استفاده از فرصت تعطیلات عید نوروز برای داوطلبان کنکور

استفاده از فرصت تعطیلات عید نوروز برای داوطلبان کنکور

استفاده از فرصت تعطیلات عید نوروز برای داوطلبان کنکور – داوطلبان می توانند در این ایام نقاط قوت وضعف خود راشناسایی کرده و با تقویت بیشتر نقاط قوت وکاهش نقاط ضعف خود به موفقیت نزدیک و نردیک تر بشوند. با توجه به نزدیک ترشدن به آزمون سراسری، این ایام بهترین فرصت برای جمع بندی نیم سال اول  است که استفاده از خلاصه ی دروس نوشته شده توسط داوطلب، دفترچه آزمون های سال های قبل و … ازجمله مهمترین منابع برای جمع بندی می باشند. بهتر است داوطلب از تعطیلات نوروز به بعد و در ماه های پایانی قبل آزمون محل مطالعه ی خود را تغییر بدهد،که کتابخانه ها می توانند از بهترین انتخاب ها باشند. داوطلبانی که در کتابخانه ها مطالعه نمی کنند نیز باید جایی را انتخاب کنند که درآن مکان کامپیوتر،اینترنت،آینه ویخچال وجود نداشته باشد!

 

استفاده از فرصت تعطیلات عید نوروز برای داوطلبان کنکور

با توجه به تغییر فصل و مناسب ترشدن آب وهوا در فصل بهار،ورزشهای سبک و پیاده روی کمک زیادی در رفع خستگی وافزایش شادابی ونشاط داوطلب خواهد داشت. بزرگی میگوید از فردی نمی ترسم که صدحرکت را یک مرتبه تمرین کرده است،بلکه ازفردی می ترسم که یک حرکت را صدمرتبه تکرار کرده است. پس داوطلبان می توانند دروسی را که تاعید نوروز مطالعه کردند  را دراین ایام چندین بار مرور کرده تا به موفقیت نزدیک و نردیک تر شوند. برای خود روشن کنید که قرارنیست دراین ایام کل مباحث را مطالعه کنید،بلکه در ایام نوروز بنا دارید یک سری مباحث خاص را مرور کنید ونقاط قوت خود را تقویت کرده تا در ادامه مسیر بتوانید با دید بهتری حرکت کنید.

 

استفاده از فرصت تعطیلات عید نوروز برای داوطلبان کنکور

 

برنامه  ریزی

داشتن یک برنامه دقیق و منظم که همه چیز درآن مشخص باشد و انجام دادن مو به موی آن برنامه دراین مدت بسیار مهم است. داوطلب باید بداند که در ماه های پایانی، هر روز چقدر زمان برای درس خواندن دارد، چقدر باید استراحت کند، چه زمان هایی برای مطالعه بهتر است، چه کتاب ها و منابعی را باید بخواند و حتی چطور تفریح کند. یک داوطلب کنکور باید بداند که نوع درس خواندن برای کنکور چگونه است؟ چطور بخواند تا جواب هرسوال در کوتاه ترین زمان ممکن در ذهنش نقش ببندد، چطور تست بزند، چه طور مطالب را درک کند, چه نکاتی را یادداشت برداری کند، چطور حاشیه نویسی و خلاصه نویسی کند و…

 

باید و نباید های مهم کنکور

طبق نظر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران در ماه های پایانی منتهی به کنکورداوطلب نباید اصلا خود را با دیگران مقایسه کند و با نهایت اعتماد به نفس برنامه ریزی خود را اجرا کند. داوطلبانی که از برنامه های مطالعاتی خود عقب افتاده اند، با استفاده از فرصت طلایی تعطیلات عید نوروز و با تلاش و به کارگیری اصول اولیه اساسی در مطالعات می توانند بسیار پیشرفت نموده وگذشته را جبران نمایند. داوطلبان می توانند از 29اسفند تا سوم فروردین را به استراحت،مهمانی،تفریح ویا مسافرت کوتاه مدت بپردازند وهمچنین روز 13فروردین را نیز به خود استراحت دهند تا با کسب انرژِی تازه به مطالعه بپردازند. تعطیلات عید دربهترین حالت ممکن بین15 تا 17روز است و با توجه به تعطیلی مدارس و اینکه داوطلب کل زمانش را می تواند صرف مطالعه کند، فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت چشم گیر در کنکور سراسری است.

ارتباط با ما

دانش آموزان و داطلبان کنکوری برای کسب مشاوره رایگان و همچنین سفارش محصولات حرف آخر با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

مشاوره کنکوری

خرید پکیج های کنکوری

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

پکیج ویژه دوران طلایی کنکور

سوالات احتمالی کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *