بهترین دی وی دی های کنکور را از کدام موسسه انتخاب کنیم

بهترین دی وی دی های کنکور

بهترین دی وی دی های کنکور کدامند؟ بهترین منبع برای کنکور باید چه ویژگی های داشته باشد؟ بهترین دی وی دی های کنکور را از کدام موسسه باید تهیه کنیم؟ رقابت شدید برای کسب رتبه باعث افزایش حساسیت خانواده ها و داوطلبان کنکوری برای انتخاب منابع شده است. از سوی دیگر بر اثر همین رقابت موسسات و انتشارات زیادی در کشور ایجاد شده است. این موضوع باعث ایجاد سردرگمی و برخی مشکلات خاص برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری شده است. قصد داریم در این مقاله شما را  با بهترین منابع کنکوری آشنا کنیم. این پست به خیلی از سوالات و ابهامات شما داوطلبان کنکوری پاسخ داده میشود. با مطالعه مقاله فوق میتوانید به نتیجه بسیار عالی در انتخاب منبع کنکوری برسید.

بهترین دی وی دی های کنکور

آزمون سراسری بزرگترین و سرنوشت سازترین تورنمنت داوطلبان محسوب میشود. در گروه تجربی برای تصاحب رتبه برتر و قبولی در گروه پزشکی، نسبت به گروه های دیگر کنکوری، رقابت بسیار شدیدتر است. منبع مناسب یکی از اضلاع بسیار مهم مثل موفقیت در آزمون سراسری است. موفقیت در برنامه ریزی، کسب یادگیری و آموزش، سرعت در تست زدن، حل ساده تست ها، داشتن انگیزه و رغبت و روحیه بالا در مطالعه، به منبع و آموزش خوب بستگی دارد. خیلی از رتبه برترها برای برنامه ریزی به مراکز مشاوره تحصیلی اصلا مراجعه نمیکنند. چون با یادگیری مطالب درسی راه موفقیت خود را هموار میکنند و میدانند چگونه و چطور باید مطالعه کنند. یا اینکه موفقیت در تست زدن مرهون کسب آموزش خوب و عالی است. بدون این روال نمیتوانید پیشرفتی در تست زدن داشته باشید. نمونه عینی این مورد عدم افزایش تراز خیلی از دانش آموزان در آزمون های آزمایشی است.

یکی از فاکتورهای مهم در کسب رتبه داشتن ذهن برنده و مثبت است. چون اعمال انسانی از افکار و احساس او فرمان میگیرد. نا امیدی، دلسری، قبول شکست و یاس از ویژگی های رفتاری و روحی داوطلبان است. این موضوع ارتباط قوی با منبع مناسب دارد. حتی داشتن انگیزه و اشتیاق برای مطالعه به منبع مناسب بستگی دارد. گاها خیلی از داوطلبان به رغم تلاش زیاد بعد از چند ماه مطالعه، به دلیل عدم پیشرفت آموزشی، روند مطالعه را متوقف میکنند. نا امیدی و قبول شکست در کنکور خصیصه رفتاری و روحی خیلی از داوطلبان است که به دلیل عدم دسترسی به منبع مناسب پیشاپیش شکست در کنکور را می پذیرند. بنابراین به وضوح تاثیر منبع مناسب روشن است. انتخاب بهترین پکیج های کنکور میتواند شما را پیش از بیش به موفقیت نزدیک کند. حال با این اوصاف بهترین پکیج کنکوری باید چه ویژگی داشته باشد؟

بهترین دی وی دی های کنکور باید چه ویژگی های داشته باشد؟

  1. جامعیت: آزمون سراسری از اهمیت زیادی برخوردار است. کوچکترین سهل تنگاری یا اشتباه ممکن است فرصت های زیادی را تباه کند. به همین جهت نباید جای ریسک باقی بگذارید.بنابراین یک پکیج خوب کنکوری باید تمام مباحث را به صورت کامل پوشش بدهد. درسنامه هر درس باید به صورت کامل تدریس شود و دارای جامعیت کامل باشد.
  2. زمان تدریس مناسب: آزمون سراسری دارای تاریخ انقضاست. داوطلبان باید تا زمان برگزاری کنکور به سطح بالای از آمادگی رسیده باشد. یکی از آیتم های مهم منابع کنکور داشتن زمان مناسب است. اتمام منابع در زمان مناسب کمک میکند داوطلبان در موعد مشخص و معین، مقوله آموزش را به اتمام برسانند و دوره جمعبندی و مرور را شروع کنند. منابعی که دارای حجم زیادی هستند زمان زیادی از داوطلبان را تلف میکند و به همان نسبت دوره جمعبندی و تست با تاخیر شروع میشود.
  3. راهکارهای ساده و کوتاه: بررسی سوالات آزمون سراسری نشان میدهد که تست ها به شدت مفهومی طرح میشود. به همین دلیل خیلی از داطلبان مدعی اند که تست ها خارج از کتاب است. اما تست ها مفهومی طرح میشود و اصلا خارج از کتاب نیست.آموزش سنتی پاسخگوی تست های مفهومی نیست. منبع مناسب کنکوری باید دارای راهکار ساده محاسباتی و مفهومی باشد تا داوطلبان بتوانند در کمتر از 30 ثانیه هر تستی را پاسخ دهند.

ویژگی های کیفی بهترین دی وی دی های کنکور

  1. آموزش مفهومی و شهودی: خلا آموزش مفهومی و شهودی به خوبی در نظام آموزشی کشور به خوبی احساس میشود. نهایت ابزار های آموزشی در مدارس هنوز وایت برد و تخته سیاه است. همین موضوع آسیب های جدی زیادی را بر یادگیری دانش آموزان وارد کرده است.  خیلی از دانش آموزان به دلیل همین خلاها، سالهای زیادی پشت کنکور میماند. تمامی دروس کنکوری اعم از اختصاصی و عمومی نیازمند آموزش مفهومی است
  2. پرهیز از آموزش نکته وار: برخی منابع کنکوری به صورت نکته وار ارائه میشود. این درحالیست که داوطلبان مشکل آموزشی دارند. برای تست زدن در 30 ثانیه نیازمند منبع یادگیری قوی هستند.  مطالعه نکته وار مطالب، برای دوره جمعبندی و مرور برخی دروس مناسب است. برای موفقیت در آزمون سراسری نباید ریسکی باقی گذاشت. 
  3. راهکارهای تست زدن: مطالعه و آموزش برای موفقیت در آزمون سراسری واجب اما کافی نیست. چنانچه بدون تسلط روی قوانین تست زنی پیش بروید نمیتوانید درصد بالای کسب کنید. منبع مناسب کنکوری در کنار آموزش و یادگیری محتوای درسی باید از راهکارهای تست زدن نیز غافل نباشد.

موسسه حرف آخر

موسسه کنکوری و آموزشی حرف آخر از سال 1390 با تلاش بهترین مدرسان کشور تاسیس شد. هدف و رسالت اولیه حرف آخر تقابل با روش های سنتی تدریس در نظام آموزشی کشور بود. به همین جهت برای ارتقاء کمی و کیفی آموزش و یادگیری از فناوری های جدید آموزشی کمک گرفت. این فناوری زمینه درک مفهومی و شهودی مطالب درسی را به خوبی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری فراهم ساخت. آموزش ساده به صورت شهودی باعث کاهش شکاف موجود بین دانش آموزان و داوطلبان کنکوری شد. خوشبختانه حرف آخر توانسته با روش های جدید آموزشی دروس اول دبستان تا کنکور را به صورت کاملا مفهومی و شهودی تدریس کند. در ادامه مقاله شما را بیشتر با حرف آخر آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های دی وی دی های موسسه حرف آخر

آموزش شهودی: یکی از مهمترین ویژگی های محصولات آموزشی و کنکوری حرف آخر، تدریس مفهومی و شهودی میباشد. استفاده از سبک سنتی در تدریس باعث ایجاد خلاء مفهومی بزرگی در آموزش شده است. این خلا و مشکلات آموزشی از متوسطه اول شروع و در متوسطه دوم به اوج خود میرسد. دغدغه های داوطلبان در ارتباط با کنکور گواه این خلاء میباشد. در نظام های آموزشی توسعه یافته و در حال توسعه، حفظ کردن مطالب درسی به کلی منسوخ شده است. حرف آخر با استفاده از مواد آموزشی مناسب مانند استفاده از فناوری های نوین آموزشی سبک جدید در تدریس را شروع کرده است.

آموزش مفهومی: برای اولین بار در کشور، کلیه دروس از جمله دروس محاسباتی به صورت مفهومی تدریس شده است. ریاضی و فیزیک جزء دروسی هستند که داوطلبان به شدت با آن مشکل آموزشی دارند و میانگین درصد این دو درس در آزمون سراسری گواه به ضعف عمومی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری است. دروس محاسباتی مانن زیست شناسی و دروس عمومی نیازمند درک مفهومی است. چون حفظ کردن فرمولهای متعدد تا به امروز جوابگوی یادگیری این دروس نبوده است. اساتید حرف آخر برای هر کدام از مباحث محاسباتی راهکار ساده مفهومی ارائه داده اند که داوطلبان با آن میتوانند به صورت مفهومی مطالب را یاد بگیرند.

معرفی زیست حرف آخر

کسب رتبه برتر و قبولی در رشته برتر گروه تجربی، مرهون کسب درصد بالا در  زیسست شناسی میباشد. چون تعداد تست زیادی دارد. از سوی دارای ضریب بالاست. اما کسب درصد هم به آسانی مقدور نیست. داوطلبان تجربی همواره یک سوم، وقت و زمان برنامه ریزی خود را به مطالعه زیست شناسی اختصاص میدهند. اما کمترین درصد را کسب میکنند. این موضوع به دو دلیل عمده میباشد. یک اینکه تست های زیست به شدت مفهومی طرح میشود. دومین دلیل ضعف در آموزش و مطالعه زیست میباشد. برخلاف سالهای گذشته طراحان سوال، تست های زیست شناسی را به شدت مفهومی طرح میکنند. حفظ کردن مطالب و استفاده از منابع درجه دو و سه نیز کمکی به کسب درصد بالا نمیکند. حالا بشنوید حرف آخر زیست شناسی را چگونه تدریس کرده است.

در قدم اولین از بهترین و با تجربه ترین مدرسان زیست شناسی کشور دعوت به عمل آمده است. استاد شعبانی و شاکری همراه با هومن روان کل زیست حرف آخر را تدریس کرده اند. برای درک مفهومی و شهودی زیست شناسی، با فناوری پویانمایی، آزمایشگاه بسیار جالب ایجاده شده است. کلیات آنچه در کتاب است به صورت شهودی ارائه شده است. بزرگترین مشکل یادگیری زیست در روش های سنتی این است که دانش آموزان هیچگونه تصور ذهنی از مباحث ندارند. به طور مثل هیگونه تصور خارجی از مبحث ژنتیک ندارند و صرفا فقط مطالب را حفظ میکنند. اما در زیست حرف آخر همه جزئیات به صورت شهودی ارائه میشود تا نیازی به حفظ کردن محتوا نباشد.

 

مقالات مرتبط در ارتباط با تاثیر پویانمایی در آموزش

همانگونه که اشاره کردیم  حرف آخر برا تدریس مفهومی  از فناوری پویانمایی استفاده کرده است. برای آشنایی بیشتر با تاثیر پویانمایی در آموزش میتواند مقالات علمی ذیل را مطالعه کنید. 

  1. کیارسی، زهرا و همکاران(1394)، تاثیر تدریس مبتنی بر تکنیک انیمیشن، تصاویر گرافیکی و ایستا بر یادگیری درس علوم، مجله فناوری آموزش و یادگیری، شماره5، زمستان 94.
  2. جعفرخانی، فاطمه و همکاران(1392)، بررسی کاربرد تصویر در آموزش ویژه، مجله تعلیم و تربیت، شماره7.
  3. صابرزاده، ونوس(1389)، بررسی انیمیشن پزشکی و کاربرد آن در آموزش، شماره 89، زمستان 89.
  4. نظری،حشمت اله(1390)، کاربرد شبیه سازی در آموزش.

4. راهکارهای ساده در دروس محاسباتی با الگو

یکی دیگر از ویژگی های پکیج های آموزشی و کنکوری حرف آخر، استفاده از راهکارهای ساده در دروس محاسباتی تحت عنوان الگو میباشد. برای اولین بار در کشور دروس محاسباتی را به صورت مفهومی تدریس کرده ایم. یعنی برخلاف روش های سنتی نیازی به حفظ کردن فرمولهای متعدد نیست. مروری بر روش تدریس دروس محاسباتی به خوبی اشکال و نقص آموزشی این روش را به خوبی مشخص میکند. همین عامل باعث شده تا همواره دانش آموزان از مواجه شدن با ریاضی و فیزیک ترس و واهمه داشته باشند. با الگوهای محاسباتی حرف آخر ضمن دریافت آموزش ریایگان میتوانید در کمتر از 20 ثانیه هر تستی را پاسخگو باشید.

5. زمان تدریس مناسب 

یکی از آیتم های مهم منبع کنکوری حجم و زمان استفاده از منابع میباشد. برخلاف خیلی از منابع کنکوری، بسته های کنکوری حرف آخر دارای حجم و زمان مناسب تدریس میباشد. به طوریکه داوطلبان با اختصاص 8 ساعت مطالعه روزانه میتوانند کل مجموعه صفرتا 100 یا جامع را مطالعه کنند.

6.جامعیت 

در پکیج های کنکوری و آموزشی کلیه مطالب کتاب ارائه شده است. از آنجای که کنکور غیر قابل پیش بینی است تمامی مطالب کتاب خط به خط تدریس شده است. از دید حرف آخر دانش آموزان و داوطلبان کنکوری فاقد هر گونه پیشینه آموزشی و در پایین ترین سطح ممکن هستند. به همین جهت سطح بندی مطالب وجود ندارد و پکیج ها کلیه مطالب کتاب را پوشش میدهد. داوطلبانی که چند سال از مطالعه فاصله داشتند میتوانند با پکیج های حرف اخر به بالاترین سطح آمادگی ممکن برسند.

7.حل تست های کنکور و تالیفی

بخشی دیگر از دی وی دی های حرف آخر، حل تست های تالیفی و کنکوری میباشد. بعد از آموزش و تدریس هر بخش از منابع، جهت تفهیم بهتر مطالب، تست های تالیفی و کنکوری تشریح و تحلیل میشوند. 

اساتید مجموعه حرف آخر

  • استاد عبدالرضا منتظری( دبیر ریاضی)
  • دکتر شیروانی( دبیر شیمی)
  • مهندس کامیار(دبیر فیزیک)
  • استاد شعبانی، شاکر و روان( دبیران زیست شناسی)
  • استاد واعظی(دبیر عربی)
  • استاد یوسفیانپور(دبیر دین و زندگی)
  • استاد محمودی(دبیر زبان)
  • استاد محسن منتظری(دبیر ادبیات)

دروس عمومی حرف آخر

برای کسب رتبه و همچنین معدل بالا دروس عمومی از اهمیت بالای برخوردار است. ادبیات با ضریب 4 در صدر دروس عمومی قرار دارد. میاحث ادبیات از جمله زبان فارسی، آرایه ادبی و قرابت معنایی حرف آخر به دلیل مهارتی بودن تست ها از موانع کسب رتبه محسوب میشود. استاد محسن منتظری به صورت مفهومی و تکنیک های جذاب ادبیات حرف آخر را تدریس کرده است.  دین و زندگی که به درس فریب شهرت دارد توسط استاد یوسفیانپور تدریس شده است. چون دارای ظاهر بسیار ساده اما در آزمون سراسری به شدت مفهومی طراحی میشود و همین عامل باعث میشود داوطلبان نتوانند درصد بالای کسب کنند. استاد یوسفیانپور با 14 الگو طلایی دین و زندگی را به صورت کاملا مفهومی تدریس کرده که نیاز به حفظ کردن مفاهیم آیات و احادیث نیست.

استاد بی نظیر عربی کشور محمد واعظی مدرس عربی حرف آخر، در 27 جلسه کل عربی را به صورت شگفت انگیزی تدریس کرده است. مهارت بسیار بالای میخواهد تا در 27 جلسه بتوان عربی را تدریس کرد. در سه لایه عربی ارائه شده است. در لایه اول درسنامه به صورت جامع با الگوهای مفهومی و نقشه راه با رعایت پیش نیاز بودن مباحث تدریس میشود. در لایه دوم راهکارهای سریع تست زدن آموزش داده میشود تا داوطلبان و دانش آموزان بتوانند در 20 ثانیه هر تستی را پاسخ دهند. در لایه سوم تست های تالیفی و سراسری جهت تمرین و تکرار بیشتر ارائه شده است. زبان حرف آخر نیز در سه پکیج گرامر و لغات، درک مطلب و جمعبندی زبان توسط استاد مجتبی محمودی تدریس شده است. در آمزوش زبان حرف آخر از جدید ترین روش های آموزش از قبیل پویانمایی و رمز گذاری جهت یادگیری سریع زبان استفاده شده است.

دروس اختصاصی

برخی از دروس اختصاصی مانند ریاضی و بخش های از شیمی، به دلیل ماهیت آموزشی و تاثیر تدریس در یادگیری، به صورت جامع ارائه شده است. بطور مثال کل مسائل شیمی حرف آخر به صورت جامع توسط دکتر شیروانی در کمتر از 24 ساعت ارائه شده است. اما درس های زیست شناسی و فیزیک بر پایه سال تحصیلی تدریس و پک بندی انجام گرفته است. زیست دهم حرف اخر حرف آخر با تدریس استاد شعبانی و شاکری نمونه بسیار عالی از آموزش مفهومی با روش پویا نمایی است. 

مهندس کامیار نیز مباحث فیزیک را با راهکارهای ساده محاسباتی و کوتاه برای دانش آموزان تجربی و ریاضی تدریس کرده است.  برای مثال فیزیک دهم حرف اخر حرف آخر در 25 ساعت تدریس با راهکار ساده محاسباتی تدریس شده.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و کنکوری می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

ثبت نام طرح نخبگان

ارتباط با مشاورین ارشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *