی در چنین شرایطی خواستید مطالعه داشته باشید قبل از آن نیم ساعت الی یک ساعت استراحت کنید که بعد از بیدار شدن مغز دوباره به آماده گی برسد.

 

از مطالعه و تست تا موفقیت در کنکور

از مطالعه و تست تا موفقیت در کنکور

ساده و گویا بودن منابع مطالعه

قطع به یقین از مطالعه و تست تا موفقیت در کنکور نیاز به منبعی دارد که تا حد امکان ساده و راحت باشد بسته به حساسیت موضوع ، کم حجم باشد یعنی این که شیوه تدریس از روش هایی استفاده شود که به راحتی و مفهومی مطلب را یاد بگیریم که دقیقا مدیریت زمان ما را به دنبال داشته باشد و منبعی باشد درست و از پایه آموزش بدهد.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

 

تمام این موارد جهت درست مطالعه داشتن برای کنکور که تاثیر بسزای در یادگیری و مطالعه ما دارد بود. ما ابتدا باید به صورت درست و از پایه آموزش ببینیم و حداقل 70 الی 80 درصد آموزش ما در هر مبحث و درسی کامل شود بعد اقدام به تست زدن کنیم چرا که مطمئنا مهم نیست حساسیت و سختی موضوع چقدر باشد ما آموزش درست را ببینیم از پس هر تستی برمیایم. اشتباه دیگری که اکثر داوطلبان دارند که میخواهند با تست زدن به نتیجه برسند و این ضربه بزرگی را به آنها خواهد زد چرا که سوالات تستی از همان کتاب جدا نیست پس ابتدا مطالعه خوب و مناسب و بعد تست و آشنایی با شیوه سوالات تستی.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان برای مشاوره رایگان و سفارش محصولات حرف آخر میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851  در تماس باشند

  • مشاوره کنکوری و تحصیلی
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *