انتظار غیرمعمول داوطلبان کنکوری – برنامه ریزی معقولانه کنکوری ها

انتظار غیرمعمول داوطلبان کنکوری

انتظار غیرمعمول داوطلبان کنکوری آفت بزرگی است که باعث شده که هر ساله سیل عظیم سیا لشکر آزمون سراسری بیشتر و بیشتر شود. همه ما میدانیم که کنکور سراسری آزمونی پر چالش و سرنوشت زا است. هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان برای پیدا کردن موقعیت کاری و اجتماعی عالی در آینده به رقابت می پردازند اما این آزمون برای همه کنکوری ها خوشایند نیست. یکی از مشکلات اساسی که باعث شده بر تعداد داوطلبان ناکام در آزمون سراسری افزوده شود، انتظار غیر معمول داوطلبان کنکوری است. در این پست قصد داریم راجب به این موضوع بیشت توضیح بدهیم.

 

انتظار غیرمعمول داوطلبان کنکوری

آزمون سراسری به دلیل حجم زیاد منابع درسی، تعدد شرکت کننده و انتخاب معدود پذیریش به فرآیندی زمان بر تبدیل شده که نیاز به زمان کافی و از همه مهمتر پشتکار و تلاش بی وقفه است. متاسفانه اکثریت شرکت کنندگان در آزمون سراسری نیز فاقد داشتن پشتکار و تلاش هستند و این مهم به مهمترین آسیب روحی و روانی داوطلبان تبدیل شده است. تخلیه شدن داوطلبان کنکوری از هیجان و انگیزه برای برتر شدن، باعث کنارگیری از رقابت و عدم تلاش میشود. علت اصلی این امر نیز انتظار غیرمعمول داوطلبان کنکوری است. اکثریت داوطلبان کنکوری انتظار دارند با اختصاص یک هفته الی یکماه، به موفقیت در کنکور دست پیدا کنند. گاها داوطلب تا عید به شدت و با برنامه ریزی مطالعه و بعد از آن به کلی همه برنامه ها را کنار میگذارد. این عامل آفت اصلی موفقیت محسوب میشود.

 

انتظار غیرمعمول داوطلبان کنکوری

روند پلکانی موفقیت در کنکور

داوطلبان کنکوری در بازه زمان بسیار کم انتظار پیشرفت چشم گیری دارند در حالی که روند دستیابی به موفقیت در آزمون سراسری پلکانی است که بعد از هر بار آموزش و مرور 15 الی 20 درصد پیشرفت خواهند کرد. تکرار، داشتن پشتکار و مرور باعث میشود که به درصد بالای برسید. انتظار کسب درصد 100 در هر بار، امری غیر ممکن و محال است اما گروه بزرگی از داوطلبان آزمون سراسری این انتظار را دارند که باید درصد 100 را کسب کنند. همانگونه که اشاره شد، با مطالعه هر درس 15 الی 20 درصد پیشرفت آموزشی حاصل میشود. بنابراین درک و انتظار معقول باعث میشود که دچار نا امیدی، استرس و عدم انگیزه نشوید و با هیجان و پر انرژی به سمت موفقیت پیش بروید.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش محصولات حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری و تحصیلی

سفارش محصولات کنکوری

ارتباط با مشاورین ارشد

برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *